בלוג

מה הסוד שגורם לתוכן להפוך לשיווקי בשינוי של מספר מילים?

ברשת אנו מוצאים היום כמות גדולה מאד של תכנים. חלק מהתכנים הללו אינפורמטיביים, ונועדו רק להעשיר את ידיעתו של הקורא. אחרים הם שיווקיים יותר ונועדו למכור מוצר. קיימים גם תכנים חדשותיים, המיידעים את הקורא על אירוע שהתרחש בעת האחרונה וכן תכני רכילות, מתכונים ותכנים לרשתות חברתיות. אם נבחן את ההבדלים בין סוגי הטקסטים השונים, נגלה כי בשינוי של כמה מילים ניתן להפוך את כל אחד מסוגי התכנים הללו לשיווקי וכך לזכות לתוצאה כפולה. כמו גם, להעשיר את ידיעתו של הקורא או להפתיעו, ובמקביל לעודד אותו לקנות מוצר או שירות. אם מנסחים את המאמר בצורה הנכונה, ניתן יהיה להסוות את הפן השיווקי של הטקסט ולגרום לגולש לקרוא אותו בשקיקה עד תומו, כאשר המסר השיווקי עובר ברמת התת־מודע. במאמר זה נדון בהרחבה בביטויים השונים שהופכים את התוכן ליותר מכירתי, נלמד את הדרכים לעשות זאת מבלי היות אגרסיביים מדי ונבין מהו כוחה של שורת ההנעה לפעולה שנמצאים בסופם של מאמרים שיווקיים רבים.

תיאורים ציוריים וסופרלטיבים

בניגוד למאמרים אינפורמטיביים, תוכן שיווקי יכלול “סופרלטיבים” – מילים שנועדו להאדיר את המוצר או השירות בכתבה. לדוגמה, ניתן לכתוב במאמר תיירות שאינו שיווקי “מלון זה שוכן על יד חוף הים ומציע חדרים מרווחים”. כדי להפוך את התוכן לשיווקי נוסיף סופרלטיבים: “מלון מרהיב זה שוכן על יד חוף הים הרומנטי ומציע חדרים מרווחים בסגנון מפואר”. לאחר מכן, ניתן להוסיף תיאור ציורי לסופרלטיבים ולהעצים את התוכן: “מלון מרהיב זה, שוכן על יד חוף הים הרומנטי המעוטר בחול לבן ושמיים תכולים. במלון זה חדרים מרווחים בסגנון מפואר המעניקים לכל מבקר תחושה של בן מלוכה”.

כתיבה שיווקית המנוסחת על ידי אדם שאינו מיומן בכך עשויה לגרום לתוצאה הפוכה. פעמים רבות כותבים שאינם מיומנים מוסיפים את הסופרלטיבים ומוזילים את השפה תוך שימוש בסלנג ומשלב שפתי נמוך. לדוגמה: “מלון סוף הדרך, עם חוף ים פצצה וחדרים מאד גדולים”. תיאור בסגנון הזה עשוי מעביר מסר פשוט שאינו גורם לאדם לרצות לבקר במקום. לכן, כאשר משלבים באתר אינטרנט או בברושור מודפס כתיבה שיווקית, מומלץ להעסיק כותב המיומן בניסוח טקסטים מכירתיים ועוסק בתחום שנים רבות.

כיום, יש מגוון רחב של חברות תוכן המתמחות בכל הסודות הקטנים של כתיבת תוכן שיווקי, ומסוגלות לייצר כמות גדולה של מאמרים בכל נושא, המשלבים בין מידע החשוב לגולש, לבין תיאור מפורט של מוצר ושירות באופן שיעודד אותו לרכוש מוצר זה.

ההנעה לפעולה במאמרים שיווקיים ללא פנייה אגרסיבית

הכותבים בחברות אלה נמנעים משימוש במילים הנשמעות כמו חלק מפרסומת, הגורמות לתוכן להיות אגרסיבי מדי. למשל: “אתם חייבים להזמין עוד היום חדר במלון הזה, משום שמחר כבר לא יהיו חדרים פנויים” או “אל תחשבו פעמיים, הזמינו את המזרון האורתופדי הטוב ביותר בעולם”. תוכן שנשמע מוגזם מדי יפעיל מנגנוני הגנה אצל הקורא, ויהפוך אותו מצרכן פוטנציאלי לאדם הנרתע מהפרסום הכפוי. איך בכל זאת ניתן להניע לפעולה מבלי להיות אגרסיביים? נרחיב על כך מעט.

כאשר מתחילים לכתוב את שורת ההנעה לפעולה יש לקחת בחשבון, מה הפעולה שאנו רוצים שהקורא יבצע ומה הצורך שהמוצר או השירות פותרים לו? למשל, בכתיבה שיווקית לרופא שיניים המתמחה בטיפוליים אסתטיים, נכתוב שורת הנעה לפעולה המתחילה ב”השיניים בולטות מדי? ניתן לטפל בכך בתוך יום אחד בלבד”. לאחר מכן, יש לכתוב את הדרך שבה ניתן להתקשר עם נותן השירות, כמו: “פנו עוד היום למרפאת… לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות”. חשוב להשתמש במילים המעודדות לבצע את הפעולה “היום”, “עכשיו”, “עוד השבוע”. באופן תת־מודע הפנייה הזו תגרום לאותו אדם לבצע את הפעולה באופן מידי ולא לדחות אותה. הפעולה יכולה להיות שיחת טלפון, מילוי טופס, הודעת SMS או הודעה בווטצאפ שבו ביצוע רכישה מקוונת.

לסיכום, כתיבת מאמר שיווקי דורשת יכולת מילולית טובה, וכן הבנת הצורך של הלקוח הפוטנציאלי לפני רכישת השירות או המוצר מהחברה. חשוב לשלב בתוך מאמרים המעניקים ידע לקורא את התכנים השיווקיים ולאחר מכן לשלב משפט הנעה לפעולה. אם אינכם יודעים כיצד לכתוב תכנים כאלה בעצמכם, תוכלו לפנות לאחת מחברות התוכן המתמחות בכתיבה של טקסטים שיווקיים, המסוגלת להפיק כמות גדולה של תכנים כאלה בזמן קצר.