בלוג

איך לכתוב מאמרי קידום או תכנים ל SEO שיזניקו אתכם במנועי החיפוש

מתחילים בכתיבת מאמרים ללקוח חיצוני או שאתם מתכננים להוסיף כמות גדולה של תכנים לאתר שלכם? לאחר שנים רבות של התמחות בכתיבת מאמרי קידום שהזניקו אלפי חברות ונותני שירותים לעמודים הראשונים במנועי החיפוש נשמח לחלוק כמה טיפים חשובים.

אל תסתפקו במילת מפתח אחת

חזרה מונוטונית על מילת מפתח אחת היא המתכון המושלם ליצור מאמר שיהיה בעמודים האחרונים של גוגל. אם בעבר היינו מכוונים תוכן לביטוי מפתח כלשהו וחוזרים עליו בצפיפות של 10%-20% מנפח הטקסט – היום מתודה זו פוגעת בקידום האתר בביטוי הנוכחי. עם זאת, נרצה שביטויים משיקים דומים יופיעו במאמר.

נשתמש במספר דוגמאות על מנת להדגים קידום מוצלח באמצעות מילות מפתח משיקות. לו אתם נדרשים לקדם דף העוסק באולם אירועים בצפון, נסו לקדם מספר גרסאות של הביטוי כמו “אולם אירועים בצפון”, “אולמות אירועים”, “אולמות לחתונות בצפון”, “אולמות בצפון לאירועים”. מלבד זאת תוכלו להשתמש בביטוי דומים כמו “גני אירועים בצפון” או “חתונה בצפון”. שימוש במספר ביטויים שונים בתוך המאמר בחזרה של 1% מהטסט לכל ביטוי תקדם אתכם מהר יותר מאשר חזרה על מילה אחת בלבד. מנוע החיפוש יודע לזהות את הקשרים בין ביטויים אלה.

זכרו כי המאמר נועד ללקוחות אנושיים

כאשר אתם כותבים מאמרי קידום עבור גוגל, אסור לשכוח כי המאמר מיועד גם ללקוחות אנושיים. נסו להפוך את המאמרים למרתקים עבורכם ועבור הקוראים. אם אתם “נופלים משעמום” כאשר אתם קוראים את התוכן – משהו בו לא נכון. תוכלו לשחק עם נושאי המאמר ולהוסיף טיפים משמעותיים לקוראים הכוללים גם נימה שיווקית בעת הצורך.

נחזור לדוגמה של אולמות האירועים. חזרה על יתרונות מיקום האולם והקייטרינג המופלא שמוצע בו לא תמשוך את הגולשים לקרוא את האתר. אם תוסיפו מספר טיפים לבחירת אולם החתונות, או אף מאמרי בלוג מרתקים בבלוג כמו בחירת חליפת החתן, שמלת הכלולות או טבעת הנישואין – תגלו שגולשים רבים מגיעים אליכם לקרוא תוכן רלוונטי. כעת, כל שתרצו הוא לגרום לקוראים שלכם להמשיך ולגלול תוך שהם קוראים את המאמר בשקיקה עד פסקת הסיכום שלכם.

איך מקטינים את אחוז נטישת הדף וגורמים לקוראים שלכם “להשאר עד הסוף”

תופתעו אולי לדעת אך אחד הפרמטרים עליהם גוגל מסתמך בקביעת דירוג הדף הוא כמות האנשים שקראו את המאמר עד סופו. לכן, כאשר אתם מוסיפים ערך רב לקורא והופכים את המאמר למעניין במיוחד, תוך פניה אישית אל הקורא ויצירת מתח מסוים הגורם לקורא להחליט לקרוא פסקה נוספת במאמר לפני שהוא סוגר את הדף. כיצד עושים זאת?

באמצעות שאלות רטוריות.

כאשר אתם משחקים עם אורך השורות שלכם, ומשלבים שאלות רטוריות (כמו המילים “כיצד עושים זאת” שהוספנו בסיום הפסקה הקודמת) אתם יוצרים תחושה של ציפייה ורצון להמשיך הלאה. הדבר דומה לנקודה שבה מחליט ערוץ להוסיף פרסומות במהלך סדרה המשודרת בטלוויזיה.

הגיבור הראשי של הסדרה בה אתם צופים נכנס לחדר, ומביט במבט מופתע בחלון או במראה. ואז… הפסקת פרסומות.

מדוע דווקא ברגע הזה?

משום שהצופים יחכו עד לסיום מקבץ הפרסומות לראות מה הדבר שראה אותו הגיבור. באותה הצורה השאלות הרטוריות שאתם שואלים בתוך הטקסט בונות את המתח… מוסיפות את המוזיקה האיטית המתנגנת לפני שאתם מגלים דבר מה חדש בסדרה וגורמות לקוראים שלכם לקרוא את התכנים בשקיקה. אז מהו אורך המאמר האידיאלי על מנת שלא יעזבו את האתר?

השתמשו באתר במאמרים באורכים שונים

מבחינה שערכו מקדמי האתרים הגדולים מסתבר כי אין אורך אחד אידיאלי על מנת לקדם מאמר. הסוד הוא בשילוב חכם בין מאמרים ארוכים (מ-500 מילים ומעלה) למאמר קצרים של 300 מילים. כאשר אתם חוזרים שוב ושוב על אותו מספר מילים (לדוגמה אתר הכולל 100 עמודים עם 350 מילים בדיוק) אתם דווקא פוגעים בקידום האתר, משום שהתוכן נראה למנוע החיפוש פחות טבעי. הדבר רלוונטי במיוחד כאשר אתם מנסים לקדם אתר חדש לגמרי, שם בא לידי ביטוי אלמנט נוסף המכונה “Google “Dance או בעברית “הריקוד של גוגל”.

היעזרו ביתרונות ה”גוגל דנס” לקידום הדפים החדשים בשילוב תוכן מרתק

מנוע החיפוש שלכם לא למד לרקוד. אבל… תוצאות החיפוש בו ממשיכות ונעות. אתרים חדשים שנוספו וכוללים מילות מפתח בנושא מסוים יופיעו לאחר שהאתר נסרק באחד העמודים הראשונים. בתקופה זו “גוגל” מנסים לבדוק כיצד הגולשים יגיבו לתכנים המופיעים באתר. האם יקראו אותם עד סופם או שיינטשו את האתר לאחר מספר שניות בו. לביטוי זה משמעות נוספת בשינוי אלגוריתם המתבצעים עם עדכונים שונים של מנועי החיפוש בהם סדר האתרים משתנה בצורה תכופה עד שמנוע החיפוש “מגלה” אילו אתרים הגולשים יאהבו יותר.

לסיכום, כתיבת תוכן לקידום אתרים דומה ליצירת תכנים בתחום אחר אך כוללת בתוכה גם אספקטים חשובים כמו שימוש נכון במילות המפתח ובצפיפותן, ושמירה על הטרוגניות בכמות המילים המופיעות בתכנים השונים הנכתבים לאתר. לשמחתנו, בעידן הנוכחי, ככל שמנועי החיפוש מתאפיינים באינטליגנציה מלאכותית מתקדמת יותר אנו זוכים לרשת המתמלאת בתכנים מרתקים שאיכותם עולה.