בלוג

מה חשוב לדעת כדי לקדם אתר עורכי־דין?

עוסקים בקידום אתרים ונתבקשתם לקדם אתר של עורכי דין? חשוב לדעת כי לא תוכלו לשלב באתר הזה מאמרי קידום פשוטים. עורכי־דין המפרסמים שאלות ותשובות באתר, תלויים בתוכן הכתוב בו לצורך בניית מוניטין המשרד לצד פעולת הקידום שאתם מבצעים. לכן, מומלץ להיעזר בכותבי־תכנים בעלי ידע בכתיבה משפטית הבקיאים הן בנושאים הכתובים, והן בחוקי האתיקה שעל פיהם הם מחויבים לנהוג. אספנו עבורכם כמה המלצות חשובות בתחום.

מדוע המידע באתר חייב להיות מהימן?

המידע הכתוב באתר אינו משמש כתחליף לייעוץ משפטי. עם זאת, גולשים רבים הקוראים אותו עשויים לנסות ולפעול לפי ההמלצות הכתובות בתכני הבלוג, המאמרים השונים באתר ואפילו המאמרים החיצוניים הכתובים בשם עורך־הדין. לכן, קיים הבדל מהותי בין אתרי אופנה או תיירות, שבהם אתם עשויים לכתוב המלצות כלליות שיכולות להתאים לחלק מהגולשים, לבין המלצות באתר משפטי. בדקו היטב את התוכן, ואפילו בקשו מעורך־הדין עצמו, המזמין את המאמרים מכם, לקרוא היטב את המלל ולבחון אם ישנן טעויות.

ציינתם פסק דין? הביאו את המקור

במהלך כתיבת תוכן לאתר עורך דין אתם עשויים להיתקל בפסקי דין חשובים, שיכולים לתמוך בנושא שבו אתם עוסקים. מומלץ שלא להעתיק את כל פסק הדין (למרות שאין עליו זכויות יוצרים), אלא להביא רק משפטים ספורים ממנו. בנוסף, חשוב לציין את המקור שממנו נלקח פסק הדין. ציון המקור יתאר את בית המשפט שבו התבצעה הפסיקה, התובע והנתבע ובדרך כלל גם את מספר התיק. אם אתם מזכירים את דבריו של השופט, כדאי לציין גם את שמו המלא של השופט במאמר.

שימו לב שאין אמת מוחלטת, ולכן הקפידו לסייג את דבריכם במידת הצורך

קביעת דמי מזונות, משמורות או החלטה על חלוקת רכוש בפסק־דין אחד, יכולה להיות שונה לחלוטין מההחלטה שתתקבל בפסק־דין אחר. לכל שופט יש בדרך כלל שיקול דעת המבוסס על ערכים שונים, ועל המקרה המיוחד שעליו נסוב הדיון. אם החוקים היו חד־משמעיים בנושא, סביר להניח שהוא אפילו לא היה מגיע לכותלי בית הדין. לכן, כאשר אתם מנתחים את פסקי־הדין הקפידו לסייג את דבריכם, ולהסביר כי מדובר במקרה ספציפי ולא מקרה כללי. למשל, אם הוחלט לחלק רכוש בין שני ילדים, ולהשאיר ילד שלישי ללא רכוש בהתאם לאמור בצוואת ההורה, הקפידו לסייג את ההחלטה תוך הדגשה כי היא מבוססת על נסיבות משפחתיות בצירוף תוכן הצוואה.

מדוע לא כדאי לתת לכותבים לא מיומנים לכתוב על הנושא?

כותבי תוכן שלא רכשו ידע משפטי עם השנים, עלולים לכתוב תכנים שגויים ומטעים. לכן, אם אינכם מכירים את החוקים הנוגעים לסוגיות המשפטיות הללו, מומלץ להעביר את כתיבת המאמר לחברות תוכן מנוסות. חברות אלה מעסיקות משפטנים, סטודנטים למשפטים וכן כותבים המתמחים בעריכת או כתיבת תוכן משפטי, הבקיאים בנושא המדובר ויכולים לבסס את דבריהם על פסקי דין אמיתיים. בנוסף, לכותבים אלה יהיו הכלים הדרושים כדי לאתר את פסקי הדין ולהוסיפם בתוך המאמר.

לסיכום, כתיבת תוכן למשרד עורך דין דורשת הכרות עם כללי האתיקה בתחום. אם עורכי־הדין במשרד אינם פנויים לכתוב את התוכן בעצמם, או שאתם מקדמי אתרים ללא ידע משפטי, שכרו את שירותיה של חברת תוכן המתמחה בתחום. יש מגוון חברות בארץ המעניקות שירותי כתיבה בתחום המשפט, המסוגלות לספק מאות תכנים בזמן קצר למגוון רחב של משרדי עורכי דין בכל תחומי ההתמחות הקיימים. זכרו, כי כאשר אתם שומרים על המוניטין של לקוחותיכם אתם מחזקים גם את המוניטין שלכם.