בלוג

מאמרים לבלוג – משכו את קהל היעד והשקיעו בתוכן איכותי

יצירה של קהילה איכותית המתעניינת במוצרים שלכם יכולה להיות בסיס לרווח שוטף מהכנסה פסיבית מקידום שירותים ופרסומים. לכן, הבלוג באתר שלכם הרבה יותר משמעותי מאמצעי לפרסום מאמרים של SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש). במאמר זה תגלו כיצד להשתמש בבלוג בצורה נכונה ומאיפה ניתן להשיג תוכן איכותי הפונה לנישה שלכם.

שימוש בבלוג כדי למשוך את קהל היעד

חברות גדולות רבות משתמשות בבלוג כדי לקדם את מוצריהן בצורה מוסווית. למשל, חברות הקוסמטיקה האמריקאיות מתחזקות מספר אתרים עם פוסטים הקשורים לטיפוח, אנטי־אייג’ינג ומוצרים לשיער. אם תבחנו את האתר של לוריאל תגלו פוסטים רבים שאינם קשורים למוצר זה או אחר, אלא להמלצות לטיפוח השיער ועור הפנים גם ללא תכשירים. כתיבה לבלוג מתוך תכנון מוקדם של אסטרטגיית התוכן הפכה להיות חלק מהותי בתוכנית השיווק של ארגוני ענק אלה.

חברות המדיה הגדולות משתמשות בבלוג כדי לעדכן את הגולשים בפרטים המסקרנים שמאחורי הקלעים של הפקת התוכנית. למשל, בתקופת הקורונה היוצרים של סדרות כמו “על טבעי”, שיתפו פוסטים על הקושי בהמשך הצילומים בתקופה של הסגר, ותעדו צילומים מעבר לים באירופה ובמדינות אחרות, במקום בלוקיישנים המוכרים בקנדה. כתיבת תוכן לבלוג כזה מבטיחה שקהל היעד ימשיך להתעניין בסדרה גם אם תאריך העלייה לאוויר של העונה הבאה עדיין לא הגיע.

בדומה לכך, גם מותגים בסדר גודל קטן בהרבה משתמשים בבלוג כדי למשוך את קהל היעד לחזור שוב ושוב באמצעות כתיבת פוסט מספר פעמים בחודש באתר, ופרסומו ברשתות החברתיות. תמצאו לא מעט בלוגים באתרים של מדריכי טיולים המתעדים אטרקציות מעניינות ברחבי העולם, בלוגרים שעוסקים בתכשיטנות שמדריכים כיצד ליצור תכשיט בעצמכם ואפילו בלוגים של ספרים המדגימים טכניקות של שימוש בפן או במיישר השיער.

אחד מהדברים שמפתיע לדעת הוא שמי שבפועל מבצע את ניסוח המאמרים ומתמחה בפרויקטים של כתיבה לבלוג אינו בעל החברה או אפילו אחד מהעובדים שלה. הפוסטים נכתבים על ידי כותבי תוכן מיומנים שמסוגלים לייצר עשרות מאמרים ביום עבור מגוון אתרים, ומתחזקים גם את הנוכחות של המותג ברשתות החברתיות.

אם אתם מתחזקים כיום עסק קטן או בינוני, ועדיין לא הוספתם בלוג איכותי לאתר האינטרנט אתם מפסידים את הדרך הטובה והיעילה ביותר למשוך גולשים להתעניין במוצרים שלכם. כתיבת תוכן אינה גוזלת משאבים רבים ויכולה לעשות הבדל של שמיים וארץ בתפישת המותג שלכם על ידי לקוחות פוטנציאליים. אם כך, מהם הנושאים שכדאי לכלול בבלוג שלכם, כיצד ניתן לשמור עליו מעניין ועדכני ואיך תוכלו לייצר מספר סוגי תוכן שונים שיהפכו אותו למקור מידע מרתק? מיד תגלו…

מה כדאי לכלול בבלוג?

בלוג איכותי כולל שילוב מאוזן בין תוכן אינפורמטיבי, אנקדוטות מעניין וידיעות חדשותיות בנישה שלכם. למשל, אם אתם מתחזקים בלוג בתחום של אילוף כלבים, תוכלו לפרסם בו טיפים קצרים הנוגעים לטיפול בזנים שונים, המלצות מתי כדאי לחסן את בעל החיים ואיך לזהות האם המזון מתאים לו. בלוג כזה יכול לכלול גם מידע שמגיע אליכם מחברות המייצרות מזון לבעלי חיים ושולחות לכם חבילות מזון איכותיות עבור החתול או הכלב שלכם לסקירה.

בעשורים האחרונים הבלוגרים המצליחים הפכו את הקהילות שלהן גם להכנסה נאה, באמצעות מכירה של תוכן איכותי בשיתוף פעולה עם מותגים איכותיים ושימוש בתוכניות שותפים (אפיליאט) לפרסום באנרים באתר. לכן, לאסטרטגית התוכן שלכם בבלוג יש משמעות לא רק בבניית המותג, אלא גם ביצירת הכנסה נאה מהבלוג עצמו.

מלבד התוכן הכתוב בבלוג, כדאי לשלב גם סרטוני וידאו בהפקה מינימלית שיכולים להדגים את המותג ותמונות מחמיאות של העסק. למשל, אם אתם מפעילים עסק בתחום השיפוצים, הרפואה הקוסמטית או מספרה תוכלו להשתמש בתמונות לפני ואחרי שידגימו את השינוי שביצעתם בפועל ללקוחות. מלבד זאת, כדאי ליצור מספר פוסטים הכוללים עדויות כתובות ומצולמות, להוסיף ספרים דיגיטליים שלקוחות יכולים להוריד למחשב וכן להוסיף פוסטים שיווקיים המניעים לפעולה כמו רכישת מוצרים או הזמנת שירותים מכם.

איך מוצאים את הנושאים?

אחד מהיתרונות הבולטים של שימוש בכותבים חיצוניים הוא העובדה שאינכם חייבים למצוא את הנושאים בעצמכם. אתם יכולים לתת לכותב בהזמנת העבודה כיוון כללי, מספר מילות מפתח שחשוב לכם שיופיעו בפוסט וכמה דוגמאות לפוסטים שאהבתם באתרים של מתחרים. משם, כל כותב תוכן מיומן יכול להמשיך ליצירת תוכן איכותי שמרתק את הקורא.

ככל שתוסיפו יותר פוסטים כאלה לבלוג, כך הוא יהפוך למקור מידע עבור הלקוחות שלכם, וגם אם הם לא ירכשו מיידית מכם, הם ידעו למי לפנות ויזכרו את שם המותג בעל פה כאשר יזדקקו לשירות שלכם. זכרו, כי לא רק שם המותג, אלא גם הלוגו שלכם נחקק בזכרונו של הגולש הקבוע, ומסוגל לבנות מותג אמין ובעל מוניטין ארוך שנים.

לסיכום, הבלוג שלכם מהותי מאד לבניית המותג. לכן, לפני שאתם מפרסמים פוסט חשוב לזכור לאיזה קהל יעד הוא מכוון ולתת ערך מוסף לקורא. השתמשו בכותבי תוכן וצרו כמות גדולה של מאמרים לאורך השנה.