בלוג

כמה תוכן האתר שלכם צריך כדי להתקדם בגוגל?

כמעט כל מאמר קידום משני העשורים האחרונים מדבר על חשיבות התוכן בתחום קידום האתרים. האמרה הנפוצה “התוכן הוא המלך” נכונה במיוחד בשנים האחרונות. אך, אף מדריך מקצועי אינו מסביר באמת כמה עמודים צריכים להיות באתר כדי שהוא יתחיל להתקדם. במדריך קצר זה נסביר מדוע אין מספר אבסולוטי, כיצד תדעו כמה דפים אתם צריכים כדי להיות מקום ראשון ואיזה תוכן כדאי לשלב באתר?

קידום אתרים הוא כמו מרתון

הדרך הנכונה להסתכל על תחום קידום האתרים, קשורה דווקא לאחד מתחומי הספורט העתיקים ביותר – ריצת המרתון. כדי לנצח במרתון אינכם צריכים לרוץ מהר או לאט, אתם צריכים לרוץ יותר מהר בשבריר שנייה אחד מהאצן שנמצא כרגע במקום הראשון. אם הוא רץ במשך שעתיים ודקה אחת (שיא העולם הקבוע כיום לגברים), אתם צריכים לסיים את המרתון במשך שעתיים כדי להיות במקום הראשון.

נחזור לתחום ה-SEO. כיצד תדעו כמה עמודים יש באתרים הנמצאים כיום במקום הראשון? כאן, מדובר בפעולה פשוטה ביותר. בחרו את ביטויי החיפוש שבהם אתם רוצים להתקדם כמו: “מזון לבעלי חיים”, “אינסטלטור בחדרה” או “סלון כלות ביקנעם”. לאחר מכן, גלו את האתרים הנמצאים כרגע במקום הראשון בתחום זה, בעיר שבה אתם רוצים להתקדם. אם אתם עובדים בכל הארץ אין צורך, כמובן, לציין עיר.

העתיקו את כתובות הדומיין של האתרים המתחרים שלכם למסמך כלשהו. בשלב הזה נבצע בדיקה על כל אחד מהאתרים הללו. פתחו את מנוע החיפוש של גוגל, והקישו בשורת החיפוש את הביטוי “:site” ולאחר מכן את אחד מהדומיינים של המתחרה, למשל: “site:anydomain.com”. גוגל יחזיר לכם רשימת תוצאות מלאה של כל הדפים שסרק באתר. התוצאות עצמן אינן חשובות, אך השורה שנמצאת מעליהן תכיל את המידע החשוב שחיפשתם.

לדוגמה – “About 302 results (0.21 seconds) “. כעת אתם יודעים שנמצאו 302 עמודים באתר המתחרה. בצעו זאת למספר אתרים מתחרים, ותקבלו מושג כללי מהי “תוצאת הריצה שלהם במרתון”, או בעולם קידום האתרים כמה עמודים יש להם באתר. כעת, כל שנשאר לכם לעשות הוא להתחיל לנסח כמות גדולה יותר של דפים איכותיים לקידום באתר שלכם. מומלץ להוסיף לפחות עוד חמישים דפים מעל למתחרה, ולהמשיך לבדוק אם הוא מעדכן או לא את האתר שלו בחודש הבא.

מהם מאמרים איכותיים לקידום?

תכנים איכותיים המשולבים באתרים מהווים הבסיס לקידומם. עד כה התייחסנו לכמות התוכן, כעת נסביר גם מהם טקסטים איכותיים וכיצד יש לשלבם בצורה נכונה. מאמר איכותי בנוי בצורה לוגית, הוא כולל פסקת הקדמה המאפשרת לקורא לדעת מה יכלול המאמר, פסקאות בנויות היטב שבהן מוסבר נושא אחר נושא ופסקת סיכום המאגדת בתוכה את הרעיונות שהובעו בטקסט עצמו.

מלבד זאת, כיום יש גם משמעות לאורכו של התוכן. פעם, היה אפשר למלא אתר שלם בתכנים בני מאתיים עד שלוש מאות מילים, והאתר היה מתקדם בתוצאות החיפוש. כיום, אנו רואים שאתרים המכילים כמות גדולה של מאמרי עומק בני שבע מאות, אלף או אפילו אלפיים מילים, מצליחים להתקדם מהר יותר. השפה הכתובה צריכה להיות תקנית ורהוטה, ללא שגיאות, תוך שימוש במילים שונות ונרדפות. אם תשימו לב, גם במאמר הזה ישמנו את הכללים הללו.

לכן, כאשר מתחילים פרויקט SEO חשוב למצוא כותבים מיומנים המתמחים ברזי כתיבת תוכן לקידום תוך שמירה על כללי הכתיבה שציינו. חברות תוכן מובילות מעניקות כיום שירותי כתיבה מקצועיים, העומדים בסטנדרטים הגבוהים שדורש היום מנוע החיפוש.

מלבד המאמרים המשולבים באתר הבית של החברה, חשוב לכתוב גם מאמרים שיתפרסמו באתרים חיצוניים, ושמהם יהיה קישור לאתר המקודם. לכן, אם נחזור לדוגמה שציינו בתחילת המאמר, אם למתחרים שלכם יש 302 מאמרים באתר, כדאי להתחיל לשלב לפחות 350 מאמרים באתר שלכם, ועוד כמות דומה של תוכן שתשולב באתרים אחרים ליצירת קישורים נכנסים.

לסיכום, כדי להתקדם בגוגל עליכם לתכנן כיצד תוכלו להטמיע באתר הבית שלכם מאמרי קידום ותכנים איכותיים נוספים, הכתובים בשפה גבוהה ועומדים בכללי הכתיב והדקדוק בעברית. אם אתם לא יודעים כיצד לעשות זאת, או שאין בידכם את הזמן הפנוי לכתיבת כמות גדולה של מאמרים, מומלץ להיעזר בחברת תוכן מקצועית שיכולה לספק תוך זמן קצר מאות תכנים איכותיים.