בלוג

מילים עם ניחוח: איך כותבים תוכן טוב למסעדות?

הם נכנסים למסעדה, מתרווחים על מסעד הכיסא, “אוכלים” את התפריט עם העיניים, מזמינים ונהנים מאווירה נהדרת, עיצוב מקסים וניחוחות מפתים של אוכל טוב – אך לפני שהסועדים שלכם מגיעים לשלב הזה (וגם נהנים מהאוכל שאתם מגישים, כמובן), הם עוברים בתחנה חשובה בדרך: באינטרנט. בעולם של היום, חוויית האכילה נוצרת הרבה לפני שהלקוחות שלכם אפילו עוברים ליד בית הקפה או המסעדה.

הקרב על הלקוח הבא ניטש ברשתות החברתיות, באתר האינטרנט של המסעדה ובאיכות התוכן שתפיקו. אם כך, כיצד עושים זאת נכון? איך כותבים תוכן טוב למסעדות ועל מה בשום אופן אסור לוותר? הנה כמה דרכים מעולות לעשות זאת, שימשכו את הלקוחות שלכם להמשיך לקרוא, להזמין מקום במסעדה ולהתענג על כל ביס.

המספרים לא משקרים

כתיבת תוכן למסעדות היא לא רק המלצה, היא ממש בגדר חובה לקידום העסק שלכם. כך למשל, מחקרים מראים כי סועדים מושפעים מאוד מתכני המדיה החברתית שמפרסמת המסעדה. על פי נתוניו של סקר שנערך זה מכבר, עולה כי 45% מהסועדים בוחרים לבקר במסעדה רק לאחר שנחשפו לתוכן שהיא מעלה ו-22% מהנשאלים העידו כי תוכן איכותי שמעלה המסעדה מפתה אותם לחזור אליה שוב.

מאידך, כ-13% מהנשאלים אמרו כי תוכן לא טוב (לא איכותי מספיק, מגרה או עקבי) יגרום להם שלא לחזור שוב למסעדה. כפי שניתן לראות, לא ניתן לזלזל בהשפעה החשובה שיש לפעילות המדיה החברתית של מסעדה על המבקרים בה.

פלטפורמות חברתיות שונות גם מסייעות לצופים להחליט האם המסעדה טובה או לא על סמך חוות הדעת של סועדים קודמים, וכך נוצר מעגל קסמים: תוכן טוב גורר אנשים למסעדה, הם נהנים ומשתפים ברשתות החברתיות וכך לקוחות חדשים נחשפים אליה, וחוזר חלילה. פיסת התוכן הראשונה שמשפיעה על חווית הלקוח במסעדה היא ללא ספק התפריט, לב ליבו של האוכל.

המנות שאתם מציעים הם מה שגורמים למסעדה לבלוט מעל היתר, ולכן התוכן שתבחרו לשתף חייב להיות קשור למנות המוצעות, להאדיר ולהדגיש אותן. הדרך הבסיסית והחשובה ביותר לעשות זאת היא להדגיש את שם המנה – ועל כן כדאי שהשם שלה יהיה כתוב בניסוח מגרה ויפתה את הקורא להמשיך לתיאור המנה וגם לצרוב אותה בזיכרון.

הוסיפו שמות תואר לתיאור המנה, כך שייצרו אסוציאציות רלוונטיות וכדי שתוכלו לבלוט באמת מעל המתחרים, ציינו מי ייהנה מהמנה הזו (מידע שימושי בעיקר עבור אנשים עם הגבלות תזונתיות, העדפות שונות או הגבלות כשרות). לבסוף, אל תשכחו להוסיף ויז’ואל מצולם של המנה והקפידו על כך שהוא יהיה אטרקטיבי מצד אחד אך גם מהימן מצד שני וישקף את הגודל והמראה של המנה.

מאחורי הקלעים של המנות

כדי להיות מקוריים בכתיבת התוכן למסעדות, מומלץ לתת הצצה אל מאחורי הקלעים של המסעדה – אין דבר שלקוחות אוהבים יותר (אחרי אוכל טוב, כמובן). זה עוזר ללקוחות פוטנציאליים ללמוד יותר על המסעדה, להבין איך היא עובדת וכיצד נוצרות המנות השונות. לצד זאת, כך המסעדה מקבלת פנים, שם וזהות וזה עוזר מאוד לבנות אותה כמותג ולקרב את האורחים אליה.

הוספת תוכן הקשור אל מאחורי הקלעים של המסעדה גם מעניק ללקוח הזדמנות פז להציץ במה שקורה ברגעים בהם הוא לא נמצא – רכישת חומרי הגלם, הכנת המנות, צלחות וכדומה, כך שהוא גם מקבל אינדיקציה לאיכות המנות של המסעדה. כיצד תיצרו את התוכן בחוכמה ותוודאו שהוא אכן ימשוך יותר לקוחות?

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להדגיש את האינדיבידואליות של המסעדה, את המייחד אותה ואת מה שבו היא בולטת מעל אחרים. זה יכול להיות המיקום המיוחד שלה, המנות המוקפדות, חומרי הגלם או אפילו שילוב של עובדים עם צרכים מיוחדים, אם אתם בוחרים לעשות זאת. כדאי להתייחס גם לאיכות התוכן, לא רק לאיכות המנות.

למרות הפיתוי, העדיפו שלא להשתמש במניירות לשוניות, בקישוטים ובשפה “מפונפנת” – שמרו על שפה פשוטה ועל תוכן מציאותי ובגובה העיניים. דרך נוספת לפתות את הלקוחות להגיע אליכם באמצעות התוכן היא לספר סיפור (וזה נכון, אגב, כמעט לכל מותג היום, לא רק בתחום המסעדנות).

 הפכו את התוכן שלכם לסיפור, עם התחלה מעניינת, אמצע מרתק וסוף מפתיע – גם הפרט המשמים ביותר יקבל חיים חדשים אם תעשו זאת נכון. בסופו של דבר, ככל שתהיו מוכנים לחלוק כמה שיותר פרטים בלעדיים ומעניינים מהווי המסעדה באמצעות התוכן, כך תיהנו ממעורבות גדולה יותר. אנשים אוהבים להרגיש שלמותג שמולם “אין מה להסתיר”, בייחוד אם מדובר במסעדה שחייבת להיות ישרה לגבי איכות המזון, דבר בסיסי בהחלט.

לסיכום

לא משנה אם אתם עושים זאת דרך פוסט בבלוג, בפייסבוק או כטקסט נלווה לתמונה באינסטגרם – תוכן טוב למסעדה שלכם מסוגל להקפיץ את המוניטין שלה לשמיים, ויעזור ללקוחות פוטנציאליים להבין האם הם יכולים לסמוך עליכם ולבחור בכם לארוחה הבאה שלהם. לכן חשוב מאוד להקפיד על תוכן איכותי ומקצועי, לשמור על מקוריות וחדשנות בכל עת וזאת כמובן לצד הקפדה על חומרי גלם טובים, שירות מצוין ומנות טובות מאוד.