בלוג

כמעט כמו להגיע לנתב”ג: כך תיצרו תוכן תיירותי מצוין

אפשר להסיר את מסכות הקורונה עוצרות הנשימה (ולא במובן הטוב), לארוז מזוודה (ולקוות שהיא לא תלך לאיבוד) ולהזמין טיסה לחו”ל, לטיול בלתי נשכח – החיים חזרו! יחד עם חזרת שגרת הטיסות שהישראלים כל כך אוהבים להקפיד עליה ועם עלייה עצומה בתנועה בנמל התעופה בן גוריון, נוצר צורך חשוב מתמיד בעולם התיירות: לרענן את התוכן התיירותי באתר.

לא משנה אם אתם מוכרים טיסות, חבילות נופש או טיולים מודרכים ביעדים שונים ברחבי הגלובוס ואפילו בישראל, בואו ללמוד כיצד ליצור תוכן לתיירות שיהיה איכותי, רלוונטי ויגרום לקוראים שלכם לצרוך רק את המידע שלכם לפני שהם מתעופפים אל היעד הבא.

תוכן תיירותי איכותי: קווים לדמותו

כתיבת תוכן לאתרי תיירות היא מלאכה חשובה ועדינה מאין כמוה, שכן על תוכן טוב עשויה לקום וליפול חופשה ומידת העניין שמגלה הגולש הממוצע כשהוא פוגש בתוכן טוב עשויה לקבוע האם יבחר להזמין כרטיסים אל היעד או לנדוד אל מקום אחר, המתואר באופן אטרקטיבי יותר – וזו גם מילת המפתח: אטרקטיביות.

בכל הנוגע למלאכת כתיבת תוכן לחופשות או כזו המסקרת אתרי תיירות בארץ ובעולם, התפקיד של כותב התוכן הוא להעביר חוויה, לספר סיפור ולפתוח צוהר אל עולם אחר רק באמצעות המילה הכתובה. הערך המוסף של יוצרי התוכן באתר החופשות שלהם הוא כמובן חיזוק המוניטין החיובי ומיצוב האתר כאוטוריטה בתחום הטיולים והמסעות מעבר לים, מה שגורם ללקוחות להתייחס לחברה כאמינה ויציבה – ומכאן הדרך למכירה קצרה מאוד.

חשוב לדעת כי כשנוסע מתחיל לחקור אודות היעד הבא בו הוא מתכנן לבקר, הוא נוטה לסמוך יותר על חברה שמסוגלת לענות על השאלות שעוברות לו בראש, מבלי שהוא שאל אותם זאת ישירות. עם תוכן טוב ואיכותי לטיולים ותיירות, אתם יכולים לספק תיאורים מפורטים של חוויות ביעד המבוקר כך שתצטייר תמונה חיה וצבעונית של היעד בראשו של הנוסע. את העובדה הזו אתם יכולים לנצל לטובתכם. תוכלו לבקר באתר המקיים פורום גולשים פעיל בו גולשים מהארץ ומהעולם יכולים להעלות שאלות ותהיות לגבי יעדים שונים.

תוכלו לראות מה השאלות הנפוצות ובאילו סוגיות הגולשים זקוקים להכוונה וכך ליצור תוכן איכותי שעונה על השאלות הללו בצורת פוסט בבלוג, תיאור מקום או מדריך יעיל ואפקטיבי שיסייע לקהל שלכם. כדי למקסם את מאמצי הכתיבה, הוסיפו גם סרטונים ותמונות – בייחוד אם הם מקוריים וצולמו על ידכם. אין טוב ממראה עיניים!

סיעור מוחות עם קהל דמיוני

כתיבת תוכן לתיירות עוסקת במידה רבה בשאלה הזו: מה הגולשים שלי ירצו לקרוא? איזה מידע אני יכול לספק להם? לפני שפוצחים במלאכת הכתיבה, חשוב לשאול את עצמנו: לו לא הייתי יודע דבר על היעד הזה, מה הייתי רוצה לדעת? כיצד הייתי רוצה שיגישו לי את התוכן? פשוט דמיינו את עצמכם בנעליו של הקורא שאינו יודע דבר על היעד, ונסו להבין מהו המידע שחשוב שהוא ידע לפני שהוא מתכנן את המסלול.

סיעור המוחות הדמיוני הזה לא מסתיים במידע “טכני” בלבד הנוגע למזג האוויר, משך הטיסה אל היעד ואתרי החובה, אלא גם ואולי בעיקר גם לחוויה הנוצרת מהשהייה ביעד זה. לשם כך תוכלו לשאול את עצמכם: לו הייתי צריך להחליט לאיזה יעד לנסוע, מה היה גורם לי לרצות להגיע דווקא אל היעד הזה?

יצירת התוכן במקרה הזה תוביל אתכם לספר על נקודות עניין מומלצות ביעד, על אופיים של המקומיים או על חוויות אישיות שהיו לכם כשטיילתם בו בעצמכם. לא משנה מאיזו זווית תחליטו “לתקוף” את הפן החוויתי של היעד, חשבו על האווירה שאתם רוצים לייצר וזכרו – אתם מוכרים כאן מוצר, גם אם המוצר הזה הוא מדינה עצומה.

בד בבד עם יצירת חוויה, חשוב להבין כי לא מעט מטיילים גם חוששים מעט מהלא נודע. כל יעד חדש שאנחנו לא מכירים, מדינה, עיר או אתר תיירות עשויים למלא אותנו בפחד קל, פשוט כי לא היינו בו מעודנו. כיצד ננטרל את הפחד הזה? נמנף אותו ליצירת תוכן טוב ואיכותי יותר שלא רק יענה על השאלות הפוטנציאליות של הגולש אלא גם ננטרל את הפחד הצפוי שיש להם מהאטרקציה או היעד באמצעות מתן אינפורמציה בהירה ופשוטה.

אוספים מידע, מתכננים – ויוצרים!

זה אמנם יכול לקחת זמן כדי לפתח את הקול של המותג שלכם ואת האופן שבו אתם ניגשים למלאכת כתיבת התוכן, אך חשוב לזכור שכדי לייצר תוכן לתיירות שבאמת יעבוד לאורך זמן, חשוב להתמיד וחשוב להיות עקביים. הסתכלו קדימה ותכננו את התוכן בהתאם למועדי החופשים, החגים ועונות השנה כך שתמיד תהיו רלוונטיים והתוכן תמיד יחפוף לצרכים של הגולשים באותה תקופה.

בייחוד בזמנים עמוסים בהם עונת התיירות בשיאה, ייתכן ולא תוכלו להתפנות לכתיבה סדירה וכאן תכנון מוקדם חשוב עוד יותר. במקום לנסות ולהמציא את הגלגל בכל יום מחדש, פשוט תכננו קדימה ונסו לשאוב השראה מהחיים עצמם – בין אם התוכן ייכתב מנקודת המבט של מדריך הטיולים ה”יודע כל” או המטייל ההרפתקן.

לצד תכנון מקדים ויצירת תוכן מותאם לזמנים שונים במהלך השנה, חשוב גם להיות עם יד על הדופק ולהתעדכן מעת לעת בחדשות האחרונות בתחום. כך למשל, אם יש יעד חדש שנפתח לישראלים זה מכבר – אתם חייבים לכתוב עליו, לסקר אותו ולהעניק מידע חשוב אודותיו עוד לפני המתחרים שלכם. זוהי הזדמנות פז למצב אתכם כמומחים בתחום ולמשוך תנועה חדשה לאתר.

נוסף על התוכן עצמו, שימוש במילות מפתח והנעה לפעולה, הוסיפו לכתיבת התוכן גם תמונות ואמצעים ויזואליים נוספים שיעשירו את התוכן. אתם לא צריכים להיות צלמים מקצועיים כדי להוסיף אווירה לאתר. תמיד ניתן לרכוש תמונות ממאגרי תמונות קיימים ולהמחיש לגולשים שלכם על מה אתם מדברים כשאתם מתארים “הרים רבי הוד” או “מוזיאון עצום בגודלו”. השילוב הזה, בין המילה הכתובה לבין תוכן ויזואלי הכולל תמונות וסרטונים, ייצור תמהיל מנצח שיגרום לגולשים שלכם לרצות להמשיך לקרוא ולבצע את הפעולה שאתם מייחלים לה.

לסיכום

כתיבת תוכן תיירותי עשויה להישמע כמו אתגר גדול למדי, שכן יש שלל אתרים בארץ ובעולם המסקרים את אותם האתרים, באותן המילים וכמעט באותו האופן. האתגר הוא להיות מקוריים, לתת את הזווית המיוחדת שלכם ולהרחיב את קהל הגולשים שלכם מעת לעת כך שתחשבו למומחים בתחום.

תנו מידע קונקרטי על היעד, התבססו על ניסיון אישי או על מדריכים מקצועיים ואל תתפתו להשתמש באותן הקלישאות המתארות את היעדים הפופולריים – היו מקוריים, זה לגמרי ישתלם לכם! כדי ליצור תוכן איכותי באמת, נסו לחשוב כמו הקוראים שלכם וענו על השאלות שלהם עוד לפני שהם שואלים אותם בעצמם.

כדי שלא תלכו לאיבוד בין שלל היעדים ברחבי העולם והמידע האינסופי עליהם, מומלץ בחום לתכנן קדימה ככל הניתן ולחלק את המידע בהתאם לרלוונטיות שלו לאורך השנה – עונות השנה, מועדים מיוחדים ביעד, חגים וחופשות וכן הלאה. ככל שתהיו יותר רלוונטיים, יותר מקוריים ויותר איכותיים, כך גוגל יעריך את המאמצים שלכם – וגם הגולשים!