בלוג

חשיבות התוכן באתרים

אתם נכנסים לאתרי החדשות וקוראים כתבה אחר כתבה. רבים, במיוחד בעידן שבו כולם בסגר, צורכים כמות עצומה של מידע באינטרנט. גם כאשר אתם מחפשים מוצר או שירות חדש שאינכם מכירים, אתם קוראים עליו רבות, בודקים ביקורות ולומדים את התחום ברשת. האם שמתם לב שיש הבדל בין איכות התוכן באתרים השונים? חלקם מציגים את התחום שבו הם עוסקים בהרחבה, ואחרים מדברים עליו בכלליות, ואינם מעניקים ערך מוסף. במאמר זה נגלה מהי חשיבות התוכן באתרים.

אתרים אינפורמטיביים מושכים אליהם יותר גולשים

זוכרים את הימים שבהם תכננתם חופשה ארוכה בחו”ל? אתרי התיירות הכוללים מידע על היעדים הללו, פתחו בפניכם צוהר לעולם המרתק של הג’ונגלים באפריקה או לחופים המרהיבים בקאריביים. כל הטקסטים שבהם, נכתבו על ידי חברות המציעות כתיבת תוכן לאתרי תיירות. הכותבים המועסקים בהן מתמחים בניסוח תכנים מרתקים, המתאימים לקורא המסוקרן לגלות עובדות מעניינות הקשורות ליעד הנסיעה, ביקורות שנכתבו על ידי אנשים שטסו ליעד והמלצות שונות לאטרקציות.

בדומה לכך, אתרים אינפורמטיביים רבים מושכים אליהם גולשים המעוניינים במענה לשאלה שמציקה להם. למשל, כתיבת תוכן לאתר עורך דין דורשת הכרות עם השינויים בחוק, וניסוח מאמרים המבוססים על מענה לשאלות נפוצות בתחום המשפטי.

בניגוד לאתרים המכילים אך ורק תוכן שיווקי, אתרים הכוללים מידע חדש מושכים אליהם יותר קוראים. גם אם קוראים אלה לעולם לא ירכשו מכם שירות או מוצר, הם עדיין מסייעים בצורה מהותית לשיווק של העסק. מדוע? חלק בלתי נפרד מקידום האתר בגוגל, מבוסס על ניתוח כמות הגולשים הנכנסים אליו, קוראים מספר דפים שונים  ונשארים זמן מה בכל עמוד. למעשה, באמצעות הדפדפן “כרום”, מנוע החיפוש מסוגל לנתח האם הגולשים שלכם קראו את כל המאמר או נטשו אותו באמצע. ככל שכמות גדולה יותר של גולשים תקרא את המאמר, כך הציון שיעניק לו גוגל יעלה, והוא יופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש בתחום שבו הוא עוסק. לדוגמה, אם אתם מחפשים מאמר העוסק בחשיבות התוכן באתרים, תגיעו למאמר שאתם קוראים כעת באמצעות מנוע החיפוש.

איך יוצרים כמות גדולה של תוכן מעמיק?

לאחר שהובהר מדוע התוכן שבאתר שלכם הוא כה חשוב, נותר להבין כיצד אפשר להזין באתר כמות גדולה של תוכן כזה. האם אתם רשאים להעתיק מאתרים מתחרים את התוכן שלהם? חשוב לדעת כי התוכן חייב להיות לא רק איכותי ומעניין, אלא גם מקורי. אינכם יכולים להשתמש בתוכן שנכתב על ידי מישהו אחר ולהעתיק אותו. גם אם אתם משתמשים בתרגום ישיר משפה לשפה, מנוע החיפוש של גוגל יכול לזהות שהתוכן אינו מקורי. לדוגמה, אם מצאתם מאמר מרתק באנגלית, ואתם רוצים להעלות תרגום שלו לאתרכם, חשוב לשנות את התוכן כדי שלא יחשב כתוכן משוכפל.

בעבר, נהוג היה לחשוב שגוגל “מעניש” אתרים על העתקת תוכן, ושולח אותם לתוצאות האחרונות או מוחק אותם מדף התוצאות. בפועל, לא מדובר בעונש, אלא בתהליך הדומה יותר לאבולוציה. תוכן איכותי, שאינו נמצא באתרים אחרים הוא חזק יותר ומושך יותר גולשים. לכן, גוגל יעדיף להציג אותו גבוה יותר בדף התוצאות.

ישנה גם חשיבות גבוהה לאורך התוכן. לדוגמה, אם לכם יש באתר מאמר של חמש מאות מילים העוסק בנושא מרתק, ולמתחרה שלכם יש מאמר דומה הנפרד על פני שמונה מאות מילים, מרבית הסיכויים שגוגל ייתן ציון גבוה יותר למאמר הארוך והמקיף יותר.

לסיכום, כאשר אתם מתכננים קידום של האתר שלכם, ומעוניינים להפוך אותו לאטרקטיבי יותר, מומלץ לשלב בו כמות גדולה של תוכן איכותי ומקיף. תוכלו להיעזר בכותבים מנוסים לצורך כתיבת תוכן לאתרים שאתם מפעילים, וכך תוכלו לשלב כמות גדולה של תוכן בכל חודש באתר ולעקוף את המתחרים.