בלוג

קידום בגוגל באמצעות תוכן

בעידן הנוכחי החשיבות של האינטרנט התגלתה במלוא הדרה. העסקים שהצליחו לשרוד בצורה הטובה ביותר הם אלה שהיו מוכנים לכך מראש. עסקים שהייתה להם תשתית לעבודה בצורה ממוחשבת מכל מקום בעולם, ובמיוחד אלה שהצליחו להתברג בראש רשימת התוצאות בגוגל בתחום שבו הם פועלים. אך, עדיין לא מאוחר מדי לעשות את השינוי, ולהתחיל לקדם את האתר שלכם. גם אם כרגע אתם עוד לא יכולים לאפשר לעצמכם להשקיע בפרויקט קידום אתרים עם חברה המבצעת את פעולות הקידום, אתם יכולים להתחיל להכין את האתר בעצמכם לפרויקט. כיצד עושים זאת? הכל מתחיל ביצירת תוכן.

מהי החשיבות של התוכן לקידום האתר?

גוגל מחפש את האתרים השונים המתאימים לתוצאות החיפוש של הגולש, באמצעות המילים הכתובות בתוך האתר. למשל, אם לקוח של חברת ביטוח מעוניין לעבור לחברה אחרת ולהשוות מחירים הוא יחפש: “ביטוח רכב”, “השוואות מחירי ביטוח רכב”, “ביטוח דירה” או “ביטוח רפואי”. ככל שיהיו יותר תכנים רלוונטיים באתר חברות הביטוח, כך הן יופיעו גבוה יותר בתוצאות שיקבל הגולש. חשוב לדעת, בנוסף, שהתוכן יכול להיות לא רק באתר האינטרנט של חברת הביטוח עצמה. היא יכולה לפרסם מאמרים הקשורים לביטוח באתר חדשות מוביל, ומשם לקשרם לאתרה. קישורים אלה יעניקו לה “נקודות זכות”, שמנוע החיפוש ישקלל כאשר תתקבל ההחלטה אילו תוצאות יכתבו ראשונות.

אם כך, התוכן מאד חשוב בקידום האתר. אך, האם יש לכם זמן להוסיף מאמרים ארוכים ומפורטים בעצמכם? רק הכתיבה שלהם יכולה לארוך שעות רבות. כיום, יש חברות המעסיקות כותבים המתמחים בתחומים כמו: ביטוח, פיננסים, אופנה, תיירות ונושאים נוספים המנסחים את המאמרים עבור הלקוחות המעוניינים להתקדם. סביר מאד להניח שאם התחלתם בעבר פרויקט של קידום, החברה ששילמתם לה עבור הקידום, העסיקה את אחת מהחברות הללו כדי לייצר תכנים לאתרכם.

למה כדאי לבצע מיקור חוץ לתוכן?

קיימים שני יתרונות משמעותיים לשימוש בחברה חיצונית לכתיבת המאמרים: כתיבת תוכן איכותי ויכולת לספק כמות גדולה מאד של טקסטים בזמן קצר. לדוגמה, אם אתם רוצים לעבות את האתר שלכם, ולהוסיף לו מאתיים מאמרים, החברה תוכל לספק את כל התכנים הללו תוך זמן קצר. חישבו באיזו מהירות האתר שלכם יתקדם אם למתחרה שלכם יש רק מאה עמודים באתר? אם אתם מצליחים בתוך חודשיים־שלושה לעקוף את כל המתחרים מבחינת כמות התוכן, תגלו כי אתם נמצאים בעמוד הראשון, ותתחילו ליהנות מהעוצמה שיש למנוע החיפוש בקישור ביניכם לבין לקוחות פוטנציאליים.

אז… האם מספיק להכניס סתם מאמרים כלליים לאתר? בהתחלה, כאשר האינטרנט עוד היה בחיתוליו, היה אפשר להכניס מאמרי קידום פשוטים יחסית לאתר. כל עוד מילות המפתח (הביטוי/ים שהגולש מחפש) הם חלק מהמאמר, הדף היה עולה בתוצאות החיפוש. היום, גוגל משתמש בתכנות המבוסס על AI-אינטליגנציה מלאכותית, המאפשר לתוכנה שלהם לנתח את תוצאות החיפוש, ולבדוק האם המאמרים שהוספתם הם איכותיים. הבדיקה מתבצעת על פי שמירה על כללי תחביר ודקדוק, הימנעות משגיאות כתיב, הוספה של מילים “גבוהות” ונדירות יותר בשפה וכמובן מידת הרלוונטיות של כל התוכן לנושא המאמר. לדוגמה, אם העליתם מאמר המדבר על מזון לבעלי חיים, התוכנה תדע לזהות אם סתם אזכרתם את מותגי המזון ודיברתם על כלבים באופן כללי, או אם התמקדתם ביתרונות של המזון, בדרך לבחור מזון איכותי ובהתאמה של המזון לכל בעל חיים.

לסיכום, כתיבת מאמרי קידום צריכה לשמור לא רק על כללי העברית, אלא גם להיות מאד ממוקדת לנושא. בדרך כלל כאשר אתם עובדים עם חברות מקצועיות לניסוח הטקסטים הללו, הכותבים ידעו כיצד ליצור מאמרים מרתקים המושכים אליהם גולשים, ויוכלו לעזור לכם להגיע לראש עמוד התוצאות. ישמו את הידע שקיבלתם במאמר זה, ותופתעו לגלות איך גם אתם מגיעים לעמוד הראשון.