בלוג

התוכן הוא המלך. אלה הכלים שיאפשרו לכם ליישם זאת באתר שלכם

לאורך שני העשורים האחרונים חברת גוגל התמקדה בשיפור מנוע החיפוש שלה. כל מספר חודשים ראינו עדכון נוסף שהשפיע בצורה מהותית על הדרך שבה האתרים מדורגים. בתחילה, ספירה של כמות הפעמים שבה הופיעו מילות המפתח בטקסט הייתה משפיעה על קידום הדף. אך, לאחר שהסתבר כי חזרה מונוטונית על המילים בצפיפות גבוהה מדי, הופכת את הטקסט ללא קריא האלגוריתם השתנה. כיום, אם תבחנו את התוצאות בעמודים הראשונים, כמעט בכל ביטוי חיפוש תמצאו תכנים מעמיקים, פוסטים בבלוג ומדריכים המעניקים ערך רב לקורא. בשנים האלה כבר אי אפשר להשתמש בתוכנות המייצרות תוכן בצורה אוטומטית, כי גוגל מזהה זאת, ויש להתחיל להשקיע בכתיבה איכותית.

מה הופך מאמר לאיכותי?

אם תזכרו בשיעורי ההבעה בחטיבת הביניים ובתיכון, תגלו כי כבר אז למדתם איך לייצר תוכן איכותי. למדתם כיצד להביע רעיון כללי בפסקה מפורטת, כיצד לשאול שאלות רטוריות ולענות עליהן בתוך המאמר, כיצד לכתוב פסקת סיכום נכונה הכוללת תמצות של הרעיונות שנכתבו במאמר כולו ועוד כישורים נוספים בתחום הכתיבה. מלבד זאת, למדתם כיצד להעשיר את השפה, ובשיעורי הלשון למדתם את כללי הדקדוק הנכונים. כל אלה נשארו רלוונטיים מאד גם כאשר אתם מעשירים את האתר שלכם בעמודים נוספים.

כיצד גוגל יודע לזהות כי התוכן איכותי? אחת הדרכים היא באמצעות השוואת המילים המופיעות באתר שלכם לאתרים אחרים. אם אתם משתמשים בשפה גבוהה, משלבים מילים נדירות שאינן מופיעות באתרים של המתחרים שלכם, ומשלבים מילים נרדפות בתוך המאמר עצמו, גוגל יזהה כי התוכן איכותי ומעמיק יותר. בנוסף, האלגוריתם בודק האם המאמרים שלכם באמת רלוונטיים לגולשים. כיצד? באמצעות ספירה של כמות השניות שהגולש נשאר בדף, וכן בדיקה האם הגיע לסוף המאמר וקרא את כולו.

כיום, קיימים כלים טכנולוגיים באמצעותם אתם יכולים לגלות אילו חלקים במאמר הקורא שלכם קרא, האם הוא הגיע לסוף המאמר וכן האם רק סרק אותו במהירות (כפי שעושים רוב הגולשים) או באמת התעמק בכל מילה בפוסט שלכם. הכלים הללו משתמשים בעיקרון שמכונה Heatmap. הם מציגים לכם באמצעות צבעים בגוונים חמים את האזורים שהגולש קרא, היכן הוא הקליק על הדף ואילו אזורים הוא סרק במהירות (או דילג עליהם). אחד מהכלים הללו הוא Inspectlet שמגיע גם בגרסה חינמית. תוכלו גם לזהות מה הם המאמרים הנקראים ביותר באתר שלכם, באמצעות הכלים הפשוטים של גוגל ב-Search Console.

איך משתמשים בתובנות שקיבלתם במטרה לשפר את התוכן?

אם התקנתם כלים טכנולוגיים המאפשרים לכם לזהות אילו תכנים גרמו לגולש להישאר יותר זמן בדף, אתם יודעים מהם המאמרים המרתקים והמושכים יותר באתר, ומאילו מאמרים הגולשים שלכם מתעלמים. כעת, יש בידכם את המידע שיכול לשמש כדי ליצור תכנים מרתקים יותר לאתר. כתיבת תוכן לאתרים תלויה במידה רבה בתחום שבו אתם פועלים. יש תחומים שבהם הקוראים מעדיפים לקרוא מידע טכני, ולכן יחפשו מדריכים מקצועיים. בתחומים אחרים, כמו אופטיקה או רפואה אסתטית, הגולשים ישמחו לקרוא תכנים מעמיקים הקשורים לטיפולים. כל נישה מציעה לגולשים סוגים אחרים של תוכן הרלוונטיים לו.

בשלב שבו אתם יודעים אילו תכנים יהיו רלוונטיים עבורכם, זכרו כי ה”תוכן הוא המלך”. תוכלו להחליט אם תכתבו בעצמכם את התוכן, או שאתם יכולים להזמין מחברת כתיבה מקצועית תכנים דומים למאמרים הנקראים ביותר. אתם לא בהכרח חייבים קופירייטר ליצירת סלוגנים. יותר נכון למצוא כותב תוכן המסוגל ללמוד לעמוק את תחום העיסוק שלכם, ולייצר כמות גדולה של טקסטים איכותיים.

חשוב לדעת כי לצד המאמרים המקצועיים שיהיו משולבים בקטגוריית “מאמרים” או “בלוג” באתרכם, תצטרכו גם מספר דפים המאתרים את הפעילות העסקית שלכם. דפים אלה יהיו כתובים בדרך כלל בצורה שיווקית יותר, ויכללו מיקרו-קופי מילים המניעות את הגולש לפעולה בתוך האתר שלכם, בצורה תמציתית על בסיס אפיון השפה של קהל היעד שלכם. למשל, אם אתם פונים בעיקר לקהל צעיר כמו “מיליניאלס”, תשתמשו בביטויים המתאימים לקהל זה.

כדאי גם להכיר את המתחרים הבולטים שלכם, ולזהות אילו נושאים קיימים באתר שלהם, לפני שאתם מתחילים פרויקט כתיבת מאמרים. נסו להקיש בשורת החיפוש של גוגל את העיר והתחום שבו אתם עוסקים, ומצאו את החברות המופיעות בתוצאות הראשונות. הצצה מהירה בבלוג ובקטגוריות הראשיות באתרכם תוכל להעניק לכם תובנות נוספות. כמובן, חשוב שלא להעתיק מהמתחרים את כל הקטגוריות, ולשמור על ייחוד ומקוריות בעריכת התכנים שלכם.

לסיכום, התוכן הכתוב באתרכם יהווה בסיס לקידום האתר בגוגל, וליצירה של קהילת גולשים נאמנה החוזרת לבלוג שלכם שוב ושוב כדי לקרוא תוכן איכותי. אם יש לכם אתר קיים ויש בו כבר תכנים, מומלץ להשתמש בכלים טכנולוגיים שונים במטרה לזהות את הטקסטים שעניינו את הגולשים שלכם יותר מאחרים. אם אינכם יודעים כיצד לכתוב תכנים מעמיקים שיכולים לסייע בקידום האתר, השתמשו בשירותיה של חברת תוכן המעסיקה כמות גדולה של כותבים מקצועיים, שיכולים לנסח עבורכם כמות גדולה של מאמרים מקצועיים בתוך זמן קצר.