בלוג

קידום אתרים לשנת 2021

שנה לא קלה עברה על רובנו, אך דווקא בעלי אתרים רבים דווחו על עלייה משמעותית בכמות הכניסות לאתרם ובמכירות המקוונות. צפייה באתרים של מומחי ה-SEO הגדולים השנה ממחישה את המגמות שצפויות להיות חזקות מאד ב-2021. אספנו כמה מהן עבורכם.

התאמה לוקאלית של העמוד באמצעות קוד דינמי

אם אתם נכנסים לעמוד של ניל פאתל, מומחה קידום האתרים עצמו, תגלו עובדה מעניינת. העמוד נפתח בהכרזה של פאטל שהוא: “נחוש לקדם עסקים בעיר שבה אנו נמצאים.” אם בוחנים את אותו עמוד מעיר אחרת מגלים כי העמוד משתנה באופן אוטומטי. לכאורה, לא מדובר באתגר טכנולוגי מורכב. אך בפועל היתרון העצום של התאמה לוקאלית של העמוד תשפיע גם על הקידום המקומי בתחום ה-SEO. אם אתם מתכננים פרויקט כתיבת תוכן לקידום כדאי לזכור זאת, ולשלב את מילות המפתח עם העיר שבה נמצא הלקוח, ולא העיר שבה ממוקם העסק.

ותרו על דפים מגניבים עם אנימציה מעיקה

נכון. פלטפורמת וורדפרס כיום מהווה מקור זול ונוח גם לאנימציה מגניבה שכתובת ב- 5 HTMLוהופכת כל דף למעניין במיוחד. אך, לעיתים אנו נוטים לשכוח את אחד הפרמטרים החשובים ביותר באלגוריתם החדש של גוגל – ה-Core Vitals ובמיוחד יציבות הדף.

אם גולש נכנס לעמוד שלכם והעמוד מתחיל להשתנות בצורה מהירה מדי, הגולש מנסה ללחוץ על לינק או כפתור ומגלה שהוא זז למקום אחר לפני ההקלקה. הדבר מהווה על־פי גוגל פגיעה משמעותית בחוויית המשתמש, ויכול להוריד את הדף לדירוג נמוך בתוצאות החיפוש.

מוטב להסתפק בדפים סטטיים עם גרפיקה מרשימה, ולוותר על זיקוקי הדי־נור החדשניים.

הוסיפו תוכן מעודכן לדפים הקיימים שלכם

מגמה נוספת שעתידה לגרום לעלייה היא הוספה של Long form Content, מאמרים שמגיעים ל-1,200-1,000 מילים. כפי שניתן לקרוא במאמר הזה ב- WordStream  המעבר לתכנים ארוכים יותר העלה את זמן השהייה הממוצע באתר מ-1:33 דקות ל-4:35 דקות. זמן השהייה מהווה אף הוא פרמטר חשוב לקידום האתר ואסור לזלזל בו. ככל שתשקיעו בפרויקט של כתיבת תוכן ארוך יותר, כך יעלה זמן השהייה באתר לקריאתו.

הדבר משפיע גם על כמות הלינקים הנכנסים למאמר שנוצרו בצורה טבעית (לא לינקים שאתם השגתם בתמורה כספית או בתמורה ללינק אחר). למשל המאמר הזה במרקטמיוז (אתר המתמחה בתוכן וב-SEO) הבחין כי כמות האתרים המופיעים בתוצאות הראשונות בגוגל עולה ככל שיש בהם מאמרים מעל 2,000 מילים, וכך גם כמות הכניסות לאתר זה עולה.

יצירה של מדריכי עומק מעודדים כניסה של גולשים המתעניינים בתחום שלכם ומעוניינים להתעדכן בשינויים שבו. כך אתם יוצרים כמות גדולה יותר של גולשים המתאימים לנישה שלכם. למשל, אם יצרתם בעבר מדריך שנקרא טרנדים במזון לחתולים בשנת 2010, מומלץ לעדכן את המאמר הקיים לטרנדים שרלוונטיים ל-2020.

אז האם לכתוב מאמרים חדשים או לעדכן את הקודמים? גם וגם.

חשוב להוסיף מאמרים ארוכים לאתר, עם זאת כאשר אתם מוסיפים מילים גם למאמר קיים, אינכם מאבדים את הקישור הקודם, וכך אתם שומרים על הלינקים הנכנסים הקיימים אליו מאתרים אחרים. לכן במהלך כתיבה לקידום אתרים אפשר להשתמש במספר טכניקות שונות: ניתן להוסיף מילים למאמר קיים, לשכתב או ולשמור על כמות המילים או לשנות לחלוטין את המאמר בדף ולמקם בו מאמר חדש. חשוב, עם זאת, לשמור על כותרת דומה לכותרת הקודמת כדי שהלינקים הנכנסים יהיו רלוונטיים, ולא לשכוח לשזור את מילות המפתח שהיו בדף הקודם בצורה טבעית גם בדף החדש.

פרישה נכונה של הטקסט על הדף להתאמה עבור טלפונים ניידים

ישנה חשיבות גבוהה להתאמה של הדף לטלפונים ניידים. אחת הדרכים לעשות זאת היא שמירה על פסקאות קצרות באורכים שונים. למשל, אתם יכולים לחלק את המאמרים לתתי־כותרות, ומתחת לכל תת־כותרת למקם פסקה קצרה של שתי שורות, שתי פסקאות של חמש שורות ועוד שורה בודדת.

כך, הקורא אינו צריך להתמודד עם בלוק גדול מדי של תוכן שמקשה על הקריאה. דוגמה טובה לכך יכולה להיות המאמר הזה שנבנה עם פסקאות קצרות ומרווחות.

לסיכום, אלה הטרנדים החשובים בתחום קידום האתרים לשנת 2021. במידה רבה הם מושפעים מהשינויים באלגוריתמים האחרונים שהוטמעו במנוע החיפוש של גוגל, ובפרט בעדכון ברט.