בלוג

מדוע אתר הפיננסים שלכם זקוק לתוכן עשיר יותר?

אם אתם מקדמים היום אתר כלכלי כלשהו, או שאתם בעלים של אתר פיננסי, בוודאי נתקלתם בעובדה המצערת, כי קשה יותר לקדם את האתרים בגוגל בשנה האחרונה. אתם רואים את כל חברות הביטוח של המתחרים, מזנקות לתוצאות הראשונות במנוע החיפוש, בעוד אתם מדשדשים בעמוד השביעי. הסיבה לכך לא נובעת מחוסר מאמץ. השקעתם זמן רב בבניית האתר, ואפילו מילאתם אותו בתכנים איכותיים. מה התרחש בשנה האחרונה שגורם לתסכול הזה? התשובה המהירה והפשוטה היא: ההעדפה של מנועי החיפוש לתכנים ארוכים, מקוריים ואיכותיים יותר. נרחיב על כך מעט.

מה מנועי החיפוש מחפשים כיום?

בניגוד לשנים עברו, שבהן הייתם יכולים לבנות מאמרי קידום קצרים של שלוש מאות מילים, לשלב בהם עשר פעמים את מילות המפתח ולצפות באתר מגיע לעמוד הראשון תוך חודשיים, היום המשימה קשה יותר. המתחרים שלכם הבינו שאם יזינו באתר מאמרים ארוכים ומקיפים יותר הם יכולים לעקוף אתכם. מתחרה אחד הזין מאמר בנושא זהה בן חמש מאות מילים והגיע לתוצאה מעליכם. לאחר מכן, מתחרה נוסף העלה מדריך מפורט של שבע מאות מילים. כולכם הפסדתם בתחרות כאשר מאמר בן אלף מילים עלה לאוויר. המאמר הזה נתן לגולשים מידע עדכני ומקיף על נושא פיננסי טרנדי, שנמצא בסדר היום של אתרי הכלכלה הגדולים. רבים מהגולשים פנו למאמר זה, ואתם נותרתם מאחור.

אם כך, כיצד תוכלו לנצח במרוץ הזה? השיטה היא לשכוח לחלוטין שאתם עוסקים בקידום אתרים, ולהתחיל לכתוב מאמרים בתחום הפיננסיים, שהם מקיפים ושירתקו את הגולשים שלכם. הסבירו להם מושגים שלא הכירו בפירוט רב, הוסיפו סקירה של מצב השוק הנוכחי. תוכלו גם לעדכן מאמרים פיננסיים שהיו באתר, וכבר אינם רלוונטיים לשינוי בשווקים הנוכחיים. הבורסה נופלת או עולה? התייחסו לכך במאמר והוסיפו סקירה מקיפה על הסיבות לשינוי.

נכון, כתיבת טקסטים כאלה דורשת הבנה מקיפה של הנושא שעליו אתם כותבים. לכן, איש אינו מצפה מכם שתעשו את כל העבודה לבדכם. אתם יכולים להיעזר בשירותיה של חברה המעסיקה כותבים בתחום הפיננסי. חלקם סטודנטים לכלכלה או ניהול. אחרים, משקיעים בתחומים כמו נדל”ן, שוק ההון או מתמחים בביטוח. כל אחד מהכותבים הללו מסוגל לייצר עבורכם תכנים באופן יומיומי, ולהפוך את האתר שלכם לספרייה מלאת ידע בתחום שבו אתם עוסקים. כאשר אתם מגיעים לשלב הזה תגלו שגם הכותבים של מתחרים שלכם, מתחילים להיכנס שוב ושוב לאתר, כדי לקרוא את המידע שכתבתם. הכניסות הללו מסייעות לאתר לעלות בצורה טבעית לראש רשימת התוצאות במנועי החיפוש. כך, תצרו קהילת גולשים אשר עוקבת אחר האתר שלכם ונכנסת אליו בקביעות להתעדכן בתכנים החדשים, ותשיגו את היעד שרציתם. לעלות לעמוד הראשון בגוגל.

היכן אפשר למצוא נושאים חדשים לכתיבה?

אחרי שמילאתם את האתר בשלושים־ארבעים מאמרים חדשים, אתם עשויים להיתקל בבעיה נפוצה. כיצד אפשר למצוא נושאים חדשים לכתיבה שעדיין לא התמקדתם בהם? הסוד טמון בתוכן שכבר קיים באתר שלכם, ובאתרים נוספים אחרים של המתחרים. קראו את המאמרים הכתובים באתר, וגלו פסקאות שהיה ניתן להרחיב עליהן. לאחר מכן כתבו מאמר מקיף שלם על אותו נושא. למשל, אם האתר שלכם עוסק בתחום הביטוח, תוכלו להרחיבו למאמר שלם על הדרך שבה מחושבות הפרמיות. אם האתר שלכם עוסק בהלוואות, הרחיבו על ההבדל בין הלוואות ללא ערבים ובטחונות להלוואות עם ערבים. לצד הנושאים הללו שכבר נמצאים באתר שלכם, אתם יכולים למצוא את הנושאים הטרנדיים כיום באתרי הכלכלה המובילים, ובעיתונות המקצועית בתחום הפיננסי.

למשל, אם בנק ישראל החליט להוריד את הריבית ל-0.1%, כפי שקרה באפריל 2020 בעקבות מגפת הקורונה, אתם יכולים ליצור מאמר מקיף המסביר, מה המשמעות של הורדת הריבית? אתם יכולים לסקור פעמים נוספות בהיסטוריה שבנק ישראל קיבל החלטה דומה, או להשוות את הריבית בישראל, לריבית במדינות שונות באירופה ובארה”ב. תוכלו גם לסקור את ההשפעה של הורדת הריבית על תחומים נוספים, כמו שוק הנדל”ן המניב, השקעות בניירות ערך או אפילו הפוטנציאל לפתרון מצוקת הדיור. כמות הנושאים שעליהם אפשר לכתוב את המאמרים באתר היא אינסופית.

לצד המאמרים הנכתבים לצורך פרסום באתר שלכם, אתם גם יכולים לכתוב מאמרים בנושאים דומים, שמטרתם ליצור קישורים נכנסים מאתרים אחרים. לדוגמה, אם כתבתם מאמר הסוקר את שוק ההון כיום והוא מופיע באתר שלכם, תוכלו לכתוב מאמר עם מאמר בנושא דומה המיועד לאתר כלכלי מוביל. מתוך אותו מאמר תוכלו לקשר את המילה השקעות לאתר שלכם. כמות גדולים של קישורים נכנסים איכותיים ממאמרים באתרים חיצוניים, תוכל לסייע לאתר שלכם להתקדם במהירות.

לסיכום, אם אתם מתלבטים כיצד לקדם את האתר שלכם, הסוד הוא בהוספת תוכן איכותי המרתק את הגולשים. מצאו חברות המתמחות בנישה שלכם, המעניקות שירותים כמו כתיבה לחברות ביטוח או כתיבת טקסטים מקצועיים על שוק ההון, והתחילו להעשיר את האתר שלכם בתכנים חדשים. בדקו אם יש מאמרים שאינם רלוונטיים כבר לשוק של היום ושנו אותם. כך, מנוע החיפוש של גוגל יזהה שאתר שלכם דינמי ומתעדכן, ויעלה אתכם בתוצאות החיפוש.