בלוג

אתרי התוכן של חברות הביטוח

לאורך השנים האחרונות חברות הביטוח השקיעו לא מעט משאבים באתרי האינטרנט שלהן. לא מדובר רק בהפקה טכנולוגית, אלא בעיקר ביצירת המאמרים השונים שבאתר. חיפוש פשוט בגוגל ממחיש את הנפח העצום של כל אחד מהאתרים. אתר חברת AIG למשל מכיל 1,520 עמודי תוכן שונים, אתר מגדל מכיל פי שלושה ומציג 4,680 תוצאות שונות, אתר הפניקס גדל והתרחב עם השנים וכיום מציג כמות עמודים עצומה, בין הגבוהים בישראל! הוא עומד כיום על 98,200 עמודים שונים כולל עמודי המגזין. לא בכדי החברות הגדולות בתחום משקיעות ביצירת תוכן איכותי. הן הופכות את האתר למקור מידע מרתק בתחום זה והתוכן מסייע בקידום.

מה עם הסוכנויות הקטנות יותר?

לצד חברות הביטוח היוצרות תכני מגזין ועמודי מידע באתר האינטרנט, תמצאו גם מגוון אתרים של סוכנויות ביטוח מובילות ברחבי הארץ המייצגות אותם. סוכנויות אלה מתחרות זו בזו בכמות ואיכות התוכן, אך עדיין לא הגיעו לכמות המאמרים של החברות הגדולות. למשל, אתר  סוכנות “שירביט” מציג 858 תוצאות, אתר “רוזן” המתמקד בשיווק פוליסות בצפון מציג 226 תוצאות, וטאץ’ הביטוח הדיגיטלי מציג רק 174 תוצאות. לכן, בתחום סוכנויות הביטוח קיים עדיין פוטנציאל לסוכנויות הקטנות להוביל על המתחרות אם רק ישקיעו בהזמנה של מאות מאמרים. למעשה, הן יוכלו לעבור חלק מהמתחרות הגדולות בשיטה זו.

מי יכול לכתוב את כל המאמרים הללו?

נשאלת השאלה: האם את המאמרים הללו כותבים סוכני הביטוח עצמם? מסתבר שלא. אם תשאלו בכל סוכנות ביטוח מי אחראי על התוכן באתר הבית, במגזין ואפילו ברשת החברתית תגלו כי התוכן נכתב על ידי כותבים שמועסקים בחברות תוכן חיצוניות. למרבית סוכני הביטוח אין את הזמן הדרוש לכך. כתיבת תוכן לחברות ביטוח דורשת מספר מיומנויות: יכולת להנגיש את תחום הביטוח בשפה קלה לכל אדם, עברית רהוטה, יצירתיות המאפשרת להציג נושא יבש מעט באופן מרתק וכמובן ניסיון רב בכתיבה המאפשר לייצר כמות גדולה של טקסטים בתוך זמן קצר. לכן, הן חברות הביטוח הגדולות והן הסוכנויות הקטנות יותר משקיעות את מירב המשאבים בחברות התוכן המייצרות מדי חודש תכנים לאתר עצמו.

לצד התוכן הכתוב באתר, חברות הביטוח מבססות חלק מתקציב הפרסום שלהן גם על תוכן ממומן. מדובר במאמרים המופיעים באתרי חדשות, אתרי מקומונים ואתרים אחרים הסוקרים תחומים שונים בתחום הביטוח ומקשרים לאתר. זהו חלק בלתי נפרד מתהליך הקידום של האתר ברשתות החברתיות. אך, בניגוד לתחומים אחרים שבהם ניתן להסתפק במאמרי קידום כלליים, חברות הביטוח צריכות לשמור על המוניטין שבנו, ולפרסם תוכן איכותי ומושקע. כתיבת תוכן לסוכני ביטוח נעשית על ידי כותבי תוכן אשר מתמחים בתחום זה.

כיצד מוצאים חברות המתמחות בכתיבה בתחום זה?

מיקור חוץ בתחום הכתיבה אינו חדש. למעשה, חברות תוכן היו קיימות עשרות שנים והציעו שירותי כתיבת מאמרים לעיתונות, לחברות יחסי ציבור ומשרדי פרסום. בעידן הנוכחי מרבית צריכת התוכן מתבצעת באמצעים דיגיטליים, בראש ובראשונה על ידי קוראים בטלפון הנייד ובטאבלטים, ולאחר מכן קוראי אתרי אינטרנט על גבי מסך המחשב. כדי למצוא אדם המתמחה בשירותי כתיבת תוכן לחברת ביטוח אפשר לחפש בגוגל “מאמרים בתחום ביטוח” או “כתיבת מאמרים פיננסיים”. חלק מהחברות מעסיקות כותבים שעבדו בסוכנויות ביטוח, ולכן הם יהיו בקיאים יותר במינוחים המקצועיים בתחום, ויוכלו לספק מאמרים מקצועיים ומדויקים, הנכתבים באופן בלעדי עבור סוכנות הביטוח המזמינה אותם.

כמה עולה להזמין מאמרים בתחום הביטוח?

המחיר למאמר נע בין עשרות אגורות למילה לשקל למילה. הכל תלוי בסוג התוכן המבוקש, במספר המילים לכל מאמר ובכמות ההזמנות בחודש מאותה חברה. חשוב לנסות להזמין לפחות מאמר אחד לדוגמה (בתשלום כמובן) ולהשוות בין המאמרים המתקבלים ממספר חברות. לא מספיק להשוות רק את המחיר, אלא גם את איכות המאמרים. כמו בכל תחום, גם בהזמנת כתיבת תוכן, איכות גבוהה יותר תהיה גם בדרך כלל יקרה יותר. עם זאת, מאמרים אלה ייצגו את החברה באופן מחמיא, ויאפשרו להרחיב ולהעמיק את האתר במידע עדכני ומרתק לקוראים.

לסיכום, כתיבת תוכן לסוכן ביטוח היא משימה מאתגרת, ולכן כדאי להעביר אותה למומחים לתחום. ככל שהאתר שלכם יכלול כמות גדולה יותר של מאמרים איכותיים, כך סוכנות הביטוח תראה אמינה יותר, והדבר יסייע גם לקידום במנועי החיפוש והרשתות החברתיות.