בלוג

כתיבת תוכן למוצרים: אילו נתונים כדאי לכתוב וכיצד לתאר את המוצר?

תחום המכירות המקוונות התפתח באופן משמעותי בשני העשורים האחרונים, ובמיוחד משנת 2020 שבה משבר הקורונה עודד רוכשים רבים לעבור לקנייה מקוונת. כיום, כאשר המדינה שוקלת לבטל את הפטור ממע”מ לקניות מחו”ל כדי להכניס לקופה הציבורית עוד שני מיליארד שקלים, יתכן ונראה נסיקה של האתרים הישראלים המשווקים מוצרים כמו פריטי לבוש, מוצרים דיגיטליים, ג’אג’טים ועוד. אם אתם מנהלים כיום אתר אי־קומרס זה הזמן להתחיל להכין אותו לקראת הפעילות התוססת הצפויה, ולעדכן את עמודי המוצר שלכם. כך תעשו זאת נכון.

מה צריך לכלול עמוד המוצר?

בעבר, עמודי המוצר היו כוללים פרטים טכניים בלבד על המוצרים השונים. גודל המוצר, השימושים שלו, החומרים ממנו הוא מורכב ומפרט הכולל נתונים מספריים. את הפרטים הללו בעלי החנויות הווירטואליות היו מעתיקים מהאתר הספק ומקווים שהמחיר האטרקטיבי המוצג ליד תמונת המוצר יספיק כדי לעודד רכישה.

מבחינת קידום האתר במנועי החיפוש בגוגל פרסמו כבר לפני כמה שנים כי אינם מענישים על תוכן מועתק מאתרי הספקים כאשר מדובר בחנות ווירטואלית, וג’ון מולר, נציג חברת גוגל, אישר זאת שוב בראיון שנערך עמו בהאנג־אאוט והיה מיועד למקדמי אתרים.

עם זאת, לתוכן מועתק מהספק יש חסרונות אחרים. הוא אינו מאפשר ללקוח לקבל מידע מלא על התחושה שיעניק לו המוצר כאשר ישתמש בו. מידע טכני יבש מסוגל לענות על השאלות האינפורמטיביות, אך לא לעודד צורך לרכוש את המוצר. כדי לרשום עמוד מוצר שבאמת ישפיע ברמת תת־המודע על החלטת הרכישה צריך לעשות הרבה יותר. במאמר ננסה לפצח כיצד כתיבת תיאור מוצר יכולה להשפיע על הגולש להוסיפו לעגלת הקניות ולהזין את כרטיס האשראי, דקות לאחר הקריאה.

אנו קונים מוצרים שפותרים לנו בעיות בחיי היום יום

השיקול הראשוני שמכוון רבים מאתנו לגלישה בחנות וירטואלית באינטרנט הוא כאב בחיי היומיום. יתכן ומדובר בכאב פיזי כמו נעל לוחצת או שרירים דואבים (שיגרמו לנו לחפש נעל חדשה, מדרסים או מכשיר מסאז’), ויתכן שמדובר בכאב רגשי כמו רצון להרזות או להיות בזוגיות, שמוביל לרכישה של מוצרי דיאטה, הרשמה לקורס מקוון, הרשמה לאתרי היכרויות ועוד.

לכן, כאשר מתארים את המוצר בחנות הווירטואלית או בדף נחיתה חשוב להדהד ללקוח את הכאב הזה. להפוך אותו למוחשי באמצעות תיאור הבעיה. אתם לא קונים עצם לכלב רק כדי שהוא יהיה מאושר, אלא אתם עשויים לרכוש אותה כדי שיפסיק לחבל בספה החדשה.

כדי לגלות מה מכאיב ללקוחות שלכם ולכתוב עמוד מוצר נכון יש שיטה פשוטה מאוד. קראו סקירת מוצר שכתבו לקוחות של המתחרים שלכם, חפשו ברשת באמזון ביקורות על המוצר ואפילו שאלו את הלקוחות שרכשו מכם את מוצרים בחודש האחרון מה גרם להם לבחור דווקא במוצר זה. התשובות שלהם יעניקו לכם כיוון ראשוני לכתיבת תיאור נכון שפונה לרגש ולא רק לראש.

אנו רוצים לדעת מה מבדיל בין מוצר זה למוצר חלופי

כל מוצר באתר שלכם מתאים לקהל יעד אחר. חלק מהלקוחות יעדיפו להשקיע סכום גבוה יותר בתמורה לעמידות גבוהה, פונקציונליות רבה יותר, מותג יוקרה או קומפקטיות וניידות. לקוחות אחרים מחפשים את המוצר הזול ביותר ופחות מתחשבים באיכות החומרים. לכן, כאשר אתם מתארים את המוצר כדאי להרחיב על התכונות הללו.

למשל, אם אתם מתארים מכונת קפה שניתן לשאת בקלות לעבודה או פן בגודל קומפקטי הדגישו זאת. אל תכתבו רק את האורך והרוחב של המוצר, אלא הוסיפו במילים – “קומפקטי”, “קל לנשיאה”, “נייד”, “הפרטנר המושלם ליום עבודה במשרד” ועוד. אם ניתן לרכוש את המוצר במספר צבעים, אל תסתפקו רק בריבועים בהם הלקוח בוחר צבע. הוסיפו במילים – “ניתן לרכוש את המוצר בצבעים: אדום, כחול, שחור ולבן”. כאשר אתם מדגישים את התכונות החיוביות של המוצר יהיה קל יותר לגולש לבחור את האפשרות המתאימה עבורו.

הוסיפו את המילים שהלקוח שלכם ירצה לשמוע כמחמאה לאחר שקנה את המוצר

אתם מוכרים מחטב לגוף? הוסיפו לתיאור המוצר את המחמאה שהלקוחה שלכם תרצה לשמוע. למשל: “מחטב לגוף שיסייע לך לגרוף מחמאות”, “כולם ישאלו אותך איך רזית כל כך מהר?” וביטויים דומים.

אנו נוטים לדמיין את העתיד שלנו, זה שיכול לחכות לנו מאחורי הפינה אם רק נרכוש את המוצר הזה. למשל, נסו לדמיין עכשיו כיצד תראו כאשר אתם נוסעים במכונית ספורט חדשה עם גג פתוח, השמיים הכחולים מעליכם ובריזה נעימה מלטפת את השיער. לדמיון יש כוח עצום, ואם אתם מסוגלים לעודד אותו תגלו את העוצמה של כתיבת תוכן אפקטיבי, שהופך לאיש המכירות הטוב ביותר שלכם.

מי מסוגל לכתוב עבורכם תיאורי מוצר כאלה?

בבלו־פן יצרנו צוות מנצח שכותב תיאורי מוצר בעברית, באנגלית ובשפות רבות נוספות. התוכן הזה מעצים כל עמוד מכירה בחנויות מקוונות פרטיות, בעמודים ב Ebay, Etsy וכמובן אמזון וכן בדפי נחיתה. נסו לשנות מספר עמודים באתר שלכם באמצעות שירותי התוכן שלנו וגלו את ההבדל בין תוכן לקוני שמועתק מהספק שלכם, לתוכן מקורי שמניע את הגולשים באתר לבצע רכישות.