בלוג

חברות הביטוח כבר לא מתפשרות על תוכן בתהליך הקידום

לאורך השנים תחום התוכן בישראל נחלק למאמרי קידום כלליים מאד שאינם מעניקים ערך מוסף רב לקורא, ולתוכן מקצועי הנכתב עבור האתר ומשמש כמדריך מקצועי המכיל עובדות סטטיסטיות, פירושי מינוחים ומידע עדכני. חלק מהנישות הסתפקו עד כה במאמרים פשוטים בשל העלות הנמוכה של כתיבתם, אך עורכי דין וחברות ביטוח אינן יכולות כבר להתפשר על איכות הטקסטים הכתובים באתר. במאמר זה נסקור את התהליך שאנו עדים לו בשנת  2020 וצפוי להתחזק גם בשנים הבאות.

מדוע כל מילה חשובה?

אם תבחנו את פוליסת הביטוח שלכם תגלו כי היא אינה קצרה כמו התיאור הבסיסי של הכיסויים המופיע באתר האינטרנט. הסיבה לכך היא האחריות המשפטית של חברה מבטחת מולכם כאשר היא חותמת על כל פוליסה ופוליסה. באותה מידה התכנים הנכתבים באתר האינטרנט צריכים לשקף בקיצור ובכלליות את המידע העדכני והנכון ביותר כדי שהמבוטחים יוכלו להשוות בין חברות ביטוח שונות, ולבחור את החברה המתאימה להם ביותר.

בשל כך, כותבים מקצועיים המתמחים ברזי כתיבת תוכן לסוכני ביטוח נזהרים שבעתיים כאשר הם מנסחים תכנים לאתר. הם בוחנים היטב את הרפורמות בתחום הביטוח התואמות לשנת כתיבת המאמר, ואף מסבירים היטב מושגים שונים מהתחום כמו “ערך היוון” או “מקרה ביטוח”.

כיצד אפשר לגייס כותבים מוכשרים לצוות?

כותבים אלה אפשר לגייס באופן עצמאי, אך יהיה קשה מאד לאתרם. הם בדרך־כלל עובדים כפרילנסרים בחברות תוכן מובילות ומנסחים עשרות מאמרי ביטוח בחודש. לא כל אחד מהכותבים מתמחה בכל תחומי הביטוח. חלק מכירים על בוריים את הכללים הנוגעים לביטוחי דירה ורכב ואחרים מתמחים דווקא בביטוחי בריאות. רבים מהכותבים עסקו בתחום השיווק של פוליסות אלה בעברם, וכך צברו את הידע.

הם מסוגלים לכתוב תכנים מקוריים, ללא משפטים החוזרים על עצמם שוב ושוב או מועתקים מאתרי סוכנויות ביטוח אחרות. כתיבת תוכן כזו דורשת יכולת מילולית טובה וכושר ביטוי המאפשר להתנסח ברהיטות ולהעביר את המסרים בשפה קולחת וקלה להבנה. הם כותבים במשלב שפתי המתאים לאופי האתר וקוראיו תוך שמירה על כל כללי הדקדוק.

אם אתם זקוקים למאמר אחד מקיף וארוך או לעשרות מאמרים קצרים, העסקת כותבים עבור כתיבת תוכן לסוכני ביטוח תעניק לכם את התוצאה הרצויה בתוך מספר ימים, מבלי שתצטרכו לנסח אפילו משפט אחד בעצמכם.

אילו נושאי כתיבה יכולים לשמש כדי להעשיר את האתר?

שאלה נפוצה בתחום של כתיבת תוכן לחברות ביטוח קשורה לבחירת נושאי הכתיבה. לאחר כתיבת מאמרים רבים לבלוג והעלאתם של עמודי תוכן בשפע בתחום הביטוח, יתכן ותתקלו בקושי למצוא נושאים מקוריים לכתוב עליהם. למרבה המזל כותבי התכנים יכולים לסייע לכם גם למצוא נושא חדש לכתיבה. למשל, אפשר להסביר את ההבדלים בין סוגי הכיסויים השונים של פוליסות ביטוח כמו “ביטוח דירה”, “ביטוח תכולה” ו-“ביטוח מבנה”. בנוסף, אפשר להעשיר את הידע של הקורא לגבי ביטוח “בריאות פרטי” וחשיבותו הרבה בפרט בימים אלו.

נושא נוסף שאפשר להתמקד בו הוא היתרון של הזמנת פוליסה ישירות מסוכן או על ההבדלים בין הזמנה מסוכן להזמנה של הפוליסה מהחברה בצורה ישירה. כיום, חברות רבות מציעות אפשרות לרכוש את הפוליסה באופן ישיר באמצעות אתר אינטרנט או אפליקציה. כותבי התוכן יכולים לעזור לקדם את האפליקציה ולהציג את ההבדלים בין הזמנה של הפוליסה מסוכן באמצעות הטלפון או בפגישה אישית לבין הזמנה ישירה מהחברה.

כתיבת מאמרים לצורך פרסום באתרי חדשות ובעיתונות המודפסת

לצד התכנים לאתרים ניתן גם להשתמש בשירותי כתיבת תוכן לסוכן ביטוח או עבור חברת ביטוח לפרסום באתרי חדשות ובעיתונות המודפסת. מאמרים אלה נכתבים על פי כללי הכתיבה העיתונאית ויכולים לכלול ראיונות, ידיעות חדשותיות הקשורות לרפורמות עדכניות בתחום הביטוח או ידיעות על מיזוגים והנפקות של חברות ביטוח. כל אלה יכולים לשמש הן לצורך מיתוג החברה והן לצורך יחסי ציבור. חלק מהכותבים אף מתמחים בניסוח הודעות לעיתונות הנשלחות למערכות העיתונים ישירות כהקדמה לכתבת עומק.

לסיכום, כיום, חברות הביטוח אינן מתפשרות על איכות התוכן המפורסם באתריהן. הן מקדישות חלק מתקציב הפרסום לניסוח תכנים איכותיים הנכתבים על ידי כותבים מקצועיים, ונעזרים בחברות מובילות בתחום הכתיבה הפיננסית להזמנת הטקסטים הללו.