בלוג

מדוע תוכן שיווקי מהותי כל כך להזנקת העסק שלכם?

אתם קמים לעסק מדי יום ומתחילים בשגרת הפנייה ללקוחות קיימים, כתיבת הצעות מחיר ללקוחות פוטנציאליים ומענה שוטף במחלקת שירות הלקוחות. לעיתים, נראה כי העסק ממשיך ופועל מכוח האינרציה. אך בפועל, בעולם העסקי, מי שלא ממשיך לפעול כדי לגדול, ימצא את עצמו בנחיתות מול המתחרים. הדרך הטובה והקלה ביותר לשדרג את העסק היא באמצעות סקירה של התכנים שאתם מפיצים ברשתות החברתיות, באתר הבית ובפרסומי החברה. כעת, הגיע הזמן לבדוק האם אתם מצליחים למשוך את הלקוחות באמצעות המילים או שמא כדאי לחדד את התכנים שלכם ולהפוך אותם לשיווקיים יותר.

מהו תוכן שיווקי?

תוכן הכתוב בצורה נכונה מסוגל לגרום לאדם להרים טלפון באופן מידי. הוא מאפשר לבנות אמון עם הלקוח, ליצור צורך ולהדגיש עד כמה המותג שלכם מתאים כדי לענות על צורך זה. כתיבת תוכן שיווקי משלבת בין ניתוח של המצב שבו הלקוח נמצא כעת, הסבר על השירות באופן מחמיא, יצירת בידול מהמתחרים ולאחר מכן תיאור של הסיטואציה שבה הלקוח יהיה לאחר שיצרוך את השירות שלכם. חשוב להבדיל בין מודעת פרסומת אגרסיבית, לבין תוכן שיווקי הכתוב בצורה מעודנת. נמחיש זאת באמצעות דוגמה:

כיצד נבנה תוכן שיווקי איכותי לספא? התוכן יעסוק קודם כל בכאב הגב של הלקוח או ברצון ליום של פינוק בספא. לאחר מכן, הוא יפרט על יתרונות הספא, המתקנים שבו, אפשרויות העיסוי, תיאור מחמיא של המקום והניסיון הרב של העובדים בו. בשלב הבא התוכן יתאר את התחושה של הלקוח לאחר שצרך את השירות תוך שימת דגש על ההבדל בין המצב לפני למצב שאחרי. ביטויים כמו רגיעה, פינוק או הפגת כאבים יכולים להיות חלק בלתי נפרד מהתוכן.

חשוב לדעת, כי לא כל אדם יכול לכתוב תוכן שיווקי איכותי. נדרש ניסיון רב בהעברת המסרים הנכונים לקורא. בדרך כלל, כותבים מיומנים, העוסקים בכך שנים רבות למחייתם, יוכלו לייצר תכנים טובים יותר מבעלי העסקים עצמם. זאת משום שהם מכירים את הדרך הנכונה לתאר בצורה חווייתית, באמצעות סיפור, את התהליך המתחיל מגילוי הצורך במוצר והשירות שלכם עד לתחושה לאחר קבלת השירות. כותבים אלה ילמדו את התחום שלכם על בוריו וינסחו את המאמרים עבורכם בתוך זמן קצר.

איך מוצאים כותבים שיווקיים מיומנים?

הדרך הטובה ביותר להזמין מאמרים שיווקיים מכותבים מיומנים היא באמצעות מיקור חוץ לחברות תוכן המעסיקות כותבים כאלה. היתרון בעבודה עם חברה המעסיקה כותבים פרילנסרים היא היכולת להתאים את הכותב ככפפה ליד לנושא שלכם. למשל, אם אתם עוסקים בתחומים טכנולוגיים, חברה זו תבחר כותבים הבקיאים בתחום. אלה יכולים להיות מתכנתים או סטודנטים למדעי המחשב, שעבדו לאורך השנים בכתיבה, וכתבו מגוון רחב של מאמרים הדורשים יכולת כתיבה שיווקית.

מה התמחור של כתיבת מאמר שיווקי? בדרך כלל העלות היא לפי סוג התוכן הנדרש, רמת התוכן ואורך הטקסט הדרוש. במרבית החברות תשלמו על פי כמות המילים, כאשר המחיר לכל מילה ידוע מראש. תוכלו להזמין כמות גדולה של מאמרים בחודש, ופרויקט הכתיבה שלכם יחולק בין מספר כותבים מיומנים כדי לספק את כל ההזמנה בימים ספורים בלבד. חשוב לדעת כי כותבים מתחילים שעדיין לא התמחו בכתיבה שיווקית עשויים להציע מחיר זול, אך גם התוצאה שיפיקו לא תהיה מספקת ועשויה להפחית את כמות המכירות במקום להגדילה.

נסו לקרוא את התוכן שיש לכם באתר כיום. האם אתם מרוצים ממנו? אם אתם חשים שהוא לא מייצג אתכם בצורה הנכונה, והייתם מעוניינים שיהיה בעל טון שיווקי יותר, אף פעם לא מאוחר מדי לשנותו. חשוב לזכור כי מאמרים שיווקיים הכתובים בצורה נכונה יכולים לייצג אתכם בצורה טובה גם ברשתות החברתיות וכן בפרסום באתרי חדשות, עיתונים ומקומונים מקוונים ומודפסים. אתרי אינטרנט מתעדכנים בצורה שוטפת, והאתר שלכם יכול להיות אפיק הפרסום הטוב והמשתלם ביותר עבורכם אם תדעו למנף אותו נכון.

לסיכום, באמצעות המילה הכתובה אפשר להניע את הגולשים שלכם לפעולה ולעודד אותם להתקשר אליכם, לרכוש מוצרים ושירותים ולהגדיל את כמות הלקוחות היומית שלכם. כותבים מיומנים יוכלו עשות זאת בקלות עבורכם. המלצה אחרונה בתחום זה: לפעמים אין צורך להזמין מאמרים חדשים לחלוטין, ניתן להוסיף מספר פסקאות שיווקיות למאמרים הקיימים באתר ולשכתב אותם לטון שיווקי המייצר מכירות.