בלוג

כתיבת תוכן משפטי איך לעשות זאת נכון?

כיום חלק בלתי נפרד ממיתוג העסק ומקידומו ברשת, מבוסס על בניית אתר אינטרנט מקיף הכולל מידע רב בתחומים שבהם המשרד מתמחה. אם תבחנו את האתרים של המתחרים הגדולים שלכם, תגלו בהם מאות עמודים שנכתבו על ידי עורכי דין או בעלי ידע בכתיבה משפטית. כיצד הם עושים זאת? האם הם יושבים במשרד וכותבים תוכן כל היום במקום לייצג לקוחות? נהפוך הוא. משרדי עורכי דין רבים אינם מעורבים כלל בכתיבת התוכן באתר, אלא רק קוראים ומוודאים כי המאמרים שבו משקפים נכונה את לשון החוק. חברות כתיבה משפטית מייצרות תכנים עדכניים ומקוריים, סוקרות פסקי דין משמעותיים ומעדכנות את האתר בהתאם לעדכוני החקיקה השונים.

כיצד כותב שאינו עורך דין מסוגל לייצר תכנים כאלה?

לעיתים תתהו, כיצד ניתן להפקיד בידיו של אדם שאינו משפטן כתיבת מאמרים משפטיים? בפועל, תגלו כי הכותב הוא סטודנט למשפטים או בעל ניסיון רב בכתיבה בנישה זו. הוא מסוגל לנסח את התוכן בצורה שתתאים לא רק לעינו המנוסה של עורך דין מדופלם, אלא דווקא לדרך שבה מבין זאת הלקוח הפוטנציאלי. חוקים המנוסחים בדקדקנות ובשפה גבוהה, ינוסחו בשפה פשוטה יותר, המכבדת את לשון החוק ומדויקת לא פחות ממנו.

בנוסף, הכותב משתמש בדוגמאות חיות ואמיתיות שהגיעו לכותלי בית המשפט, תוך ציון פסק הדין המדובר עם הפנייה שתאפשר לקורא לבחון את פסיקתו של השופט באותו נושא. הדוגמאות ממחישות את המורכבות הרבה שיש בכל נושא, ומאפשרות לגלות עד כמה תפקידו של עורך הדין משמעותי בכל דיון שבו מיוצג הנאשם או התובע.

דוגמאות אלה מעודדות את קוראי המאמר, ליצור קשר עם המשרד, ולהתייעץ עמכם במקרה האישי שלהם שבעטיו הם יזדקקו לשירותיכם.

תוכן הנכתב סביב מילות המפתח לקידום בגוגל

לתוכן המשפטי יש תפקיד מהותי נוסף על הצגת המשרד שלכם ושירותיו. הוא מאפשר לגוגל להתייחס לאתר שלכם ב”כבוד” רב יותר. ציון האיכות שלו עולה ככל שהתכנים שבו מעמיקים יותר, ומעניקים ערך מוסף רב לקורא. ככל שציון האיכות גבוה יותר, כך מיקומו של האתר בתוצאות החיפוש יעלה.

 בנוסף, כתיבת מאמרים משפטיים כוללת שילוב מתוחכם של מילות מפתח, המיועדות “לאותת” לתוכנה שמפעילה גוגל לקביעת דף תוצאות החיפוש, כי האתר שלכם עוסק בתחום הרלוונטי. לדוגמה, לקוח המחפש עו”ד המתמחה בתביעות מול הביטוח הלאומי יחפש ביטויים כמו ‘עורך דין לתביעה על תאונת עבודה’, ‘עורך דין לתביעה על נפילה בעבודה’ או פשוט ‘עורך דין ביטוח לאומי’. שילוב חכם ונכון של הביטויים הללו, בטקסט הכתוב בצורה טבעית, יקדם את המאמרים המשפטיים הללו בתוך האתר.

כתיבה משפטית לאתרים חיצוניים

דרך נוספת לקדם אתר משפטי היא באמצעות יצירה של קישורים נכנסים מאתרים אחרים כמו ‘זאפ משפטי’, ‘פוסטה’ ואתרים נוספים. כותבים מקצועיים ידעו למצוא את הנושאים הבוערים בחדשות, ולייצר תוכן איכותי שניתן יהיה לשלב באתרי חדשות משפטיים, שבהם ישולב קישור נכנס לאתר שלכם.

ככל שתיצרו קישורים רבים יותר מאתרים איכותיים הקשורים לתחום ההתמחות שלכם, כך תוכלו לקדם את האתר מהר יותר בגוגל. בנוסף, לקוחות פוטנציאליים הקוראים את המאמר יוכלו ללחוץ על הקישור המוטמע בו ולפנות למשרד שלכם לייעוץ.

מיקור חוץ למאמרים משפטיים: שילוב של כמות ואיכות

לסיכום, אכן, אתם יכולים לשבת שעתיים שלוש בכל יום ולייצר בעצמכם את התוכן. אך, אם תשוו את עלות הכתיבה באמצעות חברות מיקור חוץ המתמחות בכתיבה לעורכי דין, לעלות הזמן שלכם, תגלו את האפשרות המשתלמת יותר. תוכלו לשלב שלל מאמרים איכותיים, בתוך זמן קצר תוך שילוב של כמות ואיכות לקידום מהיר במנועי החיפוש.