בלוג

כתיבת תוכן ל-WIX

בעשור האחרון הממשק של WIX השתפר בצורה מופלאה, והפך לממשק קל ונוח לתפעול, המאפשר לאתרים להתקדם במנועי החיפוש ואפילו כולל אפשרויות מתקדמות ליצירת חנויות וירטואליות, בלוג ואתרי תדמית מרובי שפות. חנות האפליקציות ב-WIX  מוסיפה אינספור מאפיינים לכל אתר בלחיצת כפתור, כאשר אחד מהפחות מוכרים ביניהם בישראל הוא אפליקציית הוספת התוכן לאתר. במאמר זה נדון לעומק בכתיבת תוכן לוויקס, למה כדאי לשים לב ואיך תוכלו להזמין את התוכן גם מהאפליקציה עצמה.

מה זה WIX?

למי שלא מכיר “וויקס” היא חברה ישראלית שהחלה את דרכה ב-2006 כספקית אחת הפלטפורמות הראשונות לבנית אתרים בשיטה של Drag-and-Drop. בהתחלת הדרך האתרים שנבנו התבססו על פלאש, אך כיום הם מבוססים על 5 HTML, טכנולוגיה שמאפשרת להם להתקדם בקלות רבה יותר במנועי החיפוש. החברה נסחרת כיום בנאסד”ק ונכון לאוקטובר 2020 שוויה עמד על כ-16 מיליארדי דולרים.

כיום, אתרי WIX מהווים שחקן מהותי בשוק בניית האתרים, שהיה נשלט על־ידי וורדפרס, וניתן למצוא ברשת יותר מ-160 מיליון אתרים בשפות שונות שנבנו בפלטפורמה.

איך מוסיפים תוכן כתוב לוויקס?

הבנייה של אתרי הוויקס קלה מאד. ניתן לבחור תבנית ולהתחיל מייד לערוך את האתר. כאן מגיע החלק המשמעותי ביותר ביצירתו – הוספת תוכן מרתק ומושך, שיהיה מקורי ויתאים ככפפה ליד לתבנית שנבחרה. כיום, כאשר אפשר לחזק את האתרים גם בבלוג עם מאות פוסטים, נדרשים כותבי תכנים מיומנים גם למשימה הזו.

כדי להוסיף תוכן לוויקס אפשר להזמין מאמרים מכל חברת תוכן או להשתמש במאפיין חדשני ונוח במיוחד. נכנסים לחנות האפליקציות בתוך ממשק הניהול של וויקס ומחפשים “Blue Pen Articles“, משם אפשר לבחור את השפה שבה תרצו להשתמש, את מספר המילים, את מילות המפתח, את כותרת המאמר ואת תוכנו.

הנתונים מועברים באופן אוטומטי לממשק של חברת “בלו פן ארטיקלס” הגדולה, ואחד ממאות הכותבים יכתוב עבורכם את המאמר. תוך ימים ספורים אפשר למלא את כל האתר בתוכן מקורי ואיכותי, שנכתב באופן מותאם לדרישותיכם, במחירים משתלמים במיוחד. כתיבת תוכן לאתר וויקס מאפשרת לכם לחשוף את המותג לקהל מתעניינים גדול, ואת הקישורים למאמרים השונים תוכלו למקם ברחבי הרשת.

מה צריך לקחת בחשבון כשמוסיפים תוכן לוויקס?

לפני שמתחילים להוסיף את התוכן כדאי לחשוב על מבנה האתר. שימו לב לכמות המילים בעמוד הבית. תוכלו להזמין תוכן לכל בלוק של טקסט שמופיע בעמוד זה. לאחר מכן, הביטו בעמודים הראשיים באתר, כמו עמוד “אודותינו” או “שירותים”. כל התכנים הללו צריכים לשקף בצורה הטובה ביותר את השירותים והמוצרים שהחברה שלכם מספקת.

התכנים הכתובים בעמודי האתר צריכים להיות משולבים באינפורמציה רלוונטית לצד טון שיווקי. במיוחד בעמוד הבית המשמש ככרטיס הביקור של החברה שלכם. לכן, לא כדאי לזלזל במילים הנכתבות בו. התחילו פרויקט כתיבת תוכן לאתר שיכלול את העמודים הראשיים ומספר פוסטים לבלוג. כך האתר יהיה מלא כבר מהימים הראשונים שהוא באוויר.

לאחר מכן, אפשר להתחיל להזמין מאמרים נוספים לבלוג בכל חודש, להעמיק את עמודי השירותים וליצור גם מדריכים ארוכים ומעניינים שהגולשים באתר שלכם יכולים להוריד. ידוע שעבור מנועי החיפוש התוכן מהווה אמצעי עיקרי לזהות את התחום שבו אתם פועלים. לכן, חשוב לשלב בתוך כל התכנים הללו את מילות המפתח המתאימות, שימגנטו גולשים לאתר שלכם דרך תוצאות מנועי החיפוש.

תיאור האתר – המטה דיסקריפשן

הידעתם כי התוכן שמופיע בתוצאות של גוגל עשוי להימשך משדה נסתר בתוך הדף? השדה הזה הוא שדה התיאור או המטה דיסקריפשן. הוא מכיל עד 150 תווים ומשמש כדי לסייע בקידום האתר כמו גם לציין בקצרה מה העמוד מכיל. יש מטה דיסקריפשן לעמוד הבית שצריך להיות כללי מאד, וכן שדה תיאור לכל אחד מהעמודים באתר. כאשר אתם מזמינים פרויקט כתיבת תוכן, אפשר לציין לכותבים שיוסיפו גם מטה דיסקריפשן בן 150 תווים, והם יספקו אותו עם המאמר.

תרגום לשפות נוספות

פתחתם אתר בעברית או באנגלית? זה הזמן לפנות לקהלי יעד נוספים ברחבי העולם. בוויקס, אתם יכולים ליצור תחת אותו דומיין מספר תבניות שונות באמצעות סאב־דומיין. כל אחד מהאתרים נחשב לחבילה בפני עצמו, ואפשר גם ליצור עיצוב שונה מעט לכל שפה, המתאים לתרבות הגולשים המגיעים ממדינה מסוימת. למשל, תוכלו לעשות אתר שכולל שפות שונות שמדוברות במזרח, ולבחור בגוונים אדומים וצהובים המתכתבים עם קהל יעד זה.

לאחר מכן, הזמינו מתוך אפליקציית התוכן את התרגום המבוקש לכל שפה. תוכלו לשלוח קובץ מקור אחד ולתרגם את האתר ממנו ל-15 שפות שונות. חשבו איזו חשיפה גבוהה יכולה להיות לאתר שלכם ברחבי העולם, אם רק יהיה לכם אתר המשוכפל ל-15 שפות. ניתן גם להוסיף מספר טלפון מקומי שאליו מתקשרים אליכם ממדינות שונות.

שלום עם דובאי? תרגמו גם לערבית

אחד מהטרנדים הבולטים בשנת 2021 הוא התאמה של האתר לאנשי העסקים המגיעים אלינו מדובאי. אתם יכולים להוסיף אתר שלם שפונה לקהל היעד הזה בערבית ואנגלית. מדובר בקהל יעד מבוסס שמסוקרן להכיר את השוק הישראלי, וכדאי להגיע אליו כבר בתחילת השנה, לפני שהמתחרים שלכם מבצעים את המהלך.

כתיבה של תכנים לאתרים תומכים

מלבד התכנים המופיעים באתר עצמו כדאי להזמין גם תכנים שישמשו כאמצעי להכניס לינק מסוג back link  לאתר. אלה לינקים נכנסים שמופיעים בתוך כתבות של אתרים אחרים. קיימות מגוון קבוצות של החלפות לינקים ב”פייסבוק” שבהם תוכלו למצוא אתרים נוספים לשיתוף הלינקים. כמו כן, אם אתם מעסיקים מקדם אתרים הוא יוכל לסייע לכם ליצור שיתופי פעולה עם אתרים חזקים ליצירה של כמות לינקים גבוהה מדי חודש.

שיתוף ברשתות החברתיות של המאמרים

מאפיין נוסף שמובנה באתרי “וויקס” הוא ממשק שיתוף ברשתות חברתיות. בכל עמוד מופיע כפתור שמאפשר לגולש לשתף את המאמרים שלו עם חברים ב”פייסבוק” או עוקבים ב”טוויטר”. שימו לב שאינכם שוכחים להוסיף את המאפיין הזה לאתר.

אתם גם יכולים להשתמש בכפתור הזה כדי לשתף במהירות את המאמרים בעמוד העסקי שלכם ב”פייסבוק”, להוציא קישור מקוצר לציוץ ב”טוויטר” וכן להשתמש ברשתות חברתיות נוספות לקידום התכנים באתר. אם תצרו תוכן איכותי ומדריכי עומק מקיפים, הגולשים שלכם ישמחו לשתף אותם עם חבריהם, ופתאום תגלו כי התנועה לאתר מתחילה לזרום באופן שוטף.

העסקת הכותבים גם ליצירה של תכנים נוספים

חשוב לדעת כי לאחר שפתחתם את חשבון הזמנות המאמרים דרך ה”וויקס”, אתם יכולים להמשיך ולהזמין מאמרים גם לאתרים אחרים שנבנו בכל פלטפורמה שהיא. חברת “בלו־פן ארטיקלס” מעמידה פלטפורמה עצמאית להזמנה של מאמרים באמצעות שני אתרים גדולים – אחד מיועד להזמנות של תוכן בשפה העברית והשני מיועד להזמנות של תכנים במגוון שפות נוספות.

לסיכום, אתרי WIX  כבשו את הגלובוס בעשור וחצי האחרונים מאז שהחברה הוקמה, וכיום ניתן ליצור כל אתר מקטן ועד גדול באמצעות הפלטפורמה. חשוב לשים לב לאיכות וכמות התוכן באתר כדי להמשיך להתקדם במנועי החיפוש, ולייצר תוכן מרתק שימשוך אליכם גולשים רבים. בדקו את האפליקציה של כתיבת תוכן בחנות של וויקס, המאפשרת לכם להזמין את התוכן ישירות מממשק הניהול של האתר, ולגלות איך בקלות רבה הוא יתמלא במגוון מאמרים מקוריים שנכתבו במיוחד עבורכם.