בלוג

כתיבה לבלוג – עשרה רעיונות שונים לסוגי פוסטים

לאחר שנים שהבלוג שלכם באוויר מתחילים להיגמר הרעיונות. כבר כתבתם את כל מה שידעתם על התחום. כיצד בכל זאת תוכלו לחדש לקוראים שלכם, ולעודד אותם להמשיך ולקרוא את הבלוג המתעדכן? אספנו עבורכם הפעם עשרה סוגים שונים של פוסטים לבלוג שקל מאד לכתוב.

  1. התחום שלכם במדינות אחרות

התחום שלכם קיים גם במדינות שונות ברחבי הגלובוס, נכון? בכל מקום תמצאו וטרינר מומחה, מאלף כלבים או אפילו שרברב מעניין שפיתח המצאה מרתקת. התחילו לחקור מעט ותגלו כי אתם יכולים לערוך פוסט על אישים שונים בתחום שלכם מאירופה, ארה”ב, אוסטרליה ואפילו מהמזרח הרחוק. כתיבת פוסט כזה עם נתונים מפתיעים וכן עם תמונות וקטעי וידאו יכולה להפוך את הבלוג שלכם לוויראלי ברשתות החברתיות.

  1. ההיסטוריה של התחום שלכם

האם אי פעם ערכתם מחקר מקיף על ההיסטוריה של התחום שבו אתם עוסקים? הידעתם כיצד הוא התחיל ומי היו הראשונים שהקימו עסק משגשג בנישה זו? אפשר לנסח אינספור פוסטים העוסקים בהתפתחות ההיסטורית של התחום שלכם. אם אינכם יודעים כיצד למצוא את החומר תוכלו להעזר בחברה שמציעה שירותי כתיבת תוכן לבלוג שתעשה את המחקר עבורכם.

  1. פוסטים משעשעים עם חתולים וכלבים

רשת האינטרנט מלאה בסרטונים, תמונות וממים משעשעים של חתולים וכלבים. הפעם, תוכלו לנצל זאת לטובתכם. חפשו תמונות שמופצות בצורה ויראלית, וצרו עמוד עם ממים וסרטונים מצליחים מהעולם בתחום שלכם (אפשר לקשר ישירות לסרטון של יוטיוב או לעשות Embed). הוסיפו כותרות משעשעות ומעט תוכן שסוקר יחד עם הצופה את התכנים הללו.

  1. פוסט מדריכים מקצועיים

הקוראים שלכם רוצים להכיר לעומק את התחום, ולא יוותרו על מדריך מקצועי וארוך בתחום שלכם. בחרו נושא מבוקש ועדכני, וצרו מדריך של 2,000 מילים. לאחר מכן, שכרו חברה לפרויקט כתיבה לבלוג שיכולה לנסח פוסט לרשתות החברתיות שימשוך את הגולשים לקרוא חלק מהמדריך בבלוג. כעת, תוכלו להעניק לגולשים שמצטרפים לרשימת התפוצה גישה למדריך המלא.

רוצים להפיק מספר מדריכים קצרים מהמדריך הארוך? אין בעיה, אפשר לייצר מספר מדריכים מקצועיים כאלה ולנסח פוסט אחד לבלוג שמאגדם, ומפנה בקישור נפרד לכל אחד מהם.

  1. פוסטים לחגים

הידעתם שיש מגוון רחב של ימים המוקדשים לחג עולמי מסויים שאנו לא מכירים. למשל יום המציין את יום הקאפקייק העולמי ויום התה העולמי. שניהם באותו יום ב-15 בדצמבר. תוכלו לחפש את הימים הללו באתר שנקרא Dayoftheyear שבו מופיעים ימים מיוחדים כאלה. כעת, הקדישו פוסט מיוחד ליום הזה באופן שיהיה קשור לפעילות שלכם, והגולשים שלכם יופתעו לגלות פרטים חדשים על אותו יום.

  1. פוסטים שיווקיים

מדי פעם, לא בתדירות גבוהה מדי, כתיבת תוכן לבלוג יכולה להיות גם שיווקית ופחות אינפורמטיבית. כדי לא להתיש את הקוראים שלכם, רצוי להוסיף פוסטים כאלה רק אחת לחודש ולהוסיף ביניהם לפחות ארבעה־חמישה פוסטים אינפורמטיביים הנותנים ערך רב לקוראים. כפי שאתם לא תחזרו לחנות שבה המוכר מנסה שוב ושוב לשכנע אתכם לקנות מוצרים, כך גם הגולשים שלכם לא ירצו להמשיך לעקוב אחר תוכן שיווקי בלבד. אפשר לעדן זאת, וליצור פוסטים המשלבים תוכן אינפורמטיבי רב עם נגיעות שיווקיות המופיעות מדי פעם.

  1. פוסטים מדעיים

בכל נישה אפשר למצוא עובדות מדעיות מרתקות שקשורות לתחום שלכם. למשל, אם אתם משווקים מתקני התפלת מים תוכלו לפרט מה הטכנולוגיה שעליה הם מבוססים. אם אתם עורכים בלוג בנושא טכנולוגי, אתם יכולים לשתף פוסטים עם עובדות מדעיות הקשורות למוצרים שלכם, כמו צריכה אנרגטית של מחשב נייד או סלולר.

המקור הטוב ביותר לעובדות הללו הוא מאמרים מחו”ל שעוסקים בנושא. אם בחרתם מאמרים מארה”ב למשל, תוכלו לשכור שירותי מתרגם מקצועי אשר יתרגם לכם את המאמר. אל תספקו בגוגל טרנסלייט שעשוי לספק תרגום לקוי ושגוי.

  1. פוסטים המבוססים על מחקרים אקדמיים

הדרגה הבאה של תוכן אינפורמטיבי דורשת ידע בכתיבת מאמרים אקדמיים וניתוח שלהם. בפלטפורמה של גוגל המיועדת לפרסום תכנים מביטאונים אקדמיים, תוכלו למצוא אינספור מאמרים שקשורים בדרך זו או אחרת לתחום שלכם. אפשר לבחור את שנת פרסום המאמר, ולהתעמק רק במאמרים מחמש השנים האחרונות כדי לספק תוכן עדכני ומרתק לקוראים שלכם.

  1. פוסטים המבוססים על בדיחות בתחום שלכם

הידעתם שיש לא מעט בדיחות על התחום שלכם? חפשו בגוגל ומצאו אותן. לאחר מכן תוכלו לשכתב את הבדיחה, ולהשתמש בה כדי לשעשע את הקוראים שלכם. פוסטים עם בדיחות שנונות ומצחיקות יכולים להפוך מהר מאד לוויראליים ברשתות החברתיות ולייצר תעבורה גבוהה לאתר בזמן קצר.

  1. הציצו באתרי המתחרים

כדי למצוא רעיונות נוספים לבלוג אינכם חייבים לחפש רחוק. המתחרים שלכם כבר מפעילים בלוג שבו נמצאים לא מעט פוסטים ואתם יכולים לשאוב משם השראה. כמובן, חשוב שלא להעתיק את הנושאים או הפוסטים, אלא לייצר תוכן מקורי משלכם כדי לא להיענש על־ידי מנוע החיפוש ולקבל תביעת הפרת זכויות יוצרים מאותו מתחרה.

לסיכום, השקיעו בבלוג שלכם. הוסיפו מגוון סוגי פוסטים והפכו אותו למקום שבו הלקוחות ומתעניינים פוטנציאליים מגלים מידע חדש ועדכני. כך, תיצרו קהילה ענפה של קוראים נאמנים. אם אין לכם זמן להשקיע בכתיבה, הוציאו את המשימה לחברת תוכן מקצועית שתנסח את המאמרים עבורכם.