בלוג

ממנפים את המייל: מסעות פרסום המצליחים לייצר תגובה בתוך שעות ספורות

דיוור אלקטרוני הוא דרך נוחה ומהירה להגיע לקהל יעד רחב, המונה מיליוני מתעניינים, תוך שימוש בתקציב מצומצם יחסית. ניתן להתחיל מסע פרסום מקוון באמצעות מערכת דיוור, או להיעזר בשירותי חברה מקצועית שתעשה זאת עבורכם. במאמר זה נבין את היתרונות הגדולים הטמונים בשימוש במדיה זו, מדוע היא מהירה יותר מאחרות? מהם הסיכונים הטמונים וכיצד היא מסוגלת לחסוך תקציב עתק בעלויות הפרסום?

יתרונות יצירת מסע פרסום באמצעות דואר אלקטרוני

דיוור למייל מאפשר לכם להגיע ישירות לקהל היעד שלכם, באמצעות מסרים קצרים המגיעים לתיבת הדואר הנכנס. לשיטה זו ישנם יתרונות משמעותיים רבים:

  • יכולת פילוח הקהל למספר תתי קבוצות: כאשר מתכננים שיווק באמצעות דיוור אלקטרוני, אפשר לשלוח מייל נפרד לכל קבוצה בהתאם למאפיינים שלה. לדוגמה, אתם יכולים ליצור קבוצות נפרדות בהתאם לתחומי עניין, מין, גיל ואזור מגורים. אפשר גם להפריד בין קבוצה של מתעניינים בלבד, מקבוצה של לקוחות קיימים שרכשו מוצרים או שירותים מכם בעבר. כך, תוכלו להגדיר קמפיין מכירות במייל רק לקבוצת המתעניינים, מבלי להטריד לקוחות שכבר רכשו את המוצר. 
  • יכולת ניטור: יתרון נוסף שיש לשיווק זה הוא היכולת לנטר את ההצלחה שלו בתוך דקות. מערכות דיגיטליות מונות את כמות הדיוורים שנפתחו ונקראו, ובאמצעות מעקב אחר הקלקות על לינק שנשלח בתוך המייל, אפשר לזהות את יכולתו להשפיע ולהניע לפעולה. הקלקה זו תתועד גם היא ותאפשר לכם לזהות, כי הלקוח הגיב דווקא לקישור שפורסם בתוך אחד מהמסרים שלכם.
  • פניה אישית כל אי־מייל יכול להכיל פרטים אישיים, שנמשכים ממספר הנתונים של התוכנה השולחת את הדוא”ל. כך לדוגמה, הפנייה יכולה להכיל שם פרטי ולהתחיל ב-“שלום יובל, אנו שמחים להציג בפניך מוצרים חדשים שיכולים לעניין אותך”. בנוסף, אפשר גם להוסיף תמונות נפרדות לטקסט הכתוב, לכל אחת מהקבוצות שיתאימו לגיל, לתחום עניין או למגדר מסוים.

תכנון נוסח האי־מייל

כאשר אתם מתכננים את נוסח האי־מייל, כדאי לקחת בחשבון מספר דברים. ראשית, זמנו של הלקוח מוגבל והוא מקבל כמות גדולה של תכתובות בתקופה הזו. לכן, הפנייה אליו צריכה להיות אישית, עם כותרת שתסייע לכם להתבלט מעל אחרים. שנית, מומלץ לפנות לצורך של הלקוח, ולהציג לו בצורה פשוטה כיצד המוצר או השירות שלכם יכול לפתור אותו בצורה אמפתית. למשל, אם אדם נמצא בבית עם כיור סתום, מייל שמציג כיצד יוכל לנסות לפתוח אותו בעצמו, לפני שהוא מזמין את שירותי השרברבות שלכם, יכול לענות בצורה מיידית על הצורך. חשבו על דרכים יצירתיות לגרום ללקוח לפתוח את הדוא”ל. בנוסף, מומלץ להדגיש את התועלת של המוצר באמצעות התוצאה שיביא. לדוגמה, מנתח פלסטי יכול להדגיש את המראה הצעיר בסוף הטיפול, במקום להדגיש את מהלך הטיפול או מקצועיות הקליניקה.

אם אינכם מצטיינים בכתיבה, כדאי לפנות לשירותיה של חברה המתמחה בניסוח סדרות מסרים באי־מייל, שתספק עבורכם את המסרים בצורה הנכונה, ותעביר אותם במילים פשוטות, בקצרה ובצורה קולעת ללקוח. הציגו בפני חברת הכתיבה את החוזקות של החברה שלכם. האם המחירים שלכם אטרקטיביים ביחס אליהם? האם המוצר שאתם מציעים הוא באיכות גבוהה? יתרונות אלה יכולים להופיע בין השורות, ולהבליט אתכם מול המתחרים.

לסיכום, דיוור אלקטרוני מסוגל להזניק את העסק שלכם בתוך ימים ספורים אם נבנה נכון. ניתן להשיקו כקמפיין עצמאי, או כחלק מקמפיין רב מערכתי המשולב עם אמצעי שיווק נוספים באינטרנט. בקמפיין דיוור נפרד ניתן להגיע לתפוצה גבוהה, תוך קבלת תוצאות מפתיעות בעלות נמוכה. חשוב מאד לנסח את ההודעה, תוך התחשבות בקהל היעד אליו היא מגיעה. אם אינכם יודעים כיצד לעשות זאת, כדאי לפנות לחברה המציעה שירותי תוכן במיקור חוץ.