בלוג

כתיבת תוכן שיווקי: טיפים לכתיבה נכונה ואפקטיבית

אתם יושבים מול הדף הריק ומתלבטים מהי הצורה הנכונה ביותר לתאר את המוצרים והשירותים שלכם. יכול להיות שמדובר בפוסט קצר לרשת החברתית או בתוכן לאתר האינטרנט שלכם. במאמר זה אספנו עבורכם מספר המלצות לכתיבה של תוכן בטון שיווקי המושך את הצרכן לרצות ליצור עמכם קשר או להקליק על כפתור הרכישה המקוונת.

מצאו אתרים בארץ ובחו”ל עם תכנים רלוונטיים דומים

המתחרים שלכם יכולים לתת השראה רבה. אתם יכולים לראות את המושגים בהם הם משתמשים כדי לתאר את המוצר או השירות ולזהות טרנדים חדשים. לכן, עוד לפני שאתם מתחילים לכתוב תוכן שיווקי סקרו היטב את האתרים של המתחרים הגדולים בתחום. אל תישארו רק בעמוד התוצאות הראשון של גוגל אלא נסו לעבור לפחות חמישים אתרים נוספים כדי לקבל השראה.

אתם יודעים לקרוא אנגלית? בדקו גם אתרים של חברות דומות בחו”ל. אם אינכם שולטים בשפה תוכלו להיעזר בכלי תרגום האתרים של גוגל. כל מה שצריך לעשות זה רק לחפש “גוגל טרנסלייט”, להעתיק את כתובת האתר לשדה הטקסט וללחוץ תרגם. חפשו אתרים שבהם יש עמודים עם כתיבה שיווקית שמצליחים לגרום אפילו לכם לרכוש את המוצרים הללו.

כדאי לבדוק גם את העמודים ברשתות החברתיות של חברות אחרות. תוכלו להגיע אליהם בהקלדה של שם החברה בפייסבוק ובטוויטר או ישירות מתוך אתרי הבית של המתחרים. שם, תוכלו למצוא פוסטים קצרים עם נושאים שיכולים לשמש כהשראה למאמר שלם לאתר שלכם.

כדאי לשמור לעצמכם בקובץ נפרד את הקישורים לאתרים ולעמודי הפייסבוק הללו כדי שתוכלו להיכנס אליהם מספר פעמים בחודש ולראות אילו תכנים המתחרים עדכנו.

חישבו על נושאים מקוריים לאתר שלכם

כעת, אחרי שקיבלתם השראה מהמתחרים אינכם חייבים להעתיק את הנושאים שלהם אחד לאחד. נסו למצוא זווית מעניינת וחדשה לתוכן השיווקי שלכם. למשל, יש חברות שסוקרות את ההיסטוריה של המוצרים שלהם, ומוסיפות לכל תוכן שיווקי גם סקירה היסטורית של המותג. למשל, אם אתם כותבים על דגם חדש של רכב, כדאי לגלות את ההיסטוריה של יצרנית רכב זה. אתרים של מזון לבעלי חיים יכולים לכלול גם סקירה של היסטורית זני הכליבים והחתולים השונים. כאשר אתם משלבים בתוך מאמר שיווקי גם מידע אינפורמטיבי חדש, הקורא אינו מרגיש שמדובר בפרסומת אגרסיבית שנועדה לשכנע אותו לקנות, והוא יהיה סקרן יותר לקרוא את המאמר כולו.

התאימו את התוכן לקהלי היעד שלכם

מוכרים לקבל יעד צעיר? התאימו את השפה והתמונות לצד התוכן לקהל שלכם. אם אתם משווקים מוצרים לנשים השפה תהיה שונה מזו שמתארת מוצרים לגברים. נסו למצוא את התכונות המשותפות לקהל היעד שלכם (אנשי עסקים, חובבי בעלי חיים, חובבי רכב וכדומה) ומקדו את המאמרים מתחילתם ועד סופם לקהל יעד זה.

אם אתם פונים למספר קהלים שונים כדי ליצור מספר סוגים של מאמרים עבורם, ולארגן את אתר האינטרנט בהיררכיה (תתי־קטגוריות) המתאימים לכל קהל יעד. למשל, נחזור לדוגמה של אתרים לחובבי בעלי חיים. באתר כזה מוצרים לחובבי חתולים יכולים להיות בקטגוריה אחת בעוד מוצרים לחובבי כלבים בקטגוריה נפרדת.

סכמו את התכנים שלכם במשפט מניע לפעולה

בסופו של יום, מטרת המאמרים שלכם היא למכור שירות או מוצר, נכון? לכן, כדאי לנצל את ההזדמנות ולתבל כל כתיבת תוכן שיווקי של מאמר במשפט אחד קצר של הנעה לפעולה וקישור לעמוד רלוונטי. למשל, “לפרטים נוספים על מוצרי אופנה שמתאימים לכן בול, לחצו כאן” או “להזמנת פולי קפה איכותיים במיוחד פנו אלינו עוד היום”.

הסיומת הזו מסוגלת לגרום לעלייה משמעותית בכמות המכירות שלכם כבר בשבוע הראשון לאחר שהמאמר עלה, ולחזק כל כתיבת תוכן, הן במאמרים שיווקיים והן בטקסטים אינפורמטיביים. אם המוצרים שלכם משתנים כל הזמן תוכלו לשנות את הקישור בסוף המאמר לפי הצורך. בתקופה שבה אתם יוצאים במבצע אטרקטיבי על מוצר מסוים תוכלו להוסיף תמונה של המוצר וקישור לקופון רכישה לאחר משפט ההנעה לפעולה.

לסיכום, מאמרים שיווקיים יכולים לשנות מקצה לקצה את הדרך בה אתם משתמשים כיום באתר האינטרנט שלכם ובעמודים ברשתות החברתיות. אם אתם מרגישים שאינכם יודעים כיצד לנסח את המאמרים הללו בעצמכם, אל תחששו לפנות לחברת תוכן מקצועית המעסיקה כותבים מנוסים שיעשו זאת עבורכם.