בלוג

כתיבת תוכן שיווקי לאתר – אתם לא חייבים לעשות זאת לבד!

חולמים על תוכן שיגרום ללקוחות שלכם להרים טלפון ולבצע הזמנה? למילים יש כוח עצום והן מסוגלות ליצור מציאות אם יודעים להשתמש בהן בצורה הנכונה. כיום, מאמרים הנכתבים בטון שיווקי מאפשרים להדגיש את החוזקות של המוצרים והשירותים ומעודדים את הקונים הפוטנציאליים לבצע רכישה. לא בכדי, רבים מגלים כי ההבדל בין אתר הכתוב בצורה שיווקית לאתר הכולל תוכן דל ותמונות בלבד הוא אסטרונומי. במאמר זה נסקור את הדרך הנכונה להשתמש בתוכן וכיצד תוכלו למצוא את הכותבים המתאימים.

מה צריך  לדעת לפני שכותבים תוכן שיווקי?

פעמים רבות בעלי עסק או חברה טועים לחשוב שכל אדם יכול לכתוב על המוצרים השונים שהם מפרסמים. לכן, הם מנסים לכתוב בעצמם על מוצרי החברה או נותנים לאחד העובדים לבצע את מלאכת הכתיבה. ברוב המקרים התוצאה לא תהיה משביעת רצון, מדוע? משום שאדם שאינו עוסק בכתיבה למחייתו לא יוכל להשתמש בביטויים הנכונים שיניעו את גולשי האתר לפעולה. התוכן עשוי להיכתב בצורה אגרסיבית מדי ולהרחיק קונים או בצורה אינפורמטיבית ומשעממת.

כאשר מעסיקים אדם המתמחה ברזי כתיבת תוכן שיווקי, הוא ידע לשלב את המינון הנכון של סופרלטיבים (מילות תיאור המעצימות את המוצר) יחד עם המידע האינפורמטיבי הרלוונטי ללקוח. לפעמים, מנהלי חברות לוקים בתיאור ארוך ומייגע של השירות שהם מציעים, והם שוכחים את התוצאה של השירות הזה ללקוח. למשל, אם אתם מתקנים דודי־שמש, הלקוח לא מתעניין בחיווט שביצעתם או בהגדרות הטכניות. את הלקוח מעניין שירות מהיר, זול ואיכותי שיבטיח שיוכל לחזור להתקלח במים חמים עוד באותו היום. כותב שיווקי ידע להדגיש את הנושאים החשובים הללו.

אלמנט חשוב נוסף בכתיבה של טקסטים המיועדים לשיווק הוא שילוב של קריאות הנעה לפעולה. מרבית הגולשים נוהגים לציית להוראות כמו “השאר את פרטיך עכשיו” או “התקשר אלינו עוד היום וקבל ייעוץ מקיף”. כותבי תכנים המיועדים לשיווק האתר ידעו למקם את ההנעות לפעולה לא רק בסוף הטקסט, אלא גם לשלב אותן בצורה חכמה, כמעט ברמיזה, בתוך התוכן עצמו.

איך מוצאים כותב תכנים שיווקיים מנוסה בתחום שלכם?

כדאי לזכור כי כאשר מתחילים פרויקט כתיבת מאמרים שיווקיים לאתר שלכם, צריך למצוא אדם המתמחה בתחום שבו אתם פועלים. כתיבה זו יכולה להיות רדודה אם לא יהיה בסיס איתן של ידע לכותב בתחום המבוקש. למשל, אם משווקים ייעוץ משכנתאות, כדאי שהכותב ישחה בביטויים כמו “תמהיל משכנתה” או “הצמדה למטבע־חוץ” וידע לתאר את השירות בצורה מדוייקת. במקרה זה כדאי למצוא כותב שיווקי המתמחה בפיננסים.

לעומת זאת, כאשר אתם זקוקים לתוכן שיווקי קליל בנושאים כמו אופנה או תיירות כדאי למצוא כותב שיווקי שכתב טקסטים דומים בעבר בתחומים אלה.

אז כיצד תמצאו את הכותב המתאים לפרויקט שלכם? פשוט מאוד. חברות תוכן מנוסות מעסיקות כותבים המגיעים מעולמות תוכן שונים ומגוונים. הם יכולים לבצע את השידוך המתאים בין הפרויקט שלכם והתוכן אשר לו אתם זקוקים לבין הכותב הנכון. שיוך הכותב להזמנה מסוימת הוא לפי פרויקט ולכן אינכם מחויבים לעבוד דווקא עם אותו הכותב בפרויקטים נוספים. אתם יכולים לקבל עשרות תכנים שיווקיים ולמלא את האתר בתוכן שמזרים מכירות, וכולו נכתב על ידי מספר יוצרי תוכן מוכשרים בתוך ימים ספורים.

אילו נושאים יכולים להוות בסיס לתוכן שיווקי?

יש המעלים סוגיה נפוצה: “כמה מאמרים אפשר לכתוב על התחום שלי? נגמרו לי הנושאים”. גם כאן, כותבי התוכן צריכים להיות יצירתיים ולמצוא נושאי כתיבה חדשים המשיקים לתחום שלכם. כל מה שהם צריכים לדעת הוא רק הנושא הכללי שתרצו שיופיע במאמר והם יכתבו עליו טקסט חדש ומקורי שלא הופיע קודם, לא באתר שלכם ולא באתרים אחרים.

מלבד תכנים השיווקיים לאתרי אינטרנט, ניתן להזמין גם מאמרים עבור הרשתות החברתיות, להשתמש בהם לפרסום של האתר בכתבה תדמיתית באתר חדשות או להדפיס אותם כחלק מפולדר החברה שאתם מגישים בכנס. כאשר יש ברשותכם את התוכן, יש לכם זכויות יוצרים עליו ואינכם מוגבלים לשימוש זה או אחר בטקסט.

לסיכום, כתיבה של תוכן שיווקי יכולה להיות מאתגרת. לכן, כדאי להעביר את המשימה לכותב מיומן שיעשה זאת עבורכם. תוך זמן קצר, תוכלו לגלות כיצד העוצמה שבמילה מזניקה את העסק לגבהים חדשים, ויוצרת זרם קבוע של לקוחות שמעוניינים לצרוך את השירותים והמוצרים שלכם.