בלוג

כתיבת תוכן לחברות ביטוח – מדוע כדאי לעבור למיקור חוץ?

תחום הביטוח הוא אחד מהפעילים ביותר בארץ. כמעט לכל אדם בוגר יש לפחות פוליסת ביטוח אחת: ביטוח של הרכב הפרטי, ביטוח לעסק או ביטוח רפואי. בנישה זו המידע המופיע באתר חייב להיות מדויק ועדכני, משום שמבוטחים רבים צורכים את הנתונים לשם השוואה בין הפוליסות השונות המוצעות להם ברשת. במאמר זה נפרט על הייחודיות בניסוח תכנים לעולם הביטוח, וכן כיצד ניתן להזמין מאמרים מקצועיים בתחום.

מי כותב את התכנים?

מרבית סוכני הביטוח המעלים אתר חדש או מעדכנים אתר קיים אינם כותבים את התכנים בעצמם. הם מוציאים את משימת הכתיבה לחברות מקצועיות המעסיקות כותבים מיומנים בתחום הביטוח. לעיתים, יהיו אלה סטודנטים שעובדים בחברות ביטוח ומכירים את התחום על בוריו, פעמים אחרות אלה יכולים להיות עובדים מתחום הביטוח שפרשו, ועברו להתמחות בכתיבה. כתיבת תוכן מקצועית תאופיין בשפה רהוטה וקולחת, בניסוחים פשוטים להבנה ובהבהרה של הנושא לקורא שאינו בקיא במינוחים המקצועיים.

לפני כתיבה שיווקית בתחום הביטוח

לצד התכנים האינפורמטיביים, כתיבת תוכן לסוכני ביטוח עשויה לכלול גם אספקט שיווקי. בניגוד למרבית התחומים האחרים שבהם ניתן להעלות ניסוחיים שיווקיים אגרסיביים לאתר, תחום הביטוח הוא מעודן יותר והטון השיווקי צריך להיות מוטבע בטקסטים באופן שלא יגרום ללקוחות פוטנציאליים להירתע. מבחינת הלקוח, הוא משווה בין מספר פוליסות ומבצע את ההחלטה הסופית על בסיס הכיסויים המוצעים לו ומחירם. לכן, כותבים בנישה זאת לומדים להטמיע את המסרים השיווקיים במינון נמוך בתוך המידע המוצע לקורא.

היכן ניתן לפרסם את התכנים?

לצד התכנים המפורסמים באתר הבית של חברות הביטוח, קיימים מאמרים המפורסמים באתרי חדשות, בלוג מקצועי ואתרים בתחומים המשיקים לתחום הביטוח. למשל, טקסטים שנכתבים על ביטוחי נסיעות לחו”ל יכולים להופיע גם באתרי תיירות. מאמרים שנכתבים על ביטוח לעסק יכולים להופיע באתרי כלכלה ועסקים ומאמרים על ביטוח רכב יכולים להופיע בין סקירות כלי־רכב באתרי התחום המוטורי בישראל. לפני שמזמינים כתיבת תוכן לסוכן ביטוח חשוב לעדכן את הכותב היכן יפורסם המאמר, וכך הוא יוכל להתאים את סגנון הכתיבה למקום שבו הוא יפורסם.

לצד כתיבה לפרסום מקוון ישנה גם כתיבת תוכן לחברות ביטוח המפורסמת בעיתונות היומית והארצית המודפסת. אותם תכנים נכתבים לרוב כידיעה חדשותית מרתקת ויעוררו עניין כבר מהכותרת. למשל ניתן לכתוב מאמרים על רפורמות שונות בתחום הביטוח, על שיטות חישוב הפרמיה וכן מאמרי טיפים לחיסכון בעלויות הפוליסות השונות.

מדוע חברות כתיבה יוכלו להפיק תכנים איכותיים יותר מעובד במשרד?

רבים שואלים מדוע להשתמש בחברה חיצונית, אם יש עובד במשרד שיכול לנסח את כל התכנים? חשוב לדעת כי כותבים מיומנים יהיו מסוגלים להעביר את המסרים בצורה מדוייקת יותר ובגובה העיניים. אדם המתמחה בתחום הביטוח רגיל להשתמש במונחים מקצועיים שלא נהירים לאדם מן השורה. למשל, בעוד לכם ברור מאד מהו “היוון”, “אשמה שווה”, “אקטואר” או “אחריות מצרפית” – הקורא של התוכן באתר עשוי לחוש מבולבל בקראו מונחים מקצועיים רבים. כותבים מיומנים ידעו היכן לצרף הסברים למונח המקצועי מבלי להעתיקם מאתר אחר.

בהקשר זה, באה לידי ביטוי תכונה נוספת של כותבי תוכן לחברת ביטוח, הם מסוגלים לייצר תוכן מקורי החשוב מאד לצורך שמירת מיקומכם כגבוה בתוצאות מנוע החיפוש של גוגל. כל המאמרים הנכתבים על ידי חברות כתיבת תוכן הם מקוריים ואינם מכילים ולו שורה אחת מועתקת, למעט ציטוט של חוקים או חלקים רלוונטיים מתנאי פוליסת הביטוח.

יתרון נוסף שיש לשימוש בחברת כתיבה היא כמות המאמרים שניתן להזמין בזמן קצר. אין זה משנה אם אתם זקוקים לשלושים מאמרים, מאה מאמרים או עשרה בלבד. חברות אלה מעסיקות כותבים רבים והן מסוגלות לייצר כמות גדולה של תכנים למגוון לקוחות בתחום ההתמחות הנדרש. כך, אתם יכולים להעשיר את אתר האינטרנט, לפרסם כתבות באתרי חדשות ובעיתונות המודפסת וכל זאת בתקציב נמוך ומבלי להטריד את עובדי המשרד במשימות כתיבה.

לסיכום, טרם אתם מתחילים למלא את אתרכם בתכנים בתחום הביטוח, חשוב לשים לב שהם יכתבו על ידי כותב מיומן ומקצועי הבקיא בתחום היטב, ושניתן לבקש ממנו לכתוב נושא החל מביטוחי חיים, פיננסיים וחבות מעבידים וכלה בביטוחי רכב, דירה, בריאות ועוד. את המאמרים שלכם תוכלו לקבל תוך מספר ימים ולהעלות לאתרכם מאמרים מקיפים ומקצועיים לפי כמות המילים שאותה בקשתם.