בלוג

מה מייחד את צוות הכותבים המתמחה בקנאביס רפואי?

בשנים האחרונות ישראל עברה מהפכה משמעותית בתחום הקנאביס הרפואי, והצטרפה למדינות רבות בעולם המאפשרות לרופאים להעניק מרשמים לגליליות, מוצרי אידוי ושמנים. במדינה שטופת השמש נפתחו חממה ומשתלות שונות לגידול זנים של הצמח, ואפילו משקיעים וחברות הון סיכון גילו את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בנישה זו וסיפקו הון זמין להקמה של מוצרים שונים המקלים על צריכת הקנאביס.

לצד פריחתו של התחום, נוצר גם צורך משמעותי בתוכן מעמיק, הן רפואי והן שיווקי, המאפשר לחברות הקנאביס לפרסם באתרי האינטרנט שלהן ובאתרי חדשות את יתרונות הצמח בטיפול במצבים רפואיים שונים. הדרישה ההולכת וגוברת הובילה אותנו בבלו-פן ארטיקלס ליצור צוות כותבים מיוחד המתמחה בתחום הקנאביס, הלומד אותו לעומק באמצעות מחקרים אקדמיים עדכניים.

מה מייחד את עולם התוכן של תחום הקנאביס?

כפי ששמנו לב, בניגוד לנושאים כלליים שעליהם ניתן לעשות מחקר בסיסי ברשת וללקט פיסות מידע וסטטיסטיקות חשובות, תחום הקנאביס הוא ייחודי. מחד, נדרש ניסיון בקריאה של מחקרים רפואיים עדכניים על תוצאות השפעת החומרים הפעילים בצמח לטיפול בליקויים שונים. מצד שני, היות ומדובר בתרופה שאינה סינתטית אלא טבעית, קיים הבדל משמעותי בין הזנים. הבדל זה מתבטא בשיעור החומרים הפעילים, בעוצמה שבה הם פועלים על כל מטופל וכן בהבדלים בין דרכי הצריכה של הצמח.

למשל, יש חברות המתמחות באספקת מוצרי קנאביס רפואי באמצעות גליליות, ואחרות מוסיפות גם שמנים ומוצרים נוספים. הידע בתחום הזה לקוח ממספר עולמות תוכן שונים, החל מהתחום הרפואי וכלה בידע שהצטבר על דרך הצריכה הנכונה.

גם הלקוחות הצורכים את מוצרי הקנאביס הרפואי נחלקים לשניים: הקבוצה הראשונה היא לקוחות שמעולם לא התנסו במוצרי קנאביס רפואי בעבר, וזקוקים למידע “בסיסי” בדבר דרכי עישון הגלילית והטיפול באחסון המוצר. הקבוצה השנייה היא צרכנים ותיקים יותר שקיבלו אישור לקנאביס רפואי מיד לאחר שהתקבלה הרגולציה, והם זקוקים למידע “למתקדמים”, כמו תכונות המבדלות מוצרי חברה אחת ממוצרי חברה אחרת.

לכן, הכותבים המתמחים בתחום זה צריכים לדעת “לשאוב” ידע ממספר מקורות שונים. מקורות רפואיים אקדמיים עדכניים, לצד מידע הזמין גם לקהל הרחב ובו הסברים מקיפים על צריכת הקנאביס עצמה.

ראיונות עומק עם בעלי מקצוע בתחום הקנאביס

דרך נוספת שבה מומחי כתיבת מאמרים בתחום קנאביס רפואי מקבלים מידע היא באמצעות ביצוע ראיונות עומק עם בעלי תפקידים שונים בחברה המזמינה את המאמרים. הם יכולים לראיין רופא המתמחה בתחום ומעניק מרשמים, בעלי תפקידים במפעלים המייצרים את המוצר, מדריכים המסייעים להבין כיצד לצרוך את המוצרים השונים באופן נכון וכן מומחי גידול של הצמח.

כל אחד מבעלי התפקידים הללו מאיר עבורם את התחום בזווית שונה ומיוחדת, ומאפשר לתוכן הכתוב להיות עדכני, מהימן ומקצועי. ממש כאילו נכתב על ידי העובדים הקבועים בחברה.

הנגשת המושגים לקהל הרחב

בכל תחום מקצועי שבו יש ז’רגון ייחודי, מילים ומושגים הרלוונטיים לנישה זו בלבד, קיים גם צורך להנגיש את המונחים השונים לקהל הרחב. למשל, כל העובדים בחברות קנאביס רבות מכירים את המושג THC ו-CBD אבל עבור הקהל הרחב מונחים אלה אינם דווקא נהירים.

כמו כן, שמות החומרים הפעילים בצמח, מושגים שלקוחים מלועזית, עשויים להיות לא ברורים לקוראי המאמרים המקצועיים באתר האינטרנט של החברה. לכן, בין השאר, תפקידו של כל כותב מאמרים בתחום קנאביס רפואי הוא להנגיש את התוכן ולזהות את המושגים שדורשים העמקה והסבר נוסף לקורא. הסבר זה שזור בחלקים שונים במאמר ומעניק לו סמכותיות רבה.

יש לציין, כי מאמרי קנאביס יהיו בדרך כלל ארוכים יותר ממאמרים בנושאים כלליים, משום שהם כוללים מידע זה.

איתור נושאים חדשים לכתיבת מאמרים

אחד מהאתגרים שבו נתקלות חברות קנאביס רבות הוא איתור נושאים חדשים לכתיבה בתחום של קנאביס רפואי. אם מביטים באתרי החברות השונות בארץ ובחו”ל ניתן לראות כי ישנה זהות מסוימת בין הנושאים. חלק מהמאמרים הם ברמה בסיסית בלבד, וכוללים מידע כללי על ההבדל בין החומרים הפעילים בשתי קבוצות הזנים העיקריות: “סאטיבה” ו”אינדיקה”. כל מאמר כזה מפרט הן על ההבדל בין כל זן והן על ההשפעה הרפואית המנוגדת.

בנוסף, ישנם מאמרים שמסבירים על הדרך הנכונה לצרוך את המוצרים, דרכי אחסון של המוצר וכן תיאור של הסימפטומים של מחלות שונות שבהם קנאביס רפואי יכול לטפל. נושא אחרון שניתן לראות בכמעט כל אתר, קשור לרגולציה עצמה בתחום הקנאביס הרפואי, לדרישות היק”ר וכן מידע על שלבי התהליך לקבלת רישיון שימוש בקנאביס רפואי.

מעבר לנושאים הללו, חברות רבות מתקשות להעביר נושאים חדשים לכתיבה. אחת הדרכים שאנו יכולים להמליץ לאיתור נושאי כתיבה נוספים היא באמצעות סקירה של אתרים מעבר לים בשפות נוספות של חברות המשווקות קנאביס רפואי. המידע הכתוב בהן הוא באנגלית, צרפתית ושפות נוספות. כאשר אנו מנסחים מחדש את התוכן למאמר מקורי לחלוטין.

הבדלים בין צריכת פנאי לצריכה לצורך רפואי

בניגוד למדינות אחרות המשלבות צריכת קנאביס לצורכי פנאי עם צריכה לטיפול במצבים רפואיים ברישיון, במדינת ישראל צריכת קנאביס לצורכי פנאי אסורה. לכן, צוות הכותבים שלנו מקפיד לא להזכיר את הנושא או להרחיב עליו. בנוסף, הם גם נמנעים משימוש בביטויים הקשורים לצריכת פנאי כמו “צינגלה”, “חומר” ומונחים נוספים המקשרים את הצמח לצריכתו במסגרת פקודת הסמים המסוכנים.

בדרך זו, נשמרת התדמית החשובה כל־כך של חברות הקנאביס הרפואי כחברות פארמה (העוסקות בייצור והפצת מוצרים רפואיים ותרופות) לכל דבר ועניין, ועמידה בסטנדרטים החמורים של הרגולטור בתחום זה.

במידת הצורך, אם נדרש אישור רפואי למאמר, החברות יכולות להעביר את המידע הכתוב לרופא מטעמן ולקבל את אישורו.

מאמרים שיווקיים בתחום הקנאביס

למרות האמור לעיל, לעיתים חברות הקנאביס צריכות להוסיף טון שיווקי מעט למוצריהן. הכותבים שלנו למדו לשזור בטקסט באופן מרומז את ההבדלים בין מוצרי חברה אחת לאחרת, ואת היתרונות של המוצרים החדישים של החברה.

כל זאת, בלי להתחייב לתוצאות שונות של הטיפול או לקשר זן מסויים לטיפול בליקוי פיזיולוגי או נפשי כלשהו.

תוכן מקצועי המסופק תוך מספר ימים

בחברת בלו־פן ארטיקלס מועסקים כיום מאות כותבים המנסחים מאמרים ב-16 שפות שונות. התוכן מסופק בדרך כלל תוך מספר ימים. היקף הפעילות הנרחב שלנו מאפשר לספק כמות רבה של מאמרים בטווח זמן קצר.

בנוסף, אנו יכולים לתרגם את המאמרים לשפות זרות, לאחר שנכתבו בשפה האנגלית או העברית במקור, ולאפשר לכל חברה המתמחה בקנאביס לייצר אסטרטגיית תוכן לקהלים שונים בישראל שאינם דוברי עברית.

כאשר אנו מתאימים את התוכן לקוראים ממדינות זרות, אנו יכולים כמובן לבדוק את הפערים בין הרגולציה בישראל בתחום הקנאביס לרגולציה במדינת היעד. לדוגמה, אם התוכן מיועד לפרסום בקנדה הוא ייכתב באופן כללי ללא אזכור של רישיון לצריכת קנאביס רפואי.

לסיכום, אם אתם עוסקים בתחום הקנאביס הרפואי על כל היבטיו וזקוקים לתוכן מקצועי, פנו לקטגוריית הקנאביס בעמוד שירותינו, בחרו את מספר המילים הנדרש למאמר והוסיפו הנחיות מתאימות. אנו נקשר אתכם עם כותב מקצועי בתחום לקבלת מאמרים מקצועיים ומקוריים שנכתבו במיוחד עבורכם, בתוך מספר ימים.