בלוג

כמה טיפים שכדאי לדעת על כתיבת תוכן שיווקי

אם אתם מתחזקים היום אתר אינטרנט למותג שלכם או עבור לקוח, ונדרשתם להוסיף תוכן שמיועד לשווק אתר זה, בוודאי תהיתם כיצד לעשות זאת. במאמר זה נעניק לכם מספר המלצות וטיפים חשובים כיצד לבחור את הנושא, עד כמה להיות אגרסיביים כשאתם מתארים את המותג, וממה חשוב להימנע.

מהי בעצם כתיבה שיווקית?

לפני שנתחיל עם ההמלצות, כדאי להגדיר קודם כל מהי בכלל כתיבה שיווקית. מדובר בתוכן שנכתב כדי לשכנע את האדם שקורא אותו שכדאי לו לרכוש מוצר או שירות כלשהו. הקורא צריך להרגיש כי המוצר הזה שונה מהמתחרים, נבדל בזכות איכות גבוהה יותר, מחיר נמוך יותר או מאפיינים נוספים שלא ניתן למצוא במוצרים דומים אחרים.

איך מתחילים?

כאשר אתם מתחילים בפרויקט של כתיבת תוכן שיווקי כדאי קודם כל לראות מה הדרך שזה המתחרים בחרו להציג את השירותים והמוצרים שלהם.

למשל, אם אתם כותבים עכשיו מאמר שנועד להעצים מערכת טכנולוגית חדשה שנועדה למנוע מציפורים לשבת על המרפסת, גלו אילו עוד מתחרים מייצרים מערכות דומות. הן לא חייבות לפעול לפי אותה טכנולוגיה, אלא רק לענות על “הכאב” וה”צורך” של הלקוחות. הכאב יכול להיות – כמות גדולה של פסולת יונים על המרפסת. הצורך יכול להיות למנוע מאותן יונים לשבת על אותם חוטים עליהם אתם תולים כביסה.

בדקו את המתחרים שלכם – ונסו לשאול את עצמכם שאלה אחת: “אילו מסרים נמצאים במאמרים שלהם?”

בדקו – “איך אפשר לצמצם את המסר שלהם לחמש מילים. לאחר מכן, כתבו את התוכן השיווקי שלכם בהתבסס על המסרים השונים שהמתחרים שלכם העבירו.

בנוסף, אם אתם כבר משווקים את המוצר או השירות עליו אתם כותבים, בדקו עם הלקוחות הקיימים על איזה צורך הוא ענה להם. מה הייתה הסיבה בצרו אתכם קשר, ורכשו את המוצר. כך, תוכלו לכוון את התוכן לצרכים אמיתיים וקיימים של לקוחות נוספים.

איך תתארו את המוצר שלכם?

במהלך כתיבת תוכן חשוב לזכור כי הקוראים שלכם הם משכילים, בעלי מנגנוני הגנה טבעיים לפרסומות ולתוכן שאינו נשמע אמין. כאשר אתם כותבים “המערכת הטובה בעולם לביצוע…” הם עשויים להיות מושפעים מכך אם המשפט כתוב פעם אחת. אבל אם אתם חוזרים על הרעיון הזה שוב ושוב במילים אחרות, ללא הסבר אינפורמטיבי מתאים מדוע המערכת כה טובה – התוכן שלכם לא יניע את הגולש לפעולה. הוא פשוט יראה קיטשי, לא אמין ויגרום לקורא לעזוב את המאמר לפני שקרא אותו עד תומו.

אז מהי הדרך הנכונה בכל זאת למשוך את הקורא לקרוא את התוכן שלכם?

בני האדם הם סקרנים מטבעם. הם רוצים להרגיש שהם צברו ידע חדש, ממש כפי שכשהיו ילדים אספו בולים. פריטי המידע שאתם מעניקים להם יאפשרו להם להרגיש שהם ניצלו את זמנם באופן מיטבי כאשר קראו את המאמר השיווקי שלכם.

לכן, תבלו אותו במידע חדש שהם לא ידעו. בעובדות, סטטיסטיקות וכמובן הסבר על מושגים שהם לא הכירו.

ככל שתדאגו להסוות את התוכן השיווקי שלכם בתוך תוכן אינפורמטיבי, כך הלקוחות העתידיים שלכם לא יחושו שמנסים למכור להם דבר מה. אלא, הם ירגישו שהם לומדים לעומק תחום חדש ומוצאים פתרונות שלא הכירו קודם לכן לבעיה קיימת.

איך מוצאים כותבים שמסוגלים לכתוב מאמרים כאלה?

לא קל לבנות תוכן שיווקי בצורה זו. נדרש ניסיון רב והיכרות עם הדרך שבה נכתב מאמר עם זרימה טובה ונכונה. כזה שמסוגל לסקרן מספיק את הקורא שיגיע עד לשורה האחרונה שבו.

ממש כפי שאתם קוראים את המילים הללו, חשים שלמדתם לעומק תחום חדש ואתם יכולים להתחיל ליישמו מייד לאחר קריאת המאמר.

כדי למצוא כותבים כאלה, חשוב לפנות לחברות תוכן המתמחות בכתיבת תוכן שיווקי איכותי בתחום שלכם. מאמרים איכותיים, שנכתבים בשימת לב רבה הן למידע והן למסרים המועברים בהם.

איך תלמדו את הכותב את התחום שלכם?

כעת, אתם בוודאי תוהים. אתם עוסקים בתחום שלכם כבר שנים מספר. יש חברות שמתמחות בנישה שלהן מספר עשורים. כיצד כותבים שאינם מכירים את הנושא יכולים לכתוב עליו באופן מקצועי ועוד לשכנע את הלקוחות שלכם ליצור קשר. כיצד הם יכירו את הכאב של הלקוח?

פה תגלו סוד נוסף.

כותבי תוכן מקצועיים יודעים לבצע את המחקר הדרוש. הם יכולים להיעזר בכם כדי למצוא את האתרים של המתחרים עם המאמרים הטובים ביותר. הם גם יכולים ללמוד את הנושא מסרטוני וידיאו קצרים ביו־טיוב, לקרוא עליו ברשת או לראיין אתכם וללמוד עוד על הנושא. בשיטות אלה נבנה ברשת מאגר תוכן עצום, על ידי כותבים שביצעו מחקר עומק על נושא הכתיבה ולאחר מכן ייצרו תוכן שיווקי איכותי.

מעבר לכך, נדרשים כישורי ניסוח וקופירייטינג – כדאי להעביר את המסרים בקלות לקורא. בחברות התוכן תמצאו לא מעט רעיונאים (קופירייטרים) כאלה.

לסיכום, לפני שאתם ניגשים לכתיבת תוכן בעצמכם, כדאי לשקול האם התוצאה הסופית תשרת אתכם באופן המיטבי. אם אינכם בטוחים בכך, כדאי להעביר את השרביט לחברות התוכן ולתת לכותבים שלהם ליצור עבורכם מאמרים שישרתו אתכם במשך שנים רבות לאחר שנכתבו.