בלוג

כל הדרכים לקידום האתר החדש שלכם

שימו לב לנתון המפתיע הבא: נכון להיום, לכ-28% מהעסקים הקטנים אין אתר אינטרנט פעיל. זוהי ללא ספק נתון מצער, בייחוד לאור העובדה ש-76% מהאנשים ענו בחיוב כשנשאלו האם יחקרו את הנוכחות המקוונת של המותג לפני שיבקרו בו פיזית. מעל הכל, אתר אינטרנט טוב הוא כלי רב עוצמה המבטיח שהמותג שלכם לא יעלם מעיני הלקוחות.

בין אם אתם מעצבים מחדש אתר קיים כדי להיות יעילים יותר ומותאמים למגמות העיצוב העכשוויות ובין אם אתם משיקים אתר חדש, חשוב לקדם אותו בדרכים מסורתיות יותר ופחות כדי שהנוכחות שלו ברשת תהיה חזקה דיו.

כיצד עושים זאת? באיזה אופן נוכל לקדם את האתר החדש שלנו כך שלא יהיה רק טוב ואיכותי בפני עצמו – אלא גם איכותי? השמיעו את הבשורה, פזרו את החדשות ובואו לגלות כיצד לקדם את האתר החדש שלכם כך שכולם ידברו עליו (ויבואו לבקר, כמובן).

רשתות חברתיות, מיילים ומה שביניהם

כתיבת תוכן לקידום אתרים עוסקת במידה רבה באבני היסוד ההופכים את האתר שלכם לאתר טוב. הכתיבה נועדה לשרת הן את הפן התוכני של האתר והן את הפן הקידומי שלו, כך שהתוכן בו יהיה איכותי ומזוהה עם המותג שלכם, אך גם יגרום לגולשים להגיע אליכם – אך זוהי כמובן כתיבת תוכן מהסוג הפסיבי יותר – הלקוחות מגיעים אל האתר לאחר שאתם מובילים אותו אליו.

כיצד תהיו אקטיביים לגבי הגעת הלקוחות? הגיעו למקומות שהם “מבלים” בהם – הרשתות החברתיות! סביר להניח שלעסק שלכם יש איזושהי נוכחות במדיה החברתית וזו דרך מצוינת להודיע להם שהגעתם לעולם. שלבו בין פוסטים אורגניים לבין פוסטים בקידום ממומן, וכך תמקסמו את החשיפה לתוכן שלכם. באופן זה תרוויחו פעמיים: גם תחזקו את העמודים העסקיים שלכם ברשתות החברתיות וגם תובילו לקוחות אל האתר שלכם.

מה כדאי לכתוב בפוסט? הסתפקו ב”טיזר” מסקרן שיעניק מצד אחד לקהל שלכם סקירה קצרה של מה שהם יכולים לצפות לו באתר החדש, אך לא יעמיס טקסט מאידך. פרסום עקבי של האתר לפני ההשקה, ביום ההשקה ובתקופה הסמוכה לאחר ההשקה ישאיר את הלקוחות שלכם מעודכנים וייצור עניין סביב המותג.

דרך נוספת לחשוף את האתר לקהל חדש הוא בשיטה מסורתית קצת יותר – באמצעות תיבת הדוא”ל הישנה והטובה. סביר להניח שעד היום אספתם כמות לא קטנה של לקוחות, ושיש לכם את הפרטים האישיים שלהם. מיילים של לקוחות ואפילו כתובות פיזיות שלהם נותנים לכם גישה (יקרה מפז!) ישירה אל קבוצת אנשים שאתם גם כך עושים איתם עסקים.

הלקוחות הקיימים הללו נמצאים בסבירות גבוהה יותר לבדיקת האתר החדש ואפילו לביצוע רכישה באמצעותו. מאחר וההודעות הללו ממוענות לקהל לקוחות שכבר עשה איתכם עסקים בעבר, תרצו להתאים את התוכן ולערוך אותו בסגנון אישי יותר כך שישקף את הנימה ה”חברית” שלכם.

סופרים לאחור ונשארים משכנעים

גם אם האתר אינו מושלם ועדיין לא מוכן להשקה, אתם עדיין יכולים למנף זאת לטובתכם. הוספת משפט פשוט בסגנון “האתר החדש והמשופר שלנו יעלה בקרוב” ולצידו תאריך השקה או טיימר ספירה לאחור יהיה דרך מצוינת לעשות זאת, וכך תבטיחו שהמבקרים באתר ידעו מתי כדאי לחזור ולבדוק האם האתר כבר התעדכן.

למרות שגרפיקה פשוטה בהחלט תעשה את העבודה, אתם יכולים לקחת את זה צעד נוסף קדימה ולמנף את המצב לטובת שיווק נוסף, באמצעות הוספת תבליטים המפרטים מה השיפורים החדשים והפיצ’רים שהלקוחות יכולים לצפות להם באתר החדש.

ואם כבר בתוכן האתר עסקינן, אנחנו כאן כדי לשוב ולהזכיר לכם: מעל הכל, חשוב מאוד להקפיד שבאתר החדש יהיה תוכן איכותי, מעמיק וברמה גבוהה שישקף את האיכות של המותג, השירות או המוצר שאתם מציעים. אם מדובר בחנות איקומרס, וודאו שתיאור המוצרים מהימן וכתוב באופן איכותי, אם זהו אתר תדמית, הקפידו על טקסטים שיבליטו את היתרונות שלכם ויהיו כתובים בעברית מצוינת, ובתוך כך שמרו על הקשר הגיוני של מילות מפתח ומילים שיקדמו את האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.

גם אם האתר שלכם נועד לקידום מכירות בלבד, מומלץ בחום להוסיף מאמרים לבלוג ולעדכן אותם בכל עת. על מה כותבים? כל מה שרלוונטי למותג שלכם! העשירו את הקוראים בתוכן רלוונטי, נסו לתת מענה לשאלות שיש להם וכך תוכלו למצב את עצמכם כאוטוריטה בתחום בו אתם פועלים.

יתרה מכך, גוגל יזהה את הרלוונטיות שלכם בעצמו וידרג אתכם טוב יותר בתוצאות החיפוש. גם כאן, הקפידו לערוך מחקר מילות מפתח ולשזור אותן בחכמה בטקסטים השונים.

לסיכום

אתם משקיעים באתר אינטרנט חדש לעסק וחשוב לכם שהוא ישקף נאמנה את המותג שלכם וגם יסייע לכם להתקדם לתוצאות הראשונות של מנועי החיפוש. לאחר שהאתר שלכם מוכן לצאת אל אוויר העולם, דאגו שכולם – לקוחות קיימים ופוטנציאליים – ידעו זאת ופתו אותם להגיע אל האתר ולבצע בו רכישה. במקביל, הקפידו על תוכן איכותי שיקדם את האתר שלכם ויעניק לכם יתרון על פני המתחרים. בהצלחה!