בלוג

כתיבת תוכן למרפאה פרטית

מרפאות פרטיות הפכו להיות חלק בלתי נפרד מחיינו. אנו מבקרים במרפאות שיניים לשדרוג החיוך או לטיפול שורש. מבקרים במרפאות עיניים כדי לאתר את המספר המתאים למשקפיים ואף מבקרים במרפאות של רפואה אסתטית לטיפולי בוטוקס או מתיחת פנים.

ככל שהביקוש לשירותים אלה עולה, כך גם מתגברת התחרות ומרפאות חדשות נפתחות בכל עיר. מרפאות אלה מציעות מגוון שירותים על ידי רופאים מומחים, ומתחרות זו בזו ברמת השירות, הציוד, הניסיון הרפואי וכמובן המחיר.

כדי לבלוט ולהתבדל בתחום זה, לא מספיק רק להעלות לאוויר אתר עם תמונות מרשימות של “לפני” ו”אחרי”. חשוב לבחור באסטרטגיית תוכן עוצמתית שתשלב הפגנת ידע ומיומנות בתחום, לצד הדגשת היתרונות של המרפאה. כיום, חברות תוכן מקצועיות מסייעות למספר רב של מרפאות פרטיות ביצירת תכנים מסוגים שונים לאתר, לרשתות החברתיות ואפילו לברושור המתפרסם ברשת או מודפס ומחולק למטופלים בקליניקה.

במאמר זה נפרט על סוגי התוכן שחשוב להזמין – כדי ליצור נוכחות עוצמתית ברשת, ובאילו חברות תוכן כדאי להתמקד.

אילו סוגי תכנים חשוב שיהיו באתר?

בכל פרויקט כתיבת תוכן למרפאה פרטית חשוב שיהיה שילוב של מספר סוגי תכנים.

  • תוכן שיווקי: התוכן הבסיסי ביותר הוא תוכן שיווקי בעמוד הבית של האתר. טקסטים אלה מסבירים בקצרה על המרפאה, על העומדים בראשה וכן על הציוד הנמצא בה. כמו כן, ישנם עמודים המסבירים בהרחבה על כל אחד מהשירותים הניתנים במרפאה.
  • מידע אינפורמטיבי: סוג התוכן הבא שתמצאו הוא תוכן אינפורמטיבי. התוכן הזה יכול להיות מחולק להסבר על הפרוצדורות הרפואיות עצמן, הסבר על מחקרים חשובים בנושא או תיאור מפורט של תהליך השיקום וההחלמה.

מאמרים אלה אינם רק מכילים אינפורמציה, אלא הם דורשים מעט ידע רפואי ומחקר. נהוג לבסס אותם על מחקרים אקדמיים בלועזית ואף לציין את המקור ממנו נלקח המידע. זאת, כדי להעניק סמכותיות רבה לקליניקה, וכן כדי לוודא שהמידע הכתוב באתר נכון מבחינה קלינית.

כאשר בוחרים את החברה שתייצר את התוכן, חשוב למצוא סוכנות שמעסיקה צוות כותבים מיומן המתמחה בתהליך כתיבת תוכן רפואי החל משלב המחקר וכלה בניסוח התוכן. בסוף מאמרים כאלה צריכה להופיע  רשימה ביבליוגרפית הכוללת את המאמרים שמהם נלקחו הנתונים במאמר. בנוסף, בתוך התוכן עצמו משולבים מראי מקום. למשל, אם מצורף תיאור מחקר שבוצע באוניברסיטה מובילה בארה”ב, יופיע אזכור למקור של מחקר זה.

  • תוכן לרשתות חברתיות: סוג תוכן נוסף מיועד לקידום של הקליניקה ברשתות חברתיות. למשל, כותב תוכן מיומן מסוגל לייצר עבורכם עשרות פוסטים לפייסבוק ואפילו פוסטים קצרים יותר לטוויטר. יש חשיבות גבוהה בהעברת המסרים השיווקיים באופן הנכון. מחד, שלא יהיו אגרסיביים מדי ויפגעו במוניטין הקליניקה. מאידך, על מסרים אלה להיות מזמינים – כדי שיוכלו להגדיל את כמות הפונים לקליניקה לאחר שנחשפו מספר פעמים לכתוב בעמוד הפייסבוק של הקליניקה.

תכנים לרופאי שיניים: בין אסתטיקה לרפואה

אחד מהתחומים הנפוצים ביותר עליו תמצאו תכנים של קליניקות ברשת הוא תחום רפואת השיניים. תחום זה מתפתח לאורך השנים באופן מהיר, ונוספות טכניקות חדשות.

חשוב לזכור, כי כתיבת תוכן למרפאת שיניים צריך לשלב שני היבטים. מחד, את הנושא הרפואי הכרוך בטיפולים כמו: טיפולי שורש, עקירה, השתלת עצם ושתלים. מצד שני, יש להדגיש את ההיבט האסתטי הנלווה לשיניים בריאות. למשל, את מראה החיוך החדש, את העובדה כי שתלי שיניים יכולים להחזיק לאורך זמן ולמנוע מבוכה בשל נפילה של כתר ועוד.

גם פה חשוב לחפש כותבים הבקיאים במינוחים המתאימים לתחום. מומחי כתיבת תוכן לרופאי שיניים שקראו לא מעט מאמרים בנושא. הם מסוגלים לכתוב עליו ממש כאילו עבדו בקליניקה שלכם והסבירו באריכות על כל אחד מסוגי הטיפולים.

הם מכירים את טיפול אול-און-פור כמו את כף ידם, ואפילו מכירים את ההיסטוריה של התחלת הטיפול הזה. לכן, כל התכנים שיכתבו יהיו מקוריים לחלוטין ויסייעו למיתוג הקליניקה. כותבים אלה יכולים גם לקבל מכם הפניות שונות למידע בעברית או אנגלית בנושאים בהם הם פחות בקיאים, ללמוד את הנושא לעומק, ולכתוב עליו בהרחבה.

תכנים לקליניקות של רפואה משלימה

תחום מבוקש נוסף כיום הוא תוכן לרפואה משלימה. ישנן קליניקות פרטיות המציעות שירותים כמו: שיאצו, אקופונטורה, הילינג ורפואה סינית. כל אחד מהתחומים הללו דורש א הוא היכרות מעמיקה עם הנושא כדי לייצר תכנים משמעותיים.

גם בתחום הרפואה המשלימה חשוב לעבוד עם מומחי תוכן המכירים את התחום לעומק, מתנסים בטיפולים כאלה, ויכולים לתאר את הטיפול מהתנסות אישית.

כך, כל עמוד באתר שלכם יכלול מידע חשוב על התחום, ההיסטוריה שלו, והיכולת של הטיפול לחולל שינוי מקצה לקצה בבריאותו הפיזית והנפשית של המטופל. הם ידעו להבחין בין מידע כללי אודות הנושא, שאינו מעניק ערך מוסף, לבין מידע שמטופלים רוצים לקבל לפני שהם מתקשרים עמכם לראשונה.

תכנים למרפאות עיניים פרטיות

כפי שציינו, תחום רפואת העיניים אף הוא מתפתח בשנים האחרונות. למרבה הצער, ככל שהאוכלוסייה מתבגרת היא זקוקה לשירותים פרטיים של רפואת עיניים. החל מאופטומטריסטים המעניקים שירותי התאמה של משקפיים למטופל וכלה ברופאי עיניים המשתמשים בציוד חדשני לסריקת תלת־ממד.

כאן, כדאי להתמקד בכותבים שקראו את המחקרים האחרונים על שיטות אבחון של ליקויים בחלקים שונים של העין. אם הם צריכים לפרט על היפרדות רשתית, קטרקט ותופעות דומות, הם יוכלו להפיק עבורכם מאמרים רפואיים מקצועיים בנושא. כל שעליכם לעשות הוא רק לציין להם את ההתמחות של הקליניקה, לבחור את מספר המילים וסוג המאמר – ותוכלו תוך מספר ימים לשתף מאמר זה עם לקוחותיכם.

נלחמים בבורות ובפייק ניוז עם מידע מהימן

חשוב לייצר של תוכן איכותי הנצמד לעובדות, בניגוד לכמות הגדולה של מאמרים שטחיים שמזינים את תעשיית הפרסום כיום. לכן, כאשר חברת תוכן טובה מנסחת מאמרים למרפאות פרטיות היא מסננת תכנים לא־מקצועיים המופיעים באתרי לייף סטייל, וכותביה מקפידים לבדוק את העובדות. כמובן, חשוב מאוד לקרוא את המאמר ולבחון את איכותו.

הפכו לקליניקת תיירות רפואית – הזמינו מאמרים בשפות שונות

כדאי להרחיב את היצע התוכן למספר שפות נוספות. למשל, מאמר שנכתב עבורכם בעברית יכול לשמש כדי להציג את העסק שלכם גם במדינות אחרות. כיצד עושים זאת? בקלות. למשל, אם אתם מעניקים שירותים של תיירות רפואית בתחומים רפואיים או אסתטיים, חפשו חברה שתוכל לסייע לכם ביצירת תכנים בשפות כמו: אנגלית, צרפתית, איטלקית, ספרדית ועוד.

כך, תוכלו באמצעות מאמרים אלה לפנות לקהלים נוספים ברחבי העולם ולהגדיל באופן משמעותי את כמות המטופלים שלכם. בעידן הגלובלי הנוכחי אתם יכולים לפתוח דלתות חדשות שעד כה היו סגורות בפניכם. גלו כיצד התוכן הופך את הקליניקה שלכם מלוקאלית לבין־לאומית. כל זאת בעלות של פחות מטיפול אחד בקליניקה.

לסיכום, אם אתם זקוקים לטקסטים מקוריים, כתיבת תוכן לרופא שיניים או לכל קליניקה אחרת, מצאו חברת תוכן עם צוות כותבים המתמחים בתחום הרפואי. כדאי להתמקד בחברות ישראליות עמן קל לכם לתקשר, והן מקשרות אתכם עם כותב ייעודי שממשיך לכתוב את האתר שלכם באותו הסגנון. כך, תוך שבועות מספר האתר שלכם יכול להתמלא בשפע תכנים שמרשימים את הלקוחות הבוחרים את המרפאה בה יבקרו החודש.