בלוג

כתיבת תוכן בתחום הספורט

ברצלונה מכסחת את ויאריאל, מכבי תל אביב לוקחת שתי אליפויות עם איבשיץ’ לפני שהוא מסיים את תפקידו ובוקה ג’וניורס מנצחת שוב את הנמסיס ריבר פלייט בארגנטינה. למרות משבר הקורונה, קבוצות רבות ברחבי העולם עדיין הספיקו להעניק לחובבי הספורט כמה רגעי נחת השנה. אתרי הספורט מלאים במאמרים המתארים את המשחקים ואת השערוריות הגדולות של השחקנים בארץ ובחו”ל. במיוחד בעידן הנוכחי, שבו רבים שוהים בבית, אתרי הספורט מלאים בגולשים הצמאים לדקה נוספת עם הכוכבים הגדולים על המגרש. לכן, ישנה חשיבות גבוהה לאיתור כותבי תוכן נוספים שיכולים לחזק כל אתר ספורט.

מה מאפיין את הכתיבה בתחום הספורט?

בניגוד לתחומים אחרים, שאותם אפשר ללמוד במהירות יחסית כדי לייצר מאמר איכותי, כתיבת תוכן לספורט צריכה להתבצע על ידי אדם המכיר את הליגות שעליהן הוא כותב כמו את כף ידו. יש המתמחים בכתיבה על הליגות הזרות, ואחרים המכירים היטב את השחקנים בליגה הישראלית. כמו כן, תגלו כי חלק מכתבי הספורט מתמחים רק בתחום אחד כמו: טניס, כדורגל, פוטבול, בייסבול, כדורסל או אתלטיקה. נכון, הם יכולים לכתוב גם על תחומים נוספים בעולם מרתק זה, אך את המאמרים הטובים באמת הם יפיקו בתחום הקרוב לליבם. המאפיין הראשון של כתבי הספורט הוא בראש ובראשונה אהבתם לתחום.

מאפיין נוסף שמאפיין את כתבי הספורט הטובים הוא יכולת ניתוח של המשחק בצורה מקורית ותוך שימת לב לפרטים הקטנים. הכתבים המתחילים מתמקדים ברגעי השיא, הגולים או הניצחון. הכתבים המנוסים ידעו למצוא את הרגעים הקטנים שכמעט ואינם זוכים להתייחסות בשידורי חדשות הספורט. הכתיבה המתבצעת בזמן המשחק תהיה לרוב שטחית, אך המאמר שיופיע באתר החדשות יום לאחר מכן יכלול את כל התובנות של הכתב הנוגעות לקצב המשחק, יכולות השחקנים, התנהלות השופט והקהל במשחק וכמובן הפעולות שהובילו לנצחונה של אחת הקבוצות.

בכל שנה כמעט יש תחרותיות ספורט בין‏־לאומיות הזוכות לסיקור יומיומי, ביניהן ניתן למנות את: משחקי ליגת האלופות, היורוליג, האולימפיאדה, הרולאן גארוס ותחרויות נוספות. השנה נדחו חלק מהתחרויות לשנה הבאה, ולכן שנת 2021 עומדת להיות שנה פעילה מאד בתחום הספורט לאחר תום משבר הקורונה.

איך מוצאים כתבי ספורט טובים לאתר שלכם?

בתקופה של חוסר וודאות, גם אתרי הספורט המובילים מתלבטים אם להעסיק כתב ספורט באופן קבוע. קל וחומר כאשר מדובר על אתרים קטנים יותר הכוללים תכני ספורט בלבד, וכן אתרים המשלבים בין תכנים חדשותיים לתכני ספורט. הפתרון הטוב ביותר עבור מפעילי האתר הוא עבודה על בסיס התקשרות לפי כתיבת מאמר עם כותבים מיומנים בתחום.

את הכותבים האלה אפשר לחפש באופן פרטי, אך העלות של כל כתבה תהיה גבוהה מאד ועשויה להיות לא משתלמת. לעומת זאת, ניתן למצוא חברות תוכן המציעות שירות כתיבת מאמרי ספורט במסגרת סל השירותים המקיף שלהן. חברות אלה מעסיקות כתבים מנוסים, המתמחים בענפי ספורט שונים ומכירים את התחום על בוריו. לאורך כל השנה הם עוקבים אחרי המשחקים, מתעדים אותם ומשלימים מידע חשוב על חייו האישיים של כל שחקן. אם ישנו אירוע ספורט גדול, קבוצה של כתבים יכולה לספק כמות גדולה של תכנים באופן שוטף על המשחקים השונים בליגה או במסגרת התחרויות.

העבודה מול חברות התוכן היא נוחה ופשוטה. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבחור את נושא המאמר, ולציין בקצרה כמה מילים הייתם רוצים שייכתב בו. לאחר מכן, התמחור על כתיבת תוכן מתבצע בעלות על פי כל מילה כתובה. אפשר להזמין מאמרי ספורט קצרים מאד בני 300 מילים, עד למאמרי ספורט מקיפים ביותר, הכוללים סקירה של התחום ומגיעים ל-1000 עד 2000 מילים. כדאי לדעת, כי אם אתם צריכים סקירה של משחקים המתקיימים באותו יום, ניתן להזמין מאמרים דחופים ולקבל אותם כבר ביום שאחרי המשחק כדי לשלבם באתר תוכן חדשותי עדכני.

חברות התוכן מציעות לא רק שירותי כתיבת מאמרים חדשים, אלא גם שכתוב של מאמרים קיימים. אפשר לבחור גם מאמרים בשפות זרות כמו תיעוד של משחקים מהליגה האנגלית (פריימר ליג) באנגלית, מהליגה הארגנטינאית הספרדית או ליגות נוספות. התכנים הללו יכולים להיות מרתקים במיוחד עבור הקורא הישראלי, משום שהם כוללים מידע שנמצא בדרך כלל רק בעיתונות המקוונת במדינה שבה מתקיימים המשחקים.

לסיכום, עולם הספורט כולל בתוכו רגעים מרגשים במיוחד, המועצמים באמצעות כתיבה רהוטה של כותבים המתמחים בתחום זה. אם אתם מפעילים אתר ספורט או אתר חדשות הכולל מדור ספורט, מומלץ לעבוד עם חברת תוכן המסוגלת לייצר כמות גדולה של מאמרים בזמן קצר ואף מדי יום.