בלוג

חשיבות דיוור אלקטרוני להצלחת העסק בעידן הקורונה

“חוק הספאם” שינה לפני מספר שנים את הדרך שבה עסקים שיווקו את עצמם באמצעות דואר אלקטרוני. במקום לשלוח אי־מייל שיווקי ללקוחות פוטנציאליים שמעולם לא נתקלו במותג שלהם, עסקים רבים החלו לבנות רשימות תפוצה של לקוחות קיימים ושמתעניינים בעסק. לקוחות אלה נרשמו בצורה מודעת לרשימת התפוצה, וחלקם אף מחכה בציפייה למייל השבועי הכולל קופון הנחה, טיפים חשובים בתחום שבו עוסקת החברה או קישור לוובינר חינמי מרתק. במאמר זה נעמוד על חשיבותו של הדיוור האלקטרוני דווקא בתקופה שכולם גולשים מהבית.

אחוזי הפתיחה של הדואר האלקטרוני עולים

בתקופה הזו, שבה העולם מתמודד מול וירוס הקורונה, לרוב האוכלוסייה יש זמן רב יותר לקרוא את האי־מיילים השונים בתיבה הדיגיטלית. אם קודם לכן הייתם סורקים במהירות את התיבה, ומחפשים מיילים עליהם אתם צריכים להשיב במהרה או משימות נוספות, כעת אתם קוראים תוכן הקשור לתחומי העניין שלכם. אחוזי הפתיחה של הדיוור האלקטרוני עולים, וכעת גם העסק שלכם יכול לעשות שימוש בכך.

נכון, הקוראים שלכם אינם פתוחים לפרסומות בלבד. מייל בסגנון “קנו היום את X”, ימחק באותה מהירות כמו שנמחק לפני ינואר 2020. אבל, אם תשכילו לנסח תכנים וטיפים שעוזרים ללקוחות שלכם בתקופה הזו, מסייעים להם להציל את העסק גם כשהם בבית או להעביר את הזמן עם המשפחה בקלות רבה יותר, תגלו כי הקוראים ממשיכים לפתוח גם את המיילים הבאים.

איך בונים את רשימת התפוצה?

בעקרון, “חוק הספאם” מאפשר לכם לשלוח דיוור אלקטרוני באופן חד פעמי ללקוחות ומתעניינים שהיו עמכם בקשר בעבר ולשאול: “האם תרצו להצטרף לרשימת התפוצה שלנו?”. תוכלו להוסיף למייל הזה גם “שוחח אתי”, בדמות הזמנה לקבלת הנחות וקופונים או הצטרפות למועדון לקוחות. אם אתם משווקים מוצרים שניתן לשלוח עד הבית, תוכלו להוסיף משלוח חינם או לתת הנחה על שילוח מעל סכום מסוים.

פעולה זו תאפשר לכם ליצור רשימת תפוצה איכותית של אנשים המעוניינים לשמוע יותר על המותג שלכם. יתכן שהם עוסקים בתחום למחייתם, מתעניינים בו כתחביב או צורכים מוצרים בקטגוריה זו. בנוסף, קיים הבדל בין שירות חד פעמי לו זקוקים מספר פעמים בחיים (כמו הובלה או הדברה), לבין שירות קבוע כמו: עיצוב גבות, בניית ציפורניים, וטרינר או מנקה לבית.

אם השירות שלכם הוא בתחום שלו זקוקים באופן קבוע, אתם יכולים להזכיר ללקוחות שלכם שוב ושוב שאתם קיימים באמצעות מבצעים. לעומת זאת, אם השירות הוא חד פעמי, או שמזמינים אותו בתדירות נמוכה עודדו את הלקוחות שלכם לשמור את האי־מייל עם קופון חד פעמי או שירות נלווה נוסף שאתם מעניקים במתנה.

מה כותבים באי־מייל?

כעת, כאשר אתם מתחילים קמפיין מכירות במייל, ישנה חשיבות גבוהה לתוכן הנשלח. אפשר לשלוח הודעה פעם אחת לכולם או להתחיל לבנות סדרת מסרים. לסדרה יש יתרון בולט. היא יוצרת מחוייבות וקשר עם הלקוח. למשל, יש משווקים דיגיטליים השולחים באופן קבוע דיוור עם מידע עדכני על טרנדים בתחומים שונים. מידע זה מעניק ערך מוסף רב ללקוח, ומעודד אותו להמשיך ולקרוא גם את הדוא”ל הבא בסדרה.

דרך נוספת ליצור עניין היא באמצעות בניית מיני־קורס ללא תשלום. אתם יכולים ליצור סדרה של מסרים, המדריכים את לקוחות שלכם בתחום מסויים. סדרה זו תזכה לכותרות כמו “עיצוב הבית – שיעור מס’ 1”, “עיצוב הבית – שיעור מס’ 2 וכדומה. המוח האנושי רגיל ללקט ולאסוף, ולכן, לקוחות שפספסו את שיעור 3 וקבלו את האי־מייל של שיעור 4, יחפשו בתיבת הדואר האלקטרוני את השיעור שהחמיצו. אחרי מספר אי־מיילים עם מידע בעל ערך תוכלו להוסיף גם מעט מידע שיווקי על עצמכם ולשווק שירות או מוצר. בשלב זה, הלקוחות ששמחו לקבל מכם מידע יהיו פתוחים יותר לקבל פרסום.

לסיכום, אם אתם מחפשים דרך לשווק את עצמכם בחודשים האלה שבהם כולם גולשים מהבית, דיוור אלקטרוני יכול להיות התשובה. המלצה אחרונה לסיום: אם אינכם יודעים לנסח את ההודעות לבדכם, העזרו בחברות תוכן המתמחות בדיוור אלקטרוני.