בלוג

הקו העדין בין כתיבה אינפורמטיבית לשיווקית באתרים המייצגים משרדי עו”ד

משרדי עורכי דין רבים מתחבטים בשאלה נפוצה: האם להשתמש בתוכן אינפורמטיבי באתר או לכוון דווקא לטון שיווקי המושך לקוחות להזמין את שירותי המשרד? במאמר זה נבחן את הסוגייה לעומק, ונגלה כיצד אפשר לשלב בצורה הרמונית בין מידע משפטי עדכני לבין תוכן מושך ואטרקטיבי.

הסיבה לכך שעורכי דין רבים זקוקים לאתר האינטרנט ככלי שיווקי מרכזי, טמונה בחוקי האתיקה המחמירים הנוגעים לפרסום שירותים משפטיים. בניגוד לחברות ביטוח, גננים או בנקים – עורכי הדין אינם יכולים לציין במפורש במודעות את שכר הטרחה שלהם או להשתמש בטכניקות של שיווק אגרסיבי. לכן, האתר מהווה את אמצעי הפרסום העיקרי עבור משרדים אלה בישראל. התוכן הכתוב שבו יכול להפוך את המשרד למוביל בתחומו ולסייע לו למשוך לקוחות רבים או להרתיע לקוחות. אסטרטגיית התוכן הנכונה מתחילה מעמודי הבית וממשיכה לעמודים הפנימיים באתר.

אילו עמודים ראשיים חשוב לשלב באתר?

אתרי עורכי דין בדומה לאתרים אחרים, מתחילים מעמוד הכניסה המכונה “עמוד הבית”. עמוד זה צריך להציג בקצרה את משרד עורכי הדין ואת תחומי ההתמחות שבו, לצד שמות עורכי הדין הבכירים במשרד. אם מדובר במשרד גדול מאד, יתכן ויהיה דף נפרד לכל אחד מהשותפים הבכירים, וכן דפים פנימיים קצרים יותר המציגים את עורכי הדין השכירים. לאחר מכן, חשוב לשים לב שיש עמודים פנימיים המציגים את כל אחד משירותי המשרד בהרחבה. לדוגמה, משרד העוסק בדיני משפחה יכול להציג בהרחבה נושאים כמו: “פתרון סכסוכים משפחתיים”, “הסכמי גירושין”, “הסדר מזונות”, “צוואות וירושות” ותחומים דומים. כתיבת תוכן לעורכי דין מחייבת הכרות עם כל אחד מהתחומים הללו לעומק, כדי לייצר עמודים המציגים את המשרד במקצועיות. בעמודים המפרטים על שירותי המשרד ניתן לשלב בעדינות תוכן שיווקי המדגיש את ניסיונו של המשרד – התייחסות לכך שהמשרד הוא המוביל בתחומו באזור הגאוגרפי, למשל: “משרד עו”ד X מוביל בהצלחה את תחום הנזיקין באזור המרכז מזה שלושה עשורים”.

עמודים נוספים שחשוב לשלב באתר הם עמודי תוכן כלליים, היכולים להיות משולבים בקטגוריית “בלוג” או קטגורית “מאמרים מקצועיים”. עמודים אלה צריכים להיכתב בצורה אינפורמטיבית, ולכלול בעיקר מידע אובייקטיבי שאינו כולל סופרלטיביים מוגזמים. אפשר, עם זאת, להוסיף בסוף המאמרים שורה אחת של הנעה לפעולה. למשל, בסיום מאמר העוסק בהפחתת מזונות, ניתן לכתוב “לקבלת ייעוץ מקצועי בתחום הפחתת המזונות, אל תהססו לפנות אלינו בטל’ _______”. סיומת זו תעודד את הקורא ליצור קשר מבלי להעניק לו הרגשה שהמשרד משווק את שירותיו באופן אגרסיבי.

מי יכול לכתוב את התכנים באתר?

בתחילת עידן האינטרנט, אי שם בתחילת שנות האלפיים, משרדי עורכי דין רבים היו מעסיקים עורך דין זוטר שהיה כותב את תכני האתר. לפעמים, מנהל המשרד היה מפנה את זמנו וכותב מספר פסקאות. עם השנים, מנוע החיפוש של גוגל החל לייחס חשיבות רבה לכמות התוכן באתר לשם קביעת תוצאות הדירוג. כך, רבים החלו להציע שירותים של כתיבת תוכן לאתר עורך דין. תכנים אלה היו רדודים ופשוטים יחסית, ונועדו בעיקר לקידום האתר אך לא העניקו ערך מוסף רב.

למרבה הצער, גם אם מנוע החיפוש של גוגל העניק לאתר דירוג גבוה, קוראי האתר לא התרשמו ממאמרים רדודים הכתובים בשפה נמוכה. אז, חברות תוכן מקצועיות החלו להציע שירותים מקצועיים של כתיבה משפטית. הן מסוגלות לייצר תכנים המזכירים באיכותם את הכתיבה של עורכי הדין במשרד. השפה העשירה וסגנון הכתיבה שבהם הייתה מרתקת במיוחד ועודדה את הקוראים להתקשר ולקבל מידע נוסף.

תכנים אלה הצטיינו בטון שיווקי עדין, המתאים לעמודי האתר בקטגוריית השירותים, וכן העניקו ידע רב לזקוקים לשירותיו של עורכי הדין. הם משולבים בפסקי דין עדכניים, אזכורים של פסיקות ותקדימים חשובים ואף דוגמאות חיות הממחישות את הנאמר.

כיום, כתיבת תוכן איכותי יכולה להפוך כל אתר משפטי למוביל בתחומו, ולהעניק למשרד הקטן ביותר את המוניטין שצברו עם השנים המשרדים הגדולים. כל זאת, באמצעות המילה הכתובה המנוסחת בדקדקנות והתוכן המרתק המצטבר באתר. הביטו ברשת וגלו אלפי עמודים משפטיים הנכתבים על ידי חברות מקצועיות המעסיקות כותבים בתחום המשפטי, מופיעים גם באתרי החדשות, ב: YNET, וואלה, “זאפ משפטי” ובאתרים דומים. מה הסוד שלהם? שילוב נכון של מידע מרתק ותוכן שיווקי מעודן.