בלוג

מדוע חשוב להתמיד בכתיבת תוכן (גם) בשנים הקרובות?

רוב בעלי העסקים כבר יודעים: כדי להגדיל את הפעילות הכוללת של העסק, חובה להקדיש תשומת לב לתוכן במרחב הדיגיטלי. זוהי הדרך להבטיח את המוניטין של המותג ולהשיג את המטרות והיעדים הרצויים של העסק באמצעות תוכן ממוקד, רלוונטי וכזה שיעניין את הלקוחות הקיימים וגם הפוטנציאליים.

תוכן טוב ואיכותי ישפיע על הקורא באופן חיובי, יסייע לקשר בינו לבין המותג, יניע אותו לפעולה ויכונן מערכת יחסים משמעותית שעתידה להפוך אותו מקורא ללקוח – כן, כל זה תלוי בתוכן שתכתבו ובכמה טוב הוא יהיה. אך האם כל זה נכון גם בשנת 2022? האם גם בעידן הוויזואלי בו סרטוני REELS באינסטגרם כובשים את הצופה וקטעי טיקטוק מהירים מככבים במרחב הדיגיטלי – עדיין יש מקום לתוכן כתוב?

במילה אחת: בהחלט! בואו להבין מדוע גם היום תוכן כתוב ואיכותי חשוב לקידום העסק שלכם, בכל מדיה בה תבחרו להחיל אותו.

הלקוחות מחפשים אתכם

אם עד לפני מספר שנים נוכחות מקוונת הייתה בגדר המלצה, בונוס או ערך מוסף שגורם לעסק שלכם להיראות טוב יותר, היום זו לא שאלה כלל: כתיבת תוכן היא בגדר חובה. כדי להטביע חותם בשוק בו אתם פועלים, אתם חייבים לראות ולהיראות במרחב הדיגיטלי באמצעות המילה הכתובה.

רובם המוחלט של האנשים היום תלויים במדיום המקוון כדי לקבל מידע, בין אם מדובר בסקירה של מוצר שהם מתעניינים בו, החלטה באם לרכוש שירות או מוצר מסוים בחנות או קבלת מידע בלבד – רובם ככולם יבדקו באינטרנט מידע והמלצות לפני קבלת החלטה. עם הקפדה על כתיבה רצופה, באופן עקבי ומעמיק, אתם יכולים ליצור בקלות הכרה במותג שלכם ולעדכן את העולם בכך שהוא קיים, באופן היעיל ביותר הקיים היום.

חשוב לזכור: ככל שהתחרות גדלה ומלאכת השיווק נעשית מורכבת יותר ויותר, אתם חייבים לעמול על זהות המותג שלכם כך שהוא יהיה מובחן ויעלה על המתחרים. זו אחת הסיבות העיקריות לכך שיש להקפיד על כתיבת תוכן שיווקי איכותי ומעמיק – הלקוחות שלכם מצפים מכם לעשות זאת!

נניח, לצורך הדוגמה, שאתם עוסקים במכירה, שיווק ותיקון של טלפונים ניידים ושיש בתקופה האחרונה “באזז” משמעותי סביב מותג מסוים, וגם הרבה אפשרויות לבחירה מתוך מספר דגמים. עם כל כך הרבה מותגים המתמודדים על תשומת הלב של הצרכן – בחנויות הפיזיות, פרסומות בטלוויזיה וכמובן הנוכחות ברשת, עליכם ליצור תוכן שיהיה חדשני וייחודי, ויגרום ללקוחות להעדיף דווקא אתכם – על אף שמדובר בדגמי טלפון הנמכרים בשלל חנויות כשהם זהים לחלוטין.

ככל שהעולם מתקדם והממד המקוון תופס נתח רחב יותר, כך הצורך בכתיבת תוכן איכותי שיגרום ללקוח להעדיף אתכם על פני המתחרים הוא לא המלצה בלבד, הוא הכרח – ובוודאי שגם בשנת 2022.

מתקדמים במעלה תוצאות החיפוש

דירוג גבוה במנועי החיפוש השונים זו הדרך הבטוחה להשיג חשיפה אדירה לקהלים שונים – גם בשנת 2022, וכנראה לעתיד הקרוב (ואולי גם הרחוק, מי יודע). ככל שהתוכן שתכתבו יהיה איכותי יותר, כך גוגל יזהה שהוא נוצר במטרה לספק מידע שימוש לקבוצות המיקוד שתבחרו מראש – ויתגמל אתכם על כך. במילים פשוטות, אם התוכן שלכם “מגשים” את כוונתו של המחפש אחריו, אזי מנועי החיפוש ידרגו אותו גבוה יותר מאחרים ואתם תעקפו את המתחרים שלכם. זה עד כדי כך פשוט.

כדי לעשות זאת כראוי, חשוב להשתמש במילות מפתח מתאימות ולשלב אותן באופן מושכל בטקסטים השונים ברחבי האתר. ואם במקרה לא עסקתם בקידום האתר שלכם בשנים האחרונות ואתם מניחים כי ביטויי מפתח הם נחלת העבר, אנחנו כאן כדי להודיע חגיגית: לא רק שמילות המפתח כאן כדי להישאר, הן חשובות מתמיד. מה כן השתנה, ורק יעמיק ככל שיחלוף הזמן? כל מילה שתבחרו לשלב בתוכן חייבת להיות מדויקת, הגיונית ועם הקשר קוהרנטי ליתר התוכן.

נכון, חשוב לקדם את האתר וחשוב לכתוב תוכן שיווקי, אך חשוב לא פחות להקפיד על תוכן עם משמעות. כדי לעשות זאת נכון, תוכלו לחשוב על אותן מילות מפתח (שוודאי חזרתם עליהן שוב ושוב) בהקשרים חדשים, לנסות להבין מה מעניין את הלקוחות שלכם וקשור לתוכן המקודם וכיצד תוכלו לתת זוויות חדשות למוצר קיים, חדש או שירות שאתם מציעים.

זו הזדמנות מצוינת לרענן את התוכן באתר ולמצב את עצמכם כאוטוריטה בתחומכם. כשתחשבו על ה”מה” ועל ה”איך” ולא רק כיצד לשלב את מילות המפתח כמה שיותר בפוסט החדש בבלוג שלכם, אתם צפויים לגלות כי יש לכם הרבה על מה לכתוב, וכי מילות המפתח נשזרות בטבעיות בטקסט.

לסיכום

גם בעידן בו נראה שהקשב של הקהל שלנו קצר מאוד ולא נמצא בהכרח בתוכן, חשוב לשמור על יצירת תוכן עקבית, מעמיקה, איכותית ומקורית. לא רק שכך המותג יכול להתקדם במעלה תוצאות החיפוש של גוגל ובכך להגדיל את סיכויי המכירות וגם למצב את עצמו במקום טוב מעל המתחרים, אלא שזוהי הדרך הטובה ביותר לבנות זהות למותג, להעמיק את איכויותיו ולהיות אוטוריטה בתחומו – גם (ובעיקר!) בשנת 2022.