בלוג

שיווק למעצבי פנים באמצעות אסטרטגיית תוכן מנצחת

תחום העיצוב מאגד בתוכו שילוב של עולמות תוכן רבים. אסתטיקה, חומרי גלם ויצירתיות רבה הנושקת לתחום האומנות. רבים נוטים לחשוב שאתרים של מעצבים המכילים תמונות בלבד יצליחו למשוך לקוחות רבים. אך, מסתבר שבעולם הדיגיטלי לא תמיד תמונה אחת שווה אלף מילים. אתר אינטרנט נמדד לפי נוחות הגלישה בו, העיצוב המקצועי, הקוד הנקי וכמובן איכות התוכן הכתוב בתוכו. ללא תכנים מקצועיים, מקוריים ומעמיקים האתר לא יצליח לנסוק במנועי החיפוש לתוצאות הראשונות ולכן גם לא יגיע לעיניהם של מרבית הגולשים.

 כיצד ניתן לייצר כמות גדולה של תוכן איכותי בזמן קצר?

לאחר שהבנו את החשיבות הגדולה של התוכן לשיווק האתר וקידומו, נשאלת השאלה: כיצד ניתן ליצור תוך זמן קצר יחסית כמות נכבדה של מאמרים איכותיים שתעשיר את האתר? חשוב לזכור כי כתיבת תוכן למעצבי פנים דורשת היכרות עם תחום העיצוב, הבנה של טרנדים עכשוויים והתאמה מושלמת לקהל היעד שאליו פונה כל מעצב. ישנם מעצבים הפונים רק לעשירון העליון ומשווקים עיצוב פנים מותאם אישית, ואחרים פונים לפלח רחב יותר בשוק.

למרבה המזל, כפי שתחום העיצוב התפתח וקיימים מעצבי פנים רבים בכל מדינה המסוגלים לענות על כל דרישה, כך גם קיימים כותבי תוכן מקצועיים המתמחים בתחום זה. הם מסוגלים לייצר כמות גדולה של מאמרים בשבוע או שבועיים בלבד. כך, ניתן למלא את האתר בשפע של טקסטים מרתקים שיכולים לסייע לבנות קהילה תוססת ונאמנה של חובבי עיצוב פנים.

מדוע חשוב להשקיע בקהילה בתחום שלכם?

היום, תחום השיווק עובר מהפכה. במקום לקנות מותג שמופיע בפרסומות, רבים מעדיפים לשמוע המלצה מחבר או בן משפחה על מותגים. יתרה מכך, אם לקוחות פוטנציאליים נמצאים בקהילה של חובבי עיצוב, והם מרגישים שחברים בה מומחי עיצוב בעלי טעם דומה, יהיה להם קל יותר לשמוע המלצה מהם.

אתרים רבים יוצרים כיום בלוג מקצועי שבו עולות כתבות הנוגעות בטרנדים האחרונים בתחום העיצוב ובהבדלים בין סגנונות שונים ברחבי העולם. למשל, מרתק לראות את ההבדל בין מטבחים בישראל, בארה”ב ובאירופה ולהשליך מכך על הערכים החשובים בכל תרבות. בעוד בישראל המטבחים מעניקים תחושה של אווריריות, ניקיון ואפילו קריצה טכנולוגית, במקומות אחרים בעולם ערכים של חמימות ומשפחתיות ישלטו במטבח. העיצוב יהיה עמוס ומלא יותר בחפצים לעומת המינימליסטיות של המטבח הישראלי.

נושא זה, ונושאים רבים אחרים יכולים למלא גם את האתר שלכם ולהפוך אותו למקור מידע מרתק עבור הגולשים. ממש בעדינות, בלי להגזים, ניתן לשלב במאמרים הללו המלצות שונות לעיצוב פרי ידכם ולהתחיל לצבור חוג לקוחות נאמן. ידוע כי שיווק למעצבי פנים אינו קל, משום שזוגות רבים מרגישים שהם רוצים להעניק לבית את הטאץ’ האישי שלהם כאשר הם רוכשים אותו. אך, אם השכלתם באמצעות התוכן ליצור את החיבור הרגשי עם הלקוחות, תגלו כי הם מתחילים לצרוך את השירותים שלכם וממליצים עליהם לאחרים.

מאיפה מוצאים נושאים לכתיבה?

אם אתם מתלבטים כעת כיצד תוכלו למצוא נושאים רבים לכתיבה, תשמחו לגלות כי מומחי כתיבת תוכן יכולים גם להציע נושא משלהם. אתם יכולים להעניק להם כיוון כללי, כמו: עיצוב מטבחים, תאורת הבית, עיצוב אקלקטי ונושאים נוספים. משם, הם יוכלו לנסח מאמר מרתק שעוסק בתחום שעליו נתבקשו לכתוב.

בנוסף, אתם יכולים לעיין באתרים של המתחרים שלכם. בדרך כלל האתרים הנמצאים בעמודים הראשונים בגוגל יכללו כמות גדולה של מאמרים. זאת משום שחלק חשוב מהדירוג במנוע החיפוש קשור לכמות ואיכות המאמרים באתר. כתיבת תוכן לעיצוב הבית יכולה גם להיות אמצעי להמחיש ללקוחות שלכם את הדרך שבה אתם מעצבים.

למשל, תוכלו לפרט במאמרים מה הופך את העיצוב שלכם למיוחד כל־כך. אם יש לכם העדפה לערכת צבעים מיוחדת (צבעים סולידיים או גוונים נועזים), לחומרי גלם מיוחדים ונדירים או להשראה מעיצוב קלאסי של בירות אירופה וכדומה. כל אלה יכולים להיות נושאים למאמר מרתק.

הסבירו לכותבי התוכן שלכם את הפירוט הזה, והם יוכלו לייצר ממאמר אחד ועד לסדרה של מאמרים שונים זה מזה, שיהיו חלק בלתי נפרד מהאתר שלכם למשך שנים.

כתיבת תוכן לאתרים חיצוניים

חלק נוסף שאסור לשכוח כאשר מתכננים אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן הוא יצירה של מאמרי תדמית שיפורסמו באתרים חיצוניים. אתרים אלה יכולים להיות מקומונים מקוונים, אתרי חדשות או בלוגים של חובבי עיצוב הסוקרים את הסגנון שלכם. פעמים רבות תתבקשו לספק את התוכן הזה בעצמכם. במקרה זה, כדאי לבקש מחברת התוכן שלכם להוסיף גם ראיון אישי שבו תוכלו לציין בפני הכותב את הנקודות החשובות ביותר שצריכות להיות במאמר. לתוכן זה יש חשיבות גבוהה הן מבחינת יחסי הציבור שלכם, והן מבחינת בנייה של עצמכם כאוטוריטה בתחום העיצוב.

לסיכום, כתיבה של תוכן שיווקי ומאמרים מקצועיים לאתרים שלכם ולאתרים חיצוניים יכולה לסייע לכם מבחינת שיווק האתר, קידומו ברשת, בניית שם כאוטוריטה ויצירה של קהילת חובבי עיצוב הבית. התחילו ממספר מאמרים והתקדמו לאתר מלא בתוכן מקצועי מרתק שימשוך אליו גולשים נוספים.