בלוג

מה צריך לדעת כשמתחילים פרויקט כתיבת תוכן לאתר שלכם?

החלטתם לשדרג את האתר ולהוסיף לו כמות גדולה של תכנים. בימים הראשונים ישבתם לכתוב פוסטים כל יום וכל עובדי החברה שיתפו תובנות שצברו לאורך השנים במהלך העבודה. אך, לאחר שבוע או שבועיים גיליתם תופעה מעניינת. אתם לא מצליחים למצוא נושאים חדשים לכתיבה. העובדים כבר אינם מתלהבים לשלב תוכן באתר ואתם מוצאים את עצמכם עם אתר שלא מתעדכן כלל. מה עושים? זה הזמן להתחיל פרויקט כתיבה בסיוע של חברה המתמחה בתוכן.

כיצד חברה זרה תדע לכתוב על הנושאים שבהם אתם בקיאים?

חלק מהתהיות שעולות לפני כתיבת תוכן לאתר קשורות להתמקצעות שלכם בתחום. בין אם אתם קליניקה וטרינרית ובין אם אתם מוסך חלפים, אתם רוצים שאת התוכן שמופיע באתר שלכם יכתוב אדם המתמקצע בתחום.

כאשר פונים לחברות תוכן, אתם עשויים לגלות שחלק מהכותבים שלהם מתמחים בנושאים שלכם, ואחרים יצטרכו לבצע מחקר מעמיק לפני שיוכלו לכתוב מאמר מקצועי בתחום.

בדיוק לשם כך הקמנו את בלו פן ארטיקלס כאתר המתמחה בכתיבת תוכן בנושאי התמחות שונים. אנו יודעים שיש כותבים שמסוגלים לכתוב תוכן טכנולוגי ברמה מעמיקה, אך יתקשו לכתוב על אופנה או תיירות. בניגוד אליהם יש כותבים שיכולים לכתוב על רפואה אסתטית אך אינם מבינים כלל בעולם הרכב. עם השנים בנינו צוות כותבים מיומן בשפות שונות, שבו כל כותב מתמחה בתחומים ונישות אחרות. כך, כאשר מגיע מאמר העוסק בהתנהגות של בעלי כנף בטבע או בניהול פיננסי, אנו יודעים בדיוק לאיזה כותב להפנותו.

מי יכול לתת לכם רעיונות לנושאים חדשים לכתיבה?

כאשר עובדים עם חבת כתיבת תוכן מקצועית, אתם נהנים מיתרון נוסף. אינכם חייבים לחשוב על נושאי כתיבה חדשים. אתם יכולים לתת לכותב את התחום הכללי שבו תרצו שהמאמר יעסוק כמו “מכוניות היברידיות” או “עוגות גבינה” והכותב יוכל לייצר תוכן מקיף העונה על שאלות מרכזיות בתחום זה.

במערכת שלנו הוספנו את האפשרות “תכתבו לי כותרת”, המעניקה לכותב את חופש היצירה לכתוב על התחום שלכם מזוויות חדשות. תכנים אלה יהיו שונים מכל תוכן אחר שכתבתם קודם לכן. הם ישקפו את המחקר שערך הכותב בתחום ואת הידע שלו בנישה זו.

בנוסף, אתם יכולים להפנות את הכותב גם לאתרים נוספים ובלוגים שאהבתם כדי לקבל רעיונות חדשים. כך יוכל הכותב לקבל השראה ולכתוב על נושאים דומים.

מה צריך להיות אורך התוכן הכתוב?

פעמים רבות שואלים אותנו מה צריך להיות אורך מאמר מקיף בתחום כלשהו. התשובה היא שאין אורך קבוע. יש מאמרים קצרים בני 600-500 מילים שעוסקים בנושא מסוים, ויש מדריכים מקיפים יותר שמגיעים ל-3,000-2,000 מילים, ומעניקים לקורא את כל המידע הרלוונטי לביצוע פעולה כלשהי. בדרך כלל, בכל אתר מקצועי כדאי ליצור שילוב חכם בין השניים. כמות גדולה של מאמרים קצרים בני 600 מילים, ומספר מדריכי עומק שישאירו את הגולשים שלכם מרותקים לאורך כל המאמר.

חשוב לדעת כי המדריכים המקיפים מסייעים לשיווק האתר ברשתות החברתיות. גולשים שאהבו את המאמר נוטים לשתף אותו באופן טבעי עם חברים המתעניינים בנישה זו. לכן, פעם בתקופה אנו ממליצים לחדש את האתר ולהוסיף לו מאמרים נוספים.

שיטה נוספת להגדיל את כמות התוכן באתר ולהפוך אותו לעדכני יותר היא הוספת פסקאות חדשות למאמר קיים. אם יש לכם באתר מאמר קצר מאד של 400 מילים, תוכלו להפוך אותו בקלות למאמר מקיף של אלף מילים ויותר באמצעות הוספת תוכן.

במהלך עדכון המאמר ניתן להוסיף עובדות חדשות שהשתנו בתחום שבו עוסק המאמר, להעמיק בנושאים שהוזכרו במאמר המקורי בקצרה או לכתוב נושאים חדשים לחלוטין. מבחינת מנועי החיפוש, כאשר מאמר מעודכן, זהו תוכן חדש באתר, והוא מסייע לכם להתקדם גם במנוע החיפוש.

מאמרים שיווקיים: האיזון בין מידע רלוונטי לשיווק אגרסיבי

ישנו סוג נוסף של מאמרים שכדאי להוסיף לכל אתר: מא מרים בסגנון שיווקי. כתיבת תוכן לאתרים מיועדת הן לעיבוי האתר כדי שישמש כמאגר מידע מרתק בתחומו והן לשיווק של שירותים ומוצרים. לכן, אתם יכולים לנצל את הבלוג שלכם ואת דפי האתר עצמם (עמוד הבית, שירותים, אודותינו וכדומה) לצורך שיווק עצמי.

כאשר כותבים תוכן שיווקי חשוב לשמור על איזון בין כמות המילים שנועדה לפאר את המותג שלכם (הסופרלטיבים), לבין התוכן האינפורמטיבי במאמרים. תוכן שיווקי אגרסיבי עשוי לגרום לקורא לחוש שמדובר בפרסומת, ולהפעיל אצלו מנגנון התנגדות טבעי. אנו נוטים לחשוד בתוכן הנאמר בפרסומות ולייחס לו חשיבות נמוכה יותר מלתוכן אינפורמטיבי. למשל, אם תקראו כתבה המציינת כי: “מחקר קבע שוויטמין C מסייע לגוף להתמודד עם זיהום, ולכן כדאי לשתות יותר מיץ תפוזים”, תגיבו בצורה שונה ביחס למאמר שבו כתוב: “תשתו תפוזים, הם מעולים למערכת החיסון שלכם”. אילו מהמשפטים נשמע לכם אמין יותר?

לסיכום, אסטרטגית התוכן שלכם יכולה להשפיע על הצלחת העסק במידה רבה. כאשר אתם מתחילים פרויקט כתיבת תוכן לאתר, מומלץ לשלב בצורה הרמונית בין מאמרים מסגנונות שונים, נושאים מגוונים ולהעלות טקסטים באורך שונה. כך, תהפכו את האתר שלכם לפופולרי במיוחד ותוכלו למשוך אליו גולשים חדשים.