בלוג

המדריך המלא ליצירת תכנים לקידום אתר של עורך דין

מתחילים לקדם את משרד עורכי־הדין שלכם במנוע החיפוש או שאתם חברת קידום שזכתה לפרויקטSEO  במשרד עורכי דין? לפני שאתם מתחילים לעבוד, חשוב להכיר את הכללים הבסיסיים של קידום האתר. אספנו עבורכם מספר המלצות הנוגעות לקידום באופן כללי, ובפרט בקידום של אתרי עו”ד.

כמה מילים צריכות להיות בכל מאמר באתר?

בעבר כמות המילים לא הייתה משנה כמעט את הקידום. הייתה חשיבות גבוהה לצפיפות מילות המפתח. לכן, מאמרים של שלוש מאות מילים בלבד היו מצליחים להתקדם כמעט כמו מאמרים של חמש מאות מילים. היום, המציאות שונה לחלוטין. גוגל מעניק חשיבות גבוהה למידע מפורט על הנושא המדובר. לכן, מאמרים הכוללים כמות גדולה של מילים, יזכו לדירוג גבוה אם הם איכותיים ומעניקים ערך מוסף.

אם אתם עוסקים בפרויקט כתיבת תוכן לאתר עורכי דין, כדאי ליצור לפחות שלושה או ארבעה מדריכים מקיפים בתוך האתר, שבהם כתובות אלף מילים ויותר למדריך. נכון, לא כל העמודים באתר חייבים להיות כל כך ארוכים. ישנם נושאים שעליהם אפשר לדון בקצרה, ולסקור נקודות עיקריות בחמש מאות מילים בלבד. אך, התוכן שבאמת יעזור לאתר להתקדם הוא המדריך המקיף.

קיים גם טריק נוסף המכונה “גורד שחקים”, שנועד לסייע לכם להתקדם בהתאם למאמצי הקידום של המתחרים. השם המיוחד של טכניקה זו, נגזר מהשיטה של בניית גורד השחקים הגבוה בעולם. שיטה זו מבוססת על בניית קומה אחת יותר לפחות מגורד השחקים הקודם שזכה לתואר. למשל, אם אתם מתחרים במגדל בעל מאה קומות כל שעליכם לעשות הוא לבנות מאה ואחת קומות. אם נחזור לעולם קידום האתרים, וניישם זאת, נגלה כי אם המתחרה שלכם העלה מאמר של 1,200 מילים, הכולל 15 המלצות לזוגות גרושים לעריכת הסכם נישואין. כל שעליכם לעשות הוא לנסח מאמר מקיף יותר בן 1,300 מילים הכולל 20 המלצות מקיפות לעריכת הסכם נישואין. גוגל יזהה כי המאמר שלכם מקיף ומפורט יותר, וכנראה שבקרוב תגלו כי התוצאה שלכם מופיעה מעל זו של המתחרים.

נקודה נוספת הקשורה לכמות המילים במאמרים משפטיים שנועדו לקידום האתר היא ההעדפה של מנוע החיפוש של גוגל למאמרים באורך משתנה. נסו לא לנסח מאמרים שכולם באותו אורך אלא גוונו. לפעמים פרסמו 750 מילים, לפעמים 450 מילים ולפעמים 1,200 מילים. כך, האתר יראה הרבה יותר טבעי למנוע החיפוש ותסייעו לקידום.

בניית קישורים מתוך התכנים המפנים לתוך האתר שלכם

מלבד כתיבת המאמרים המפורסמים באתר משרד עורכי הדין, חשוב לשים לב גם לנושא של קישורים נכנסים. קישורים אלה מגיעים מתוך מאמרים המפורסמים באתרים אחרים ומפנים לאתר שלכם. ככל שיש לאתר שמפנה אליכם דירוג אמינות גבוה יותר, כך גם הקישור שיוצא ממנו יהיה שווה יותר. בדרך כלל האתרים הטובים ביותר לקישורים נכנסים הם אתרי חדשות מפורסמים ומוכרים, בתחום המשפטי אתרי משפט גדולים או אתרים המכילים תקדימים ופסקי דין, וכן אתרים של חברות ממשלתיות.

כל אחד מהקישורים האלה צריך לצאת מתוך מאמר מקיף, שהעמוד שבו הוא נמצא, קיבל דירוג גבוה אף הוא. חשוב להכיר את ההבדל בין דירוג האתר (הדומיין) לבין דירוג העמוד. יתכן ותמצאו אתר מוביל, אך חלק ממנו “נטוש” ולא מגיעים אליו הרבה גולשים. לכן, חפשו את הקטגוריות הראשיות באתר, שמובילות אליהן את מרבית הגולשים ונסו לפרסם את המאמר שם.

העמוד הראשי באתר יזכה בדרך כלל לדירוג הגבוה ביותר. לכן, אם הצלחתם ליצור קישור בכתבה המופיעה בעמוד הבית, האלגוריתם של מנוע החיפוש של גוגל יראה קישור זה כחשוב ומשמעותי. הדרך להשיג קישורים מעמוד הבית היא באמצעות תשלום גבוה או באמצעות יצירה של תוכן איכותי, רלוונטי מאד לגולשים ומפורט. תוכן זה צריך להיכתב על ידי עיתונאי או כותב מנוסה מאד, הבקיא בניסוח מאמרים לאתרי חדשות מובילים.

שימוש בחברה המציעה שירותי מיקור חוץ לכתבות

למרבה המזל אינכם צריכים להתקשר ישירות עם משרד יחסי ציבור,כדי להגיע לעיתונאים בתוך המערכת. כיום, יש מגוון רחב של חברות המציעות שירות כתיבת תוכן לאתרי עורך דין. חברות אלה מעסיקות סטודנטים למשפטים וכותבים המכירים את השפה המשפטית.

כמו כן, הכותבים יודעים כיצד להסביר חוקים מורכבים, ולהסביר בשפה פשוטה עקרונות משפטיים סבוכים. הם בקיאים בשינויים המתרחשים מדי שנה בחוקים בישראל, ואף מכירים את התקדימים שהשפיעו על בית המשפט. לדוגמה, אם כותבים אלה יכתבו מאמר בנושא תשלומי מזונות, הם ידעו להסביר את השינויים שהיו לאחרונה בשיטת חישוב המזונות, המתבססת על הסדרי הראייה והמשמורת של ההורים. אם הם יכתבו על צוואות, הם יכירו את השינויים הקשורים לצוואה מתמשכת וכן לצוואות הדדיות.

החלק החשוב ביותר בניסוח המאמרים על ידי כותבים מנוסים הוא הדרך שבה המשרד שלכם ייתפס על ידי קוראי האתר. ככל שיהיו בבלוג או בקטגוריית המאמרים שלכם יותר תכנים עדכניים המסבירים נושאים שונים בתחום שבו אתם מתמחים, כך תדגישו את הניסיון הרב שצבר המשרד שלכם בתחום. אין זה משנה אם אתם מציגים תקדימים שנקבעו על ידי בתי המשפט בזכות עבודתם של עורכי דין אחרים. הידע שאתם מפגינים במאמר יספיק כדי למצב אתכם כברי־סמכא בתחום. תופתעו לגלות, אך כאשר אדם מתלבט איזה משרד לבחור לצורך הטיפול המשפטי בעניינו, הוא מעמיק בקריאת התכנים הללו, במטרה לבחון אם המשרד שלכם אכן טיפל במקרים דומים.

חוקי האתיקה

קידום אתרים לעורכי דין הוא מורכב יותר מתחומים אחרים. מדוע? משום שכל עורך דין צריך לעמוד בחוקי האתיקה המחמירים של לשכת עורכי־הדין. אסור, למשל, לפרסם את העמלה שאתם גובים עבור טיפול בתיק מסוג מסוים. לעולם לא תמצאו מחירון של שירותים, לפי מחיר קבוע או לפי שעה באתרים של עורכי־דין. הסיבה לכך היא ההימנעות מזילות המקצוע, וכן יצירה של תחרות לא הוגנת בין משרדי עורכי הדין.

בשנים האחרונות חוקי האתיקה השתנו מעט. לכן, גם בפרסומות ניתן להשתמש בטון מעט שיווקי יותר, הכולל גם קריאה לפעולה בסוף המאמר. אם בעבר היה אסור לכתוב משפטים בסגנון “פנו עוד היום לשירותי עו”ד ישראל ישראלי לקבלת ייעוץ מקצועי”, היום הטון הזה מאושר.

חלק ניכר מהתכנים הקיימים באתרים של עורכי הדין הוותיקים, נכתבו על פי חוקי האתיקה הישנים ולכן לוקים בחסר. הם אינם מציגים את שירותי המשרד בצורה שיווקית, או שחסרים בהם נתונים על הצלחות המשרד בעבר. כיום, ניתן לכתוב תכנים לקידום הכוללים גם המלצות וביקורות שנכתבו על ידי לקוחות קיימים. אך, בניגוד לתחומים אחרים הביקורת צריכה באמת להיכתב על ידי הלקוח (ניתן לסגנן את התוכן הכתוב ולתקן שגיאות כתיב). עם זאת, גם היום, לא ניתן לבקש מחברת התוכן שלכם, לכתוב ביקורות כלליות על המשרד (המכונות “פיקטיביות” או מזויפות), זאת בשל האיסור להטעיית לקוחות פוטנציאליים.

לסיכום, כאשר אתם מתחילים לקדם אתר משפטי, חשוב להשתמש בתוכן מקורי ואיכותי הנכתב על ידי בעלי רקע בכתיבה משפטית, לעמוד בכללי האתיקה ולגוון באורך המאמרים. ככל שהמאמרים שלכם יהיו מרתקים יותר, כך תוכלו למשוך יותר גולשים לתוכן, ואף לפרסם אותו בעמוד הבית של אתרי חדשות מובילים.

כתיבת תוכן לאתר עורך דין