בלוג

חשיבות מילות המפתח

אתם רוצים לכתוב את התוכן שלכם באופן חופשי, אבל המקדם שלכם מתעקש על מילות מפתח שלפעמים גורמות למאמר להראות לא טבעי. בניגוד אליכם, אחרים שלמדו מעט קידום לפני שני עשורים, מתעקשים לחזור שוב ושוב על אותו ביטוי כדי לקדם אותו במנוע החיפוש. האם אתם צודקים או שאולי המקדם הוותיק? מסתבר שאתם קרובים קצת יותר לאמת. במאמר זה נבין מה החשיבות של מילות המפתח, כמה פעמים כדאי לכתוב אותן? ונגלה, בתקופה שבה הנושא כל כך רלוונטי, למה “צפיפות” עשויה להיות בעוכריכם?

כתיבה חופשית וזורמת נוחה יותר לקריאה

כאשר אתם כותבים באופן חופשי על נושא המעניין אתכם, אם אתם מצטיינים בעברית רהוטה ושפה קולחת, הקוראים שלכם יאהבו לחזור ולקרוא תכנים חדשים פרי עטכם. אם אתם מבססים את הכתיבה שלכם רק על מילות מפתח החוזרות שוב ושוב בגרסאות שונות, המאמרים שלכם יראו מוזרים מעט. עם זאת, התעלמות מוחלטת ממילות המפתח, עשויה להפוך את התוכן שלכם למרתק, אך לא יהיה לו כל ערך מבחינת קידום האתר בגוגל.

לכן, כאשר כותבים מאמרים לאתרים או תכנים לקידום, חשוב להשתמש במילות המפתח בצורה מאוזנת. הנוסחה היא בדרך כלל עד 1.5% מהטקסט הכתוב. למה הכוונה? בממוצע נחזור פעמיים על מילת המפתח בכל שלוש מאות מילים כתובות. אם אתם משתמשים בכמה מילות מפתח שונות, תוכלו לחזור על כל אחת מהן פעמיים בכל שלוש מאות מילים כתובות. לכן, ככל שהמאמר שלכם יהיה יותר ארוך, כך תוכלו לחזור יותר פעמים על מילת המפתח.

צפיפות מילות מפתח

בעבר צפיפות מילות המפתח הרצויה הייתה גבוהה בהרבה. יש אנשים שהשתמשו ב-5% צפיפות, כלומר 15 פעמים חזרו על ביטוי המפתח בתוך מאמר של שלוש מאות מילים. אחרים, הסתפקו בצפיפות של 3%, כלומר חזרה של תשע פעמים על מילת המפתח בכל שלוש מאות מילים. אם תתנסו לחזור ולקרוא תכנים עם צפיפות מוגזמת כזו כיום הם יראו לא טבעיים.

נכון, יש כותבי תוכן שיצליחו לשלב את המילים הללו בצורה טבעית, ולהפוך את המאמר למעט יותר קריא. אך, אם תבדקו את היחס של גוגל למאמרים אלה, תגלו כי הציון שלהם יהיה נמוך יותר ממאמרים אחרים. בשפה האנגלית ואט אט אנו רואים זאת גם בעברית, מנוע החיפוש של גוגל מעניק ציון גבוה יותר לתכנים עם שפה עשירה, שימוש במילים גבוהות ונדירות וכתיבה שוטפת. מנוע ה-AI – האינטליגנציה המלאכותית המשולבת באלגוריתם של גוגל, יודע לזהות היום שמדובר בתוכן איכותי, שנכתב על ידי אדם ולא עובד על ידי מכונה.

לסיכום, כאשר אתם כותבים תכנים המיועדים לקידום האתר, שימו לב לא להגזים בחזרה על מילות המפתח. שמרו על 1%-1.5% צפיפות, ותנו לדמיון וליצירתיות שלכם למצוא את התכנים המרתקים, שיעניקו לגולשים שלכם ערך מוסף וזמן קריאה איכותי. אם אינכם יודעים לעשות זאת בעצמכם, שכרו חברת תוכן שתעשה זאת עבורכם במקצועיות.