בלוג

כתיבת תוכן מקורי לאתרים – אל תבחרו בקיצורי דרך מסוכנים

כולנו מנסים לקצר את הדרך, ולמצוא דרכים יצירתיות להוסיף תוכן לאתר במהירות. אך, לפעמים כל השיטות הללו גורמות בדיוק לתוצאה ההפוכה. התוכן שלנו אינו נחשב למקורי עבור גוגל, והאתר מתחיל לרדת בתוצאות החיפוש. במאמר זה, נדון בהרחבה בתהליכי יצירת תוכן. כמו גם מה נחשב תוכן מקורי ומה לא. מעבר לכך, נבחן מספר שיטות לכתיבת תוכן, לבדיקת מקוריות ואפילו דרך אחת לגיטימית להפקה של תוכן חדש במהירות בלי שתצטרכו לנקוף אצבע.

מדוע תוכן מקורי הוא כל כך משמעותי?

על החשיבות במקוריות התוכן דנו לא מעט בבלוג הזה. ראשית, מנועי החיפוש מדרגים את הדף על פי איכות התוכן הכתובה בו. לא רק הכמות של המילים על הדף. איכות משמעה: תחביר נכון, כתיבה ללא שגיאות כתיב, הימנעות מחזרה על רעיונות שוב ושוב, משפטים מקוריים שאינם מועתקים מאתרים אחרים, מבנה לוגי הגיוני, חלוקה לפסקאות וכותרות משנה מתאימות.

אתרים שבהם מתעדכן טקסט מקורי ואיכותי עולים במהירות בתוצאות החיפוש. מנהלי אתרים אלה משקיעים בפרויקט של כתיבת תוכן מקורי לאתר לאורך השנה. לעומת זאת, אתרים שבהם מצוי בעיקר תוכן מועתק, יישארו בעמודים האחרונים של גוגל.

השיטות הפסולות לכתיבת תוכן, שאינו מקדם אתכם נחלקות לשלוש קבוצות. הראשונה, היא העתקה של משפטים, פסקאות או אפילו רעיונות שלמים מאתרים אחרים כמו שהם. ישנם אתרים שמושכים באופן אוטומטי פסקאות מאתרי מתחרים ויוצרות אתר חדש עם שם אחר. אתרים אלה מכונים אתרי “מאש-אפ”. הם לא נועדו באמת למתג חברה או מוצר כלשהו, אלא רק להיות סביבה לפרסום ספאם. גוגל מזהים מייד את האתרים הללו ולא נותנים להם במה.

הקבוצה השנייה היא של אתרים שמנהליהם מנסים להתחכם ולהימנע מהטרדה הנלווית לפרויקט כתיבת תוכן מקורי, היא איסוף טקסטים מהרשת בשפות זרות, תוך שימוש בתרגום אוטומטי. למשל, אם אתם בונים אתר העוסק בבניה של מחיצות. מפתה מאוד למצוא אתרים מארה”ב באנגלית, אתרים בספרדית או אתרים בצרפתית ולתרגם אותם עם גוגל טרנסלייט. לאחר מכן, מתקנים מספר טעויות בתרגום ויש תוכן. אך, כמו שאתם יכולים לתרגם באופן אוטומטי כך גם גוגל יכול לעשות זאת. התוכן שתצרו אולי יראה מקורי בעברית, לכם. אך, מנועי החיפוש ידעו לזהות כי מדובר בתרגום של אתר אחר, ועשויים להעניש אתכם ו”להשליך” את האתר לעמודים האחרונים בתוצאות החיפוש.

השיטה השלישית שבה נוקטים בעלי אתרים רבים בעת כתיבת תוכן היא ליקוט. הם כותבים בעצמם מספר משפטים. לאחר מכן, מוסיפים משפט מאתר אחד, משפט שני מאתר אחר. הם מנסים להימנע מכתיבה מקורית שלהם. התוכן שיוצא אינו מקורי. הוא מועתק. אך במקום מאתר אחד, הוא מועתק מאתרים רבים. גוגל כמובן גם עולים מיד על הטריק הזה – ומענישים.

לכן, חשוב מאוד לבדוק אם התוכן שלכם אינו לקוח מאתרים אחרים. זכרו כי אתם לא מסתכנים רק בפגיעה בקידום האתר, אלא גם בתביעות על זכויות יוצרים מבעלי התוכן של האתרים המתחרים.

איך תצרו ותבדקו תוכן מקורי?

אם אינכם כותבים בעצמכם את האתר, אלא נותנים לאדם אחר לעשות זאת עבורכם – יתכן והתוכן שקיבלתם ממנו נבנה באתר השיטות שציינו. כיצד תוכלו לדעת זאת? פשוט מאוד. הדביקו את התוכן שקיבלתם באתר סורקת, וכך תוכלו לדעת אילו משפטים הועתקו מאתרים אחרים. אם מדובר במשפט מסויים או פסקה אחת בטקסט, תוכלו לשנות אותם. לאחר מכן, הריצו בדיקה נוספת ובדקו שהתוכן הוא מקורי.

הבדיקה הזו עולה מספר אגורות בודדות ויכול לסייע לכם בשני מישורים. ראשית, תוכלו לשפר באופן משמעותי את קידום האתר. שנית, תוכלו להימנע מהפרה של זכויות יוצרים, ומתביעות עתידיות שעשויות לצוץ נגדכם בעתיד בשל כך.

אם אתם רוצים בכל זאת ליהנות מהיתרונות של תוכן מקורי, ועדיין לא לכתוב אותו בעצמכם, תוכלו למצוא חברת תוכן מקצועית שתפיק עבורכם את התכנים. חברה זו משתמשת בתוכנות לבדיקת מקוריות התוכן, ומעסיקה כותבים מיומנים שאינם מעתיקים תכנים כלל.

כעת אתם בוודאי תוהים. “מה לגבי כתיבת תוכן באמצעות בינה מלאכותית?”. זוהי שאלה נפוצה שעולה שוב ושוב בתחום זה, הבוחנת את מקוריות התוכן שנכתב על ידי AI. יש לזכור, כי אינכם היחידים המשתמשים בשיטה זו. גם בעלי אתרים נוספים עשויים להיכנס לאותו אתר ולנסות להפיק תוכן בשיטה הזו.

לכן, יתכן מאוד שחלק מהתוכן יהיה מקורי, ואחר יהיה מועתק. אם בכל זאת תבחרו ללכת בדרך הזו, חשוב לבדוק את כל אחת מהפסקאות שהפיקה התוכנה באתר סורקת. כך, תוכלו לדעת אילו פסקאות יש לשנות.

לסיכום, אם אתם מחפשים את הדרך המהירה והקלה ליצירה של תכנים, אל תשתמשו בקיצורי דרך. תרגום של אתר זר, העתקה של משפטים ממתחרים או ליקוט מאמרים מאתרים אחרים לא יקדם אתכם. כתבו לבד את התוכן באתר או העסיקו כותבים מנוסים בחברת תוכן. אם קיבלתם תכנים מכותב חיצוני, תמיד תוכלו לבדוק את מקוריותם באתר סורקת.

שאלות ותשובות

אם אני כותב תוכן מקורי ומישהו מעתיק ממני, כיצד גוגל יכול לדעת זאת?

אם התוכן שהעלת לאתר האינטרנט מקורי ונכתב על ידך או נכתב על ידי חברת תוכן אמינה, ומישהו מעתיק ממך אין לך מה לחשוש. כל עוד התאריך שאתה העלית את התוכן הוא מוקדם יותר, גוגל יתייחסו לדפי האתר השני כתוכן מועתק.

האם עלי לבדוק את מקוריות התוכן גם אם אני כתבתי אותו מהראש?

התשובה עשויה להפתיע, אבל כן. יתכן וחלק מהתוכן שחשבת עליו לבדך, מופיע בצורה דומה מאוד באתר אחר. במיוחד אם מדובר בחומר אקדמי שלמדת בעבר. חשוב על כך, תלמידים נוספים בתואר שלך למדו בדיוק את אותו החומר ועשויים להתנסח באופן דומה כאשר יעלו את התוכן שלהם.

האם יש חשיבות לאורך התוכן המועתק?

דינו של משפט מועתק כדינה של פסקה מועתקת. כל חלק שאינו מקורי בטקסט שלכם יגרור מייד הפחתה של ציון איכות הדף. לכן, תמיד כדאי לנסח מחדש את החלקים שאינם מקוריים. זהו תהליך קצר מאוד, שיכול לחסוך עוגמת נפש ובעיות נוספות רבות.