בלוג

מה הם היתרונות של כותבי מאמרים משפטיים לקידום אתרי עו”ד?

מה הם היתרונות של כותבי מאמרים משפטיים לקידום אתרי עו”ד?

כותבי המאמרים המשפטיים הם בדרך כלל קבוצה עילית של כותבים בתוך כל חברת תוכן, שהתמחו בניסוח תוכן משפטי ויש בידם את הידע הדרוש כדי להפיק מאמר שייתן ערך ממשי לקורא. אתר משפטי איכותי תלוי מאד בעומק התוכן, ואינו יכול להיות מבוסס רק על מאמרים כלליים שתכליתם היא רק חזרה מונוטונית על מילות המפתח. תוכן איכותי זה מושך את הקוראים ללמוד עוד המשרד ושירותיו, ומסייע לבניית מוניטין. לכותבים אלה יש מגוון יתרונות עליהם נדון בהרחבה במאמר זה.

יתרונות כותבי המאמרים המשפטיים

  • יכולת איתור נושאים מתאימים בפסקי דין: כל כותב המתמחה בכתיבה לתחום המשפט יודע למצוא את פסקי הדין העדכניים ביותר מתוך אתר “תקדין” ולצטט אותם במקום המתאים. הוא אינו משתמש בציטוט רק כדי “למלא מקום” במאמר, אלא כדי להוכיח את הטענות הנאמרות בו. נוסף על כך, הוא מתאים את הפסיקות לאג’נדה של המשרד. אם המשרד עוסק בהליכי גירושין כואבים, הפסיקות שבהם ישתמש יתארו סיטואציות משפטיות מורכבות.

  • שפה עשירה ויכולת להנגיש את התוכן לכל קורא: כתיבת תוכן לאתר עורכי דין דורשת שפה עשירה ויכולת לכתוב במספר משלבי שפה. מחד, התוכן צריך להיות כתוב באופן מהוקצע ומקצועי ולהבהיר את העקרונות המשפטיים ללא טעויות. מאידך, הוא צריך להיות מונגש גם לקוראים שאינם בקיאים במינוחים המשפטיים הייחודיים לתחום זה. לכן, כותבי תוכן המסוגלים לעבור בקלות בין שפה משפטית גבוהה, לשפה עברית תקנית קלילה יותר יהיו הטובים ביותר בתחומם. חשוב שלא לבלבל בין שפה עממית – “שפת רחוב”, לבין שימוש בביטויים נפוצים. שימוש בשפה עממית עשויה לפגוע במוניטין של משרד עורכי הדין המזמין את המאמר, ולגרום לתוצאה הפוכה: במקום שלקוחות יפנו למשרדכם לאחר שקראו את המאמר, הם יעדיפו למצוא משרד אחר המציג את תחומי ההתמחות של המשרד בטון מקצועי המשרה אמון רב יותר.

  • תוכן עדכני המתאים לשינויי החקיקה והלכות בית המשפט העליון: פסיקות רבות מבוססות על שינוי בגישה של בית המשפט העליון לאורך השנים. ניתוח שלהן מסביר את סדרי העדיפויות של בית המשפט בתקופה נתונה, וכן התובנות שעליהן תתבסס ההחלטה הסופית של השופט. למשל, בתקופה שבה נשים יכולות להשתכר שכר דומה לזה של הבעל, מזונותיהן יחושבו בצורה שונה. בתקופה שבה יש חשיבות עליונה לטובת הילד, שעות המשמורת ישפיעו על חישוב המזונות אף הן. הכותבים המתמחים בנושאים המשפטיים בקיאים בשינויים הללו, חוקרים אותם היטב לפני הכתיבה, וכך מייצרים תוכן מקורי המתאים לרוח התקופה ולגישה העדכנית של בתי המשפט.

  • התמקצעות בכתיבה לתחום החוק והמשפט: ישנה חשיבות רבה לכותבי תוכן אשר כותבים תוכן מסוים לאורך שנים ממושכות. הידע והבקיאות שלהם מורגשים בכתיבה ומתקבל מאמר מקצועי המושתת על הבנת החוק והיכולת לכתוב את הדברים באופן נהיר. מרכיב חשוב נוסף, אך לא הכרחי, הוא ניסיון חיים. כותבים מבוגרים יותר בתחום המשפטי יכירו מניסיון החיים שלהם את הסיטואציות השונות המתוארות בפסקי הדין. תחומים כמו: מזונות, דיני ירושה, צוואות, סכסוכים משפחתיים וגירושין הם רק חלק מהדוגמאות שבהן ניסיון החיים של הכותב יכול להשפיע על איכות המאמר.

שימוש במיקור חוץ לאיתור הכותב הנכון

את הכותבים המקצועיים הללו, בעלי התכונות שציינו לעיל, לא קל למצוא. חברות תוכן מקצועיות משקיעות זמן ומשאבים כדי לאתר כותבי תוכן טובים המסוגלים לייצר כמות גדולה של מאמרים משפטיים איכותיים. כל אחד מהכותבים עובר גם הכשרות תקופתיות, ומאמריהם נערכים ומתוקנים ע”י עורך לשון הבקיא בתחום.

בדומה למקצועות רבים, גם כתיבת תוכן לעורך דין דורשת תרגול רב. חברות התוכן מקבלות לשורותיהן רק את המומחים שכבר כתבו בעבר לאתרי עורכי דין, ל”זאפ משפטי”, ל”פוסטה” ולאתרים משפטיים אחרים. לא כל אחד מהכותבים זוכה לקבל את הפרויקטים של כתיבת משפטית.

בדרך כלל, אם תבחנו היטב, תגלו כי יש קטגוריות מוגדרות מראש באתרים של חברות התוכן המובילות. הן מפרידות בין תכנים כלליים לאתר, מאמרים פיננסיים, מאמרים בתחומי אופנה ותיירות ומאמרים משפטיים. כך, ההזמנות הרלוונטיות מגיעות לכותבים בהתאם לתחומי ההתמחות שלהם. ממש כפי שעורך דין העוסק בדיני מקרקעין יהיה פחות בקיא בדיני משפחה, כך גם כותבים בנושא לייף סטייל ואופנה עשויים להיות פחות בקיאים בתחום כמו “חוק ומשפט”.

לסיכום, כתיבת תוכן לאתר הבית של משרד עורכי דין יכולה לסייע בצורה מהותית ליצירת מאגר מידע מתעדכן ללקוחות פוטנציאליים של המשרד, ולסייע בהגברת כמות הפניות לייעוץ משפטי. חשוב לבחור את הכותבים הנכונים או חברת התוכן המתאימה, כדי שכל מילה המופיעה באתר שלכם תשרת את מטרתה.