בלוג

מה חשוב לדעת כאשר כותבים תוכן לאתר כלכלי?

אם אתם אחראים על התוכן של אתרי כלכלה, ואתרים בתחומים פיננסיים משיקים כמו ביטוח או השקעות נדל”ן, בוודאי נתקלתם בקונפליקט נפוץ: האם להשקיע בכמות או באיכות? מחד, אתם רוצים להזין באתר מאמרי עומק, המספקים ניתוח מקיף של תופעות כלכליות, המתרחשות בחודשים שבהם התוכן מתפרסם. מאידך, אתם זקוקים לכמות גדולה של תוכן, כדי לשמור את הגולשים מרותקים לאתר במשך כל שעות היממה, וכן לצורך קידומו בגוגל. במאמר זה נדון באספקטים השונים בתחום זה, וכיצד תוכלו ליצור שילוב מושלם בין כמות ואיכות?

אספקטים חשובים בכתיבה לאתרים בתחומי הפיננסים

כאשר כותבים לאתרים כלכליים, חשוב לשמור על איזון בין כתיבה חופשית בגובה העיניים, לכתיבה מקצועית המשלבת כמות גדולה של ביטויים מקצועיים, שאינם מוכרים לכל אחד. צריך לזכור, בדומה לכתיבה משפטית, שבה יש מגוון רחב של מילים השמורות לתחום, גם בתחום הכלכלה יש ז’רגון מקצועי שרק כלכלנים או משקיעים וותיקים יבינו. אם רוצים ליצור תוכן שמעניק ערך מוסף לכל גולש, ניתן לאזכר את הביטויים המקצועיים, ולאחר מכן להסביר בצורה קלילה את משמעותו של הביטוי.

עוד אספקט חשוב בכתיבה לאתר כלכלי הוא הפרדה בין הרגש לבין עובדות בפועל. אנו עדים לקונפליקט הזה פעמים רבות כאשר כותבים תחזיות למנייה מסוימת. למשל, בחודשים האחרונים היינו עדים לעלייה הדרגתית במנייה של חברת “זום”, תוכנה המשמשת ליצירה של וובינרים ופגישות חיות בווידאו. מבחינת הרגש, רבים חשבו שהמנייה תנסוק בצורה מפתיעה. בפועל, לא היה מדובר בעלייה משמעותית עד כה, ואפילו חזינו בירידה של ערך המנייה, כאשר פורסמו נתונים המעידים על כשלים באבטחת סרטוני הווידאו מקצה לקצה. ניתוח רגשי של המנייה, היה עשוי לגרום למשקיעים רבים להפסיד חלק ניכר מכספם. לכן, בכל כתיבה על נושא כלכלי, חשוב להדגיש כי מדובר רק בספקולציה המבוססת על נתוני עבר ותחזיות.

הנקודה השלישית שצריך לקחת בחשבון כאשר כותבים לאתר כלכלי, היא המהירות הרבה שבה משתנים נתונים כלכליים. ציינו לדוגמה את המנייה של זום. בדומה לה, ישנם שווקים המתאפיינים בתקופה הנוכחית בתנודתיות גבוהה. למשל, אם נבחן את הגרף של מדד הדאו-ג’ונס בתחילת פברואר, נגלה הבדל משמעותי ממצבו בתחילת אפריל 2020. כתבות שפורסמו בתקופה שבה הבורסה הייתה יציבה, כבר לא יהיו רלוונטיות ועשויות לגרום למשקיע פוטנציאלי לטעות. ניתן לפתור זאת בשתי דרכים: הראשונה – לעדכן את הכתבות בשערים החדשים ובשינוי המגמה. השנייה – להביא באמצעות שמירה על הכתבות החדשותיות הרלוונטיות בעמוד הבית, תוך יצירת ארכיון של כתבות שאינן רלוונטיות, והוספה של הכרה בגוף הכתבה, כי יש כתבות רלוונטיות יותר עם לינק למאמר החדש בתחום.

כתיבה לצורך קידום אתר פיננסי

קיימים שני סוגים עיקריים של כתבות המיועדות לקידום. הסוג הראשון הוא מאמר מקצועי ומעמיק הסוקר את התחום בצורה מקצועי. הסוג השני הוא כתבות שנועדו לצורך קידום בלבד, ולכן מדברים על הנושא בכלליות. פעמים רבות, כדי לאזן בין כמות לאיכות, מקדמי אתרים נוטים להתפשר, ומזמינים כמות גדולה של מאמרים פיננסים שטחיים לצורך קידום.

מאמרים אלה עשויים לא רק לפגוע בקידום עצמו, אלא גם לסכן את החברה המפרסמת אותם בתביעות, אם המידע שבהם הוביל להשקעה שגרמה להפסד. לכן, חשוב לציין במפורש במאמרים האלה, כי אין מדובר בהמלצה לרכישת נייר ערך כלשהו, והמידע הכתוב הוא לצרכים אינפורמטיביים בלבד. מומלץ להיוועץ בעו”ד המתמחה בתחום, ולקבל נוסח מעודכן להודעה זו בסוף המאמר.

אספקט נוסף שיש במאמרים שנועדו לצורך קידום, הן מאמרים מקצועיים והן מאמרי קידום פשוטים יותר, הוא התמקדות במילות המפתח. ניתן לכתוב תוכן מעמיק, ולשלב בו בצורה טבעית פעם או פעמיים את ביטוי המפתח שבו יתמוך המאמר. אין צורך לחזור על הביטוי בצורה מונוטונית. כיום, ההמלצה היא להסתפק בצפיפות של 1.5% מהמאמר. בפשטות, כל מאמר של שלוש מאות מילים יכלול פעמיים בלבד את ביטוי המפתח.

מלבד זאת, כדאי להשתמש בביטויים תומכים הקשורים לביטוי המפתח. לדוגמה, אם הביטוי שבחרתם להוסיף הוא ביטוח רכב, תוכלו להשתמש במילים “פוליסה לרכב”, “ביטוח למכונית” או “ביטוח מקיף”. ביטויים אלה ידגישו בפני מנוע החיפוש של גוגל מה התחום העיקרי שבו עוסק המאמר.

לסיכום, כתיבת תוכן לחברות ביטוח, ולאתרים פיננסיים נוספים, דורשת הכרות מעמיקה עם התחום שבו מתמחים. חשוב לכתוב את המאמר בצורה מקצועית, ולהשתמש בשפה רהוטה ופשוטה להבנה. חשוב לזכור כי מרבית הגולשים של אתרים אלה הם בעלי ידע בכלכלה, אך עשויים שלא להכיר את המושגים הידועים, בעיקר לבעלי תואר בכלכלה או לעוסקים במקצוע. בנוסף, אם מטרת המאמר הכתוב היא לצורך קידום, חשוב לשלב בו את מילות המפתח בצפיפות סבירה, כדי שהתוכן ישאר טבעי. ניתן להוסיף ביטויים תומכים הקשורים לנושא, בשביל לחזק את קידום האתר. אם אינכם יודעים כיצד לנסח מאמרים איכותיים ומקיפים בעצמכם, ניתן להיעזר בחברות המספקות שירותי תוכן, ומתמחות בכתיבה פיננסית, כדי שיכתבו עבורכם חלק מתכני האתר או את האתר כולו.