בלוג

אפ־סייל בשלושה שלבים: כיצד להשתמש בבלוג שלכם כדי להגדיל מכירות קיימות?

רבים תוהים מדוע כמעט כל אתר לאחרונה מתחיל להשקיע בפוסטים ארוכים ומפרוטים בבלוג או בקטגורית המאמרים. בעבר, היה מדובר בעיקר בטכניקה להגדלת כמות המאמרים באתר כדי לעקוף את המתחרים על המקומות הראשונים במנוע החיפוש של גוגל. היום, מדובר באסטרטגיית אפ־סייל יעילה שמסוגלת להפוך מכירה של אלף שקלים למכירה של מספר אלפים. המדריך המלא לאפ־סייל בשלושה שלבים לפניכם.

מדוע יותר משתלם להגדיל מכירה קיימת מאשר לגייס לקוח חדש?

תפעול וניהול העסק דורש הכרות עם מספר אלמנטים שלומדים כבר בשנים הראשונות בתואר למנהל עסקים. אחת מהתופעות המעניינות היא ההשוואה בין גיוס לקוחות חדשים לשימור לקוחות קיימים. אם תבחנו את העלויות ששילמתם בשנה האחרונה על גיוס לקוח תגלו עובדה מעניינת. הפרסום שהוביל אותו אליכם, עלויות השיחות והזמן שהשקעתם בהצגת החברה ולאחר מכן בסגירת העסקה ואפילו הדלק והזמן שהושקע בפגישות עם הלקוח והזנתו למערכת ה-CRM מצטברים לסכום נאה.

לעומת זאת, לקוח שכבר היה במערכת שלכם והחליט לצרוך שירותים נוספים – עלה לכם רק פחות משעה של השקעה נוספת בהגשת הצעת מחיר בשיחה טלפונית או באי־מייל. לפעמים, העסקה נסגרת בעלויות מזעריות בהודעת וואטסאפ קצרה בלבד. אם כך, כיצד תגדילו את כמות האפ־סיילים, הסגירות הנוספות? כתיבת תוכן לבלוג שלכם, עם פוסטים המופיעים בעמוד ברשת החברתית או מגיעים לרשימת התפוצה שלכם באי־מייל יכולים לסייע לכם בכך.

שלב א’ – זהו את הצרכים הנוספים של הלקוח בזמן המכירה הראשונה

כל עסק יכול להציע סל נרחב של שירותים ללקוחותיו. אם מכרתם מוצר או שירות אחד ונשאלתם על שירות נוסף זו הזדמנות פז בשבילכם להרחיב את סל השירותים הקיים על בסיס דרישות השוק. למשל, אם אתם עוסקים במכירה של מוצרי מזון לבעלי חיים, ולקוחות שואלים אתכם על מוצרים להדברת פרעושים אתם יכולים להוסיף מוצרים אלה לאתר.

זיהוי הצרכים הנוספים מחייב גם בדיקה של המתחרים שלכם. בדקו אילו מותגים המתחרים שלכם מציעים, וכיצד הם מרחיבים את השירותים שהם מעניקים ללקוחותיהם. אם ראיתם שירות שחוזר על עצמו שוב ושוב שעדיין לא קיים אצלכם זה הזמן להוסיפו.

שלב ב’ – התחילו לפרסם את השירות בבלוג וברשתות החברתיות

לאחר שבחרתם כיצד להרחיב את סל השירותים, מגיע הרגע לפרסם אותו. כתיבה לבלוג בנושא זה, מדריכים והרחבה על השירות תמתג אתכם כמומחים בו, גם אם לא הצעתם אותו בעבר. לאחר מכן תוכלו לפרסם פוסטים קצרים בעמוד הפייסבוק שלכם שיפנו למאמר המלא.

כתיבה של מאמרים מקצועיים ופרסומם באתר עצמו ובאתרים נוספים עם קישור לאתר שלכם, תוכל לסייע בהחדרת המודעות של הלקוחות הקיימים שלכם לכך שאתם מציעים את השירות החדש.

בנוסף, זו ההזדמנות למנף את רשימת המנויים לניוזלטר, את רשימת התפוצה של לקוחות קיימים ואת השיחות שאתם מבצעים ללקוחות חדשים לקידום השירות. תוכלו לשכתב את המאמרים מהבלוג וליצור גרסה מקוצרת שלהם שתתאים לניוזלטר של חצי עמוד. כתיבת פוסט נוסף ללינקדאין תוכל לחשוף את השירות החדש שלכם בפני לקוחות נוספים.

שלב ג’ – התחילו להגדיל את המכירות ללקוחות קיימים

כעת, אתם יכולים להשתמש בתשתית שבניתם כדי לשנות את תסריט המכירה ללקוח שפנה אליכם לראשונה. לאחר שהוא רוכש מכם מוצר אחד הוסיפו את המילים “אני יכול להציע לך עוד שירות נוסף, בהנחה קטנה, לאחר שרכשת מוצר זה”. כעת, הציעו לו את השירות החדש. באותו רגע ניתן לשלוח לו לינק בוואטסאפ למאמר איכותי שכתבתם בנושא ויכול להאיר את חשיבות השירות הנוסף עבור לקוח זה. אם התרחבתם לסל שירותים גדול מספיק, תוכלו ליצור התאמה של שירותים לכל לקוח.

מי יכול לכתוב את כל התכנים הללו?

לאחר שהכרתם את האסטרטגיה לאפ־סייל בשלושה שלבים עולה השאלה: מי יוכל לכתוב עבורכם את כל התכנים הללו? מדובר בתכנים אינפורמטיביים המשלבים היכרות עם הנישה שלכם ויכולת כתיבה רהוטה ברמה גבוהה. למרבה המזל כתיבת תוכן היא משימה שניתן לבצע באמצעות מיקור־חוץ. חברות מקצועיות מייצרות תכנים כאלה באופן שוטף ויכולות להפוך כל מוצר שלכם למותג בפני עצמו, תוך הוספת תיאור משכנע של התועלות שהוא מסב ללקוח.

מצאו את החברה המתמחה בנישה שלכם. למשל, אם אתם משרד עורכי דין מצאו חברת תוכן המתמחה בכתיבה משפטית, אם אתם חברה המעניקה שירותים פיננסיים מצאו חברה המתמחה בתחום הכלכלה. חברות תוכן גדולות מעסיקות מאות כותבים עם תחומי התמחות שונים שיכולים להעניק מהניסיון והידע המוקדם שלהם לקורא, ולמנף את המאמרים הללו למכירות נוספות לעסק.

לסיכום, מאמרים לבלוג אינם רק אמצעי להתקדם במנוע החיפוש, אלא כלי עוצמתי שיכול להזניק את המותג שלכם לשחקים. השתמשו בו בחוכמה, והפכו את הבלוג שלכם למאגר ידע עצום שיכול לקשר אתכם בצורה הטובה ביותר ללקוחות פוטנציאליים. זכרו את העיקרון החשוב ביותר – שימור לקוח קיים משתלם בעשרות מונים יותר מגיוס לקוח חדש ויכול לאפשר לעסק שלכם לגדול באופן משמעותי בתוך זמן קצר.