בלוג

אסטרטגיית תוכן למלונות

מי שניסה את כוחו לאחרונה בפרסום מלונות ואטרקציות שונות בבאנרים באתרים מובילים, דיווח על התופעה המעיקה של העשור האחרון – “עיוורון פרסומות”. אתרי החדשות שהתבססו על קידום באמצעות באנרים, גילו כי כמות ההקלקות של המודעה ירדו באופן משמעותי ביחס לכמות החשיפות.

מהי הסיבה לכך? בתחילה היו מומחי פרסום שהאשימו את התוספים המותקנים על הדפדפן ומסתירים את הפרסום (האד-בלוקרס). היו כאלה שטענו שהקופירייטיג אינו מושך מספיק. אך עם השנים התבררה הבעיה: לקוחות מעוניינים לקרוא יותר על המוצר או השירות, להבין ממי הם רוכשים אותו ולבנות אמון. אז החלה מגמה שונה לחלוטין בפרסום שהתבססה על אסטרטגיה אחרת. שיווק סמוי באמצעות מאמרים המופצים באתרי החדשות. תוכן מקורי, אינפורמטיבי, שמעניק ידע רב לגולש ומעודד אותו לבצע רכישה מתוך בחירה, לא מתוך פרסום אגרסיבי. במאמר זה נגלה כיצד ליישם שיטה זו גם בתחום המלונאות בשני שלבים.

שלב א’ –  חשוב לגלות מה מוביל אדם להזמין חופשה

מאמרי התוכן בתחום המלונאות מבוססים על הבנת המנגנון הפסיכולוגי הגורם לנופשים להזמין את הנופש מלכתחילה. נגלה כי יש ארבע סיבות עיקריות להזמנת חדר בבית מלון:

  1. רצון לשבור שגרה מעיקה של עבודה-בית-ילדים-לימודים.
  2. רצון לגלות עולם ולבקר במקומות חדשים.
  3. זמן איכות עם בן זוג בחופשה רומנטית.
  4. נסיעה לצורך עסקים הכוללת לינה בבית המלון.

כאשר מתחילים לתכנן את התוכן לבית המלון, כדאי להתייחס לאורך המאמר לצורך או הסיבה שבעטיה אורח מגיע למלון. כך, ניתן לייצר שילוב של מאמרים הכוללים התייחסות לכל אחת מהסיבות שצוינה לעיל. לדוגמה, תוכלו להתייחס לזוגות הנופשים במקומות ציוריים ורומנטיים, הרואים את השהות בבית המלון כזמן המוקדש רק זה לזו. לאחר מכן, להוסיף מאמרים הקשורים לאטרקציות המרהיבות בפינות החמד בארץ ובעולם, וכן להתייחס בהרחבה גם תחושה הנפלאה שמלווה את החופשה שוברת השגרה. את כל המאמרים הללו ניתן לפרסם הן באתר של בית המלון והן בממשקים מכוון המשמשים להפצת התכנים. בין הפלטפורמות הנפוצות בתחום זה ניתן למצוא את “אאוטבריין” ו”טאבולה”. נסקור בקצרה את הפלטפורמות.

שלב ב’ – הפצת תוכן למלונות באמצעות “אאוטבריין” ו-“טאבולה”

פלטפורמות הפצת התוכן משתלבות בעשרות אלפי אתרים שונים ברחבי העולם. הן למעשה “שוכרות” שטח פרסום, אך בניגוד לגוגל שמשתמש בשטח זה כדי להציג באנרים ומודעות מילים, הן מציגות כתבות הנראות כחלק בלתי נפרד מהאתר. אם תציצו באתרים כמו “YNET” או “מאקו” תמצאו את החלק ששכרו תחת הכותרות: “כתבות שעשויות לעניין אותך” או “תוכן מקודם”. כעת, נבין את הקשר בין הפלטפורמות האלה, לאסטרטגיית התוכן בתחום התיירות.

ציינו לעיל כי כתיבת תוכן לבתי מלון מתחילה מהבנת המנגנון הפסיכולוגי מאחורי הזמנת הנופש. מנועי הפצת התוכן משמשים ככלי נפלא לפנות ללקוחות פוטנציאליים באמצעות כותרות המושכות את הקורא. לקוחות המעוניינים לשבור שגרה יסתקרנו לקרוא כתבה עם הכותרת: “שוברים שגרה בנופש באילת”. לקוחות אחרים המחפשים חופשה רומנטית יסתקרנו לקרוא כתבה בסגנון” “בתי המלון הרומנטיים ביותר בטבריה”. אסטרטגיית תוכן מתאימה להפצת מלון בוטיק יכולה להתבסס על נסיעות לצורך עסקים ולהופיע תחת כותרת כמו: “המלונות הטובים ביותר לנסיעה עסקית”. לכל מלון יש את היתרונות שלו, עליהם ניתן לדבר בהרחבה ובצורה ציורית במאמר.

 חשוב לזכור כי לא לכל אדם יש את היכולת להתנסח ברהיטות בכתב, קל וחומר כאשר מדובר בתוכן שיווקי בתחום התיירות. כתיבת תוכן למלונות מתבצעת בעיקר על ידי כותבים מיומנים שהתמחו בכך ועובדים בחברות תוכן מובילות. הם מסוגלים לייצר מספר מאמרים ביום, ולהפוך את האתר של בית המלון, למאגר ידע מרתק הן על אתר הנופש והן על האטרקציות הסובבות אותו. בנוסף, כותבים אלה יודעים לנסח מאמרים המיועדים לאתרי חדשות ומופצים באמצעות “טאבולה” ו”אאוטבריין”. קמפיין הכולל תוכן איכותי, והשקעה כספית נמוכה יחסית המתחילה מעשרות דולרים ליום ב”טאבולה”, יכולים למלא את בית המלון בתפוסה מלאה בתוך פחות מחודש אחד של פרסום.

לסיכום, עולם הפרסום השתנה לחלוטין. כתיבת תוכן איכותי הפכה להיות מנוע הצמיחה של עסקים בנישות רבות ובמיוחד בתחום התיירות. חשבו על היעד האחרון שבו ביקרתם כתיירים, ונסו להיזכר במחקר שבצעתם ברשת לפני הזמנת החופשה. את הכוח העצום שיש למילה הכתובה, אתם יכולים למנף גם כדי לשווק את בית המלון שלכם.