בלוג

קידום אתרים לעורך דין

מחפשים שירותי קידום אתרים לעורך דין? חשוב לדעת כי בתחום המשפטי לא מדובר רק בקידום פשוט בגוגל, אלא גם יצירה של מוניטין למשרד עורכי הדין. הסיבה לכך היא שחלק בלתי נפרד מ-SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש), מבוסס על יצירה של תכנים המפורסמים באתר החברה עצמו ובאתרים נוספים. תכנים אלה יכולים להיכתב על ידי עורכי הדין במשרד, או על ידי כותבי תוכן מנוסים המתמחים בכתיבה משפטית. לכן, בניגוד לתחומים קלילים יותר, מאמרי קידום לעורכי הדין יהיו מקיפים ומעמיקים יותר.

האם להסתפק בכותב תוכן המתמחה בנושאים כלליים?

חלק ממשרדי עורכי הדין עשו את הטעות הזו בעבר. הם הזמינו מאמרים כלליים לאתר, המוצעים לרוב במחירים נמוכים, ומילאו את הבלוג באתר בטקסטים בעברית דלה, שחלקם אינם מבוססים על הכרות עם הז’רגון המשפטי וידיעת החוק. מאמרים שכאלה עשויים לא רק לגרום למשרד להראות חובבן, אלא גם עשויים לגרום למשרד עורך הדין המפרסם אותם לעמוד בפני תביעות או קנסות כספיים. למשל, אם נכתב באתר כי המשרד עובד על בסיס שכר טרחה נמוך, מצוינים אחוזים קבועים בטיפול בתביעות או מובטחת הצלחה במשפט, משרד עורכי הדין עובר על חוקי האתיקה של לשכת עוה”ד ועשוי להיקנס.

לכן, רצוי להשתמש בשירותי כתיבת תוכן רק על ידי חברות בעלות ניסיון בכתיבה משפטית. בנוסף, חשוב לציין בסוף המאמרים או בחלק התחתון של האתר, כי התוכן אינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין מומחה בתחום, והמידע נועד לצורך ידע כללי בלבד. הצהרה זו יכולה להפחית את מידת האחריות של עורך הדין. ניתן גם להוסיף כי כל פעולה שעושה הגולש בעקבות המידע שקרא מתבצעת על פי אחריותו האישית בלבד.

מה כדאי להוסיף למאמרים משפטיים כדי להגביר את הסמכותיות שלהם?

בעוד מאמרים בנושאים כלליים יכולים להופיע ללא ציון מקורות, אם ניתן להשתמש בפסקי דין או לצטט חוקים מסוימים, הדבר יעלה את הסמכותיות של אותו מאמר. לכן, אם אתם מזמינים מאמרי קידום פשוטים מחברות התוכן לא תוכלו לבקש הוספת מקורות. עם זאת, אם תזמינו מאמרים משפטיים איכותיים, יתכן כי תשלמו מעט יותר על התוכן, אך התוצר הסופי יהיה מרשים יותר. הן עבור הקוראים שלכם והן עבור מנוע החיפוש שיקטלג את המאמר כאינפורמטיבי ובעל ערך.

בנוסף, כדאי להוסיף למאמרים דוגמאות אמיתיות מהחיים של תביעות שהגיעו לכותלי בתי המשפט בשנים האחרונות. למשל, אם עוסקים בנושא של ניסוח צוואה הדדית, אפשר להציג מקרים שליליים שבהם לא נכתבה צוואה כזו, ובן הזוג הפסיד נכס יקר, או מקרה חיובי שבו צוואה כזו הצליחה להציל את בן הזוג מאיבוד הנכס.

בהצגת המקרה יבוא לידי ביטוי כשרונו של הכותב. חשוב למצוא כותב בעל יכולות של “מספר סיפורים”, שמסוגל בפסקה או שתיים לתת לקורא לחוש שהוא מבין את הסיטואציה שבה נמצאים התובע והנתבע. לאחר מכן, על הכותב לציין בצורה מקצועית, מה היה פסק הדין ומה היו הגורמים שהכריעו את הכף? האם היה זה נתון שהובא בפני השופט או פירוש לשון החוק כפי שהיא?

חשוב שהכותב יכיר את התחום לעומק ויוכל להתנסח בצורה רהוטה, ולהציג את הנושא בפשטות ובמקצועיות. כך, קוראי האתר ירגישו את החיבור הראשוני עם המשרד ועורכי הדין. בניית האמון הזו משמעותית במיוחד כאשר משתמשים בתוכן הכתוב לשיווק המשרד, ויצירת לידים ראשוניים לפנייה לקבלת שירותי יעוץ משפטי ממנו.

כמו כן, חשוב שהמאמר יבנה בצורה לוגית והמידע שנאמר בו לא יכתב שוב ושוב בניסוח שונה. ציון האיכות של הדף נקבע היום תוך הפעלת אלגוריתם עם מנגנון אינטליגנציה מלאכותית (AI) שיודע לזהות את החזרות האלה. כותבים מיומנים ידעו להעשיר את הקורא בכל פסקה במידע חדש ומשמעותי. אם החוק התעדכן הם יוסיפו את השינוי, וישתמשו בדוגמאות כדי להמחישו.

לסיכום, כתיבת מאמרי קידום יכולה לסייע לכל אתר אינטרנט לעלות מעלה בתוצאות החיפוש. עם זאת, כתיבה ברמת קידום בלבד בתחום המשפטי עשויה לפגוע בהצלחת האתר. לכן, כדאי להיעזר בחברה מקצועית המעסיקה כותבים הבקיאים בחוקים העדכניים ביותר, המסוגלים לייצר תכנים מקוריים ומרתקים, שימתגו את המשרד בצורה המקצועית ביותר. המוניטין שבניתם עם השנים הוא הנכס היקר ביותר שלכם, ולכן מומלץ לשמר אותו באמצעות כל מילה שנכתבת באתר ומייצגת אתכם.