בלוג

עורכי דין? כך תקדמו את האתר שלכם בצורה הטובה ביותר

משרדי עורכי דין נתקלים לא אחת בבעיה מהותית. חוקי האתיקה מונעים מהם לפרסם בצורה אגרסיבית את שירותיהם והם מנועים מלציין נתונים כמו: עלות לתיק, ציון שכר טרחה בעבודה על בסיס אחוזים ונתונים נוספים. לכן, אחד מהכלים העוצמתיים העומדים לרשותם הוא אתר האינטרנט. באתר זה הם יכולים להפגין את כישוריהם המקצועיים, ולציין הכרעות בבית המשפט לאחר מאבקים משפטיים ארוכים. כמו כן, אם הצליחו ליצור תקדים כלשהו הם יוכלו לציין זאת במפורש. אך, מה ערכו של אתר אינטרנט מפורט אם הגולשים אינם מגיעים אליו? חלק מהותי משיווק האתר הוא באמצעות קידום אורגני בגוגל, כדי שיופיע בראש עמוד התוצאות ויהיה נגיש ככל האפשר לגולשים.

כיצד נכתבים המאמרים המשפטיים כדי להגיע למקום הראשון בגוגל?

עבודת קידום האתרים אינה פשוטה, במיוחד בתחומים מבוקשים כמו התמחויות שונות של משרדי עורכי דין: סיוע ללקוחות בתחום הפלילי, דיני משפחה, עו”ד בתחום המקרקעין, ביטוח לאומי ותחומים נוספים. כל אחת מההתמחויות הללו מכוונת לביטויים תחרותיים מאד במנוע החיפוש. לכן, נדרשת כמות גדולה מאד של תכנים הכתובים בתוך האתר, וכן כמות כפולה ומכופלת של מאמרים הכוללים קישור לאתר מאתרים חיצוניים. אם כך, ניתן להבין מדוע עבור עורכי דין התוכן הוא כה משמעותי. אך האם עליהם לכתוב את התוכן הזה בעצמם? לא בהכרח.

למרות שעורכי הדין במשרד עובדים כל היום על ניסוח מסמכים משפטיים מורכבים, בדרך כלל כאשר ידרשו לכתוב את המאמרים לצורך קידום האתר הם יתקלו בכמה קשיים. ראשית, בדרך כלל השפה המשפטית אינה מובנת למרבית האוכלוסייה. כאשר כותבים מאמר שאמור להוות אמצעי הקשר הראשוני עם הלקוח, ולא רק טקסט לקידום, חשוב שהמילים המופיעות באתר יעבירו את המסר הנכון, ויבהירו את חשיבות השירותים שהמשרד מעניק.

שנית, במהלך כתיבת תוכן משפטי לקידום האתר יש לבסס אותו על ביטוי חיפוש נפוצים שהגולש עשוי להקליד במנועי החיפוש כדי לבחור משרד עו”ד. כתיבה של תוכן בצורה קולחת ובשפה קלה להבנה, סביב מילות מפתח מסוימות דורשת ניסיון רב. אם תנסו לקרוא תכנים פחות איכותיים בתחום המשפטי ברשת, תגלו כי הכותב התפשר בהם בצורה מסוימת. יתכן ותמצאו תוכן דל מאד שבו מילת המפתח חוזרת שוב ושוב, במקרה אחר יתכן ותמצאו דווקא תוכן איכותי, אך ללא ביטויי המפתח הדרושים לקידום הדפים באתר.

העזרו בחברה מקצועית לכתיבת התכנים המשפטיים באתר

למרבה המזל, ישנן חברות המעסיקות כותבים העוסקים במשך שנים רבות בפרויקטים של כתיבת תוכן לאתר עורך דין, ולמדו במשך תקופה ארוכה הן את ההיבטים החוקיים והן את העגה המקצועית. המאמרים שהם מייצרים משמשים לא רק לקידום האתר, אלא באמת מעניקים תובנות חדשות לקורא על נושאים חדשים שלא הכיר. מאמרים אלה יכולים לכלול גם פסקי דין ותקדימים מפורסמים הממחישים את התוכן הנאמר.

כל מאמר נכתב על ידי כותבים מקצועיים שהתמחו בכתיבה משפטית, תוך התעמקות בגרסאות העדכניות של החוק. כותבים אלה יודעים לשלב את ביטויי המפתח המבוקשים בצורה הטבעית ביותר בתוך המאמר. אם לא ידעתם כי המאמר מבוסס על ביטויים מוגדרים מראש לא תזהו זאת. הכתיבה מתבצעת על פי כל כללי הדקדוק העברי, תוך שמירה על שפה גבוהה ורהוטה המייצגת אתכם בצורה הטובה ביותר.

איך שומרים על תכנים ברמה גבוהה באתר שלכם? אפילו שאינכם חייבים לקרוא את תוכנם של המאמרים אשר הוגשו לכם, מומלץ לעשות זאת ולוודא שלא נפלה בהם שום טעות מבחינה משפטית. במרבית המקרים, הידע שמפגין הכותב בתחום, ישאיר אתכם ללא צורך לבצע כל שינוי. המאמרים יכולים להופיע הן באתר שלכם והן באתרים חיצוניים כמו אתרי חדשות ואתרים בתחום המשפט. תכנים אלה יכולים לשמש הן כדי לשווק את המשרד שלכם כמומחה בתחומו, והן כדי להוות קישור נכנס המעלה אתכם בראש התוצאות במנוע החיפוש.

מלבד כתיבה של מאמרים חדשים, ניתן גם לשכתב מאמרים משפטיים קיימים באתר. השכתוב יכול להיות על פי שינוי חקיקה, או תוספת של מידע חשוב שלא הופיע במאמר המקורי. כיום, כאשר מאמרים ארוכים ומפורטים מעניקים דירוג גבוה יותר לדף, עיבוי התוכן הקיים יכול לסייע רבות בפעולה הקידום האורגני של האתר. כותבים מיומנים ידעו להוסיף את התוכן בסגנון זהה לסגנון המאמר המקורי באופן שגולשי האתר לא יבחינו בשינוי.

לסיכום, כתיבת תוכן לאתרי עורך דין דורשת הן יכולת מילולית מפותחת, והן הכרות עם הנושא המשפטי עליו נכתבים המאמרים. לכן, אם אתם מגלים כי אין בידכם את הזמן הדרוש ליצור תכנים איכותיים, העבירו את האתגר לחברה מקצועית המתמחה בכתיבת מאמרים. תוכלו להוסיף לכותב הנחיות מיוחדות, ולקבל מחברת קידום האתרים שלכם את ביטויי המפתח החשובים ביותר כדי לשלבם באתר. לאחר שתוסיפו כמות רבה של מאמרים לאתר, תוכלו להוסיף גם מאמרים המקשרים אליהם, ולזרז את תהליך הקידום במנועי החיפוש (SEO) בצורה משמעותית. זכרו, כי איכות התכנים תשפיע על מיתוג המשרד ולכן לא כדאי להתפשר בתחום זה.