בלוג

קידום אתרים במאי 2020 – כל מה שצריך לדעת

כשהשנה התחילה כולנו חשבנו שהאתגר הגדול של ישראל יהיה עוד עמידה במערכת בחירות יקרה. אך, מגפת הקורונה שהחלה להתפשט בעולם כולו, הראתה לנו שיש קשיים גדולים יותר מהפוליטיקה הישראלית. בתקופה הזו, כאשר עסקים רבים נלחמים על קיומם יש עסקים שדווקא מנצלים את ההפוגה בפעילות, ומשקיעים בשיא הכוח בתחום קידום האתרים. הם בונים אתרים חדשים בתחומים נוספים שבהם החברה עוסקת, משקיעים בבניית קישורים ולא נותנים לווירוס בעל הכתר (קורונה) לשלוט. כי עבור גוגל יש רק מלך אחד – התוכן.

מה אפשר לעשות השנה?

השנה אתם יכולים למלא את האתר שלכם בעוד מאתיים או שלוש מאות מאמרים שעוד לא היו בו. אם אינכם יכולים לכתוב את המאמרים בעצמכם, ואינכם בקיאים כיצד לכתוב סביב מילות המפתח, זה הזמן לשכור חברת תוכן ולהתחיל להעשיר את האתר בתכנים חדשים. משפחות שלמות נמצאות עכשיו באינטרנט ומשוועות לחומרי קריאה מעניינים. אתם יכולים ליצור מדריכים מקיפים בנישה שבה אתם עוסקים. למשל, אם אתם משווקים צבעים, טפטים או מוכרים ציוד לעיצוב הבית, תוכלו ליצור מדריך מקיף לעיצוב הבית באמצעות המוצרים שלכם.

הזמן הזה שבו רבים מובטלים, יכול להיות גם הזמן שבו הם יגיעו לאתר שלכם ויקראו אותו בשקיקה. זה יכול להיות הזמן שבו הם יחליטו לצרוך את השירותים או המוצרים שאתם מספקים. בנוסף, מנוע החיפוש של גוגל יסרוק את הדפים השונים שהוספתם לאתר ואת הלינקים המובילים אליהם. בתוך זמן קצר, מספר שבועות בדרך כלל, תגלו כי כתיבת מאמרי קידום בחודשים האלה והוספתם לאתר הייתה ההחלטה הנכונה ביותר שעשיתם בשנת 2020.

מה הופך את התכנים למתאימים לקידום?

לא כל תוכן שאתם מוסיפים לאתר באמת עוזר לקידום שלכם. למשל, אם אתם מוסיפים מפרט טכני של מוצר שהעתקתם מתוך הקטלוג שלכם, התוכן הזה עשוי דווקא לפגוע ולא לעזור. כאשר מוספים תוכן לקידום הוא חייב להיות מקורי לגמרי ולא להופיע בשום אתר אחר. לאחר שהוא עלה לאתר שלכם, אתם יכולים להעתיק אותו או את חלקו גם לעמוד הפייסבוק שלכם. אך, אסור להשתמש אפילו בפסקה אחת מתוך התוכן הקיים כדי להעלות באתר נוסף.

דבר נוסף שהופך את התכנים שלכם למתאימים ל-SEO הוא ביטויי מפתח המופיעים בתוך המאמר. חשוב לזכור כי לעמודים השונים באתר מגיעים בדרך כלל מתוך חיפוש בגוגל או מתוך אתרים אחרים המפנים למאמר. ביטויי המפתח האלו יכולים להיות לינקים (קישורים מדף לדף) או להיות חלק מהטקסט הכתוב.

כתיבה של תוכן סביב מילות המפתח היא אמנות בפני עצמה. לא כל כותב יודע לעשות זאת, במיוחד אם ביטוי החיפוש אינו שגור בשפה. למשל, קל יותר להכניס ביטוי כמו “הובלות בכפר סבא” לתוך תוכן כתוב, מאשר “מעצב לשיער ארוך ברמת גן”. למרבה המזל, כותבי־תכנים מנוסים, המייצרים תכנים לקידום מדי יום, ידעו כיצד לשלב את מילות המפתח בצורה טבעית.

לסיכום, התקופה הנוכחית היא הזמן המושלם להתחיל פרויקט קידום אתרים לעסק שלכם, ולהתחיל לעלות מעלה בתוצאות החיפוש בגוגל. תוכלו לראות אילו תכנים חסרים באתר שלכם, להוסיף בלוג (אם עדיין לא עשיתם זאת) ולמצוא נושאים שכבר אינם רלוונטיים לגולשים שלכם כדי להסירם מהאתר. אם אין לכם רעיונות על מה לכתוב, תוכלו לתת לחברת התוכן שלכם לחשוב על נושאים מרתקים במקומכם, כאשר אתם מציינים רק את מילות המפתח שחשוב לכם שיופיעו במאמר. נצלו את הזמן הזה בחוכמה, כדי שאחרי תקופת הבידוד הארוכה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ימצאו אתכם בקלות בגוגל.