בלוג

האתגרים בכתיבת תכנים טכנולוגיים, וכיצד מתגברים עליהם?

בשני העשורים האחרונים היינו עדים להשקה של מגוון מוצרים טכנולוגיים. כל מכשירי האייפון והאנדרואיד, טלפונים מבית מייקרוסופט, מגוון עצום של טאבלטים, עוזרות קוליות, שואבי אבק רובוטיים, טלוויזיות חכמות וממשקים שונים ההופכים את הטלוויזיה הקלאסית המוכרת לחכמה יותר. לצד כל אלה, פותחו גם מגוון גאדג’טים שהוסיפו לבית יכולות כמעט בלתי מוגבלות בממשקי “בית חכם” ואפילו המקרר זכה לגרסה מקוונת משלו. בעולם התלוי כל כך בטכנולוגיה, הצרכנים הנרגשים משדרגים את האבזור החשמלי בבית ובמשרד מדי שנה.

כדי להציג בפני קהלי היעד של המוצרים השונים, את הטכנולוגיה החדשנית ביותר באתרי אינטרנט ייעודיים ובעיתונות הכתובה והמקוונת, חברות הטכנולוגיה ומשווקי המוצרים מפרסמים כתבות ומאמרים מקצועיים הסוקרים את יתרונות המוצר. במאמר זה נגלה מדוע התוכן הטכנולוגי כובש את אתרי החדשות, כיצד לייצר תוכן איכותי המסוגל להחמיא למוצר מבלי להראות שיווקי מדי ואילו כותבים כדאי לשכור לניסוח תוכן טכנולוגי.

כותבים הנמצאים בחזית הטכנולוגיה

חובבי הטכנולוגיה מעדיפים להישאר מעודכנים תמיד על השקות של מוצר שאחריו הם עוקבים. חברת

“אפל”, למשל, יצרה עם השנים קהל מעריצים הרוכש מדי שנה את אחד מהדגמים החדשים של האייפון. ראינו זאת החל מההשקה של האייפון הראשון, וכיום אנו עדים לכך בהשקה של האייפון 11 (נכון לשנת 2020).

כותבי התכנים העוסקים בטכנולוגיה, משתייכים אף הם לקהל היעד של הצרכנים או המתעניינים בתחום זה. לכן, במהלך כתיבת תוכן טכנולוגי הם מסוגלים להבחין ביתרונות הרלוונטיים לצרכן הפוטנציאלי, ומשלבים אותם במאמרים אינפורמטיביים ושיווקיים על הנושא. בנוסף, הם בקיאים במונחים המקובלים המתייחסים לכל אחד מהמוצרים והטכנולוגיות עליהם הם כותבים. למשל, אם נחזור לדוגמה של מאמרים על אייפון, הם יכירו את הדרך הנכונה להשוות בין שתי מצלמות בטלפונים חכמים שונים תוך ציון הפרמטרים: זווית רחבה, מגה פיקסל, מייצב תמונה ומאיץ גרפי. כותבים שאינם מתמצאים במושגים אלה יתקשו לכתוב מאמר מקצועי בתחום.

ניסוח המתאים גם לקורא שאינו בקיא בטכנולוגיה

לעתים, כתיבת תוכן לאתר טכנולוגי תהיה דווקא במטרה להנגיש את התוכן לקוראים שאינם בקיאים במונחים המקצועיים. מאמרי המסבירים את פעולת רשתות ה-G5 החדשות יכולים להיות דוגמה טובה לכך. כותבים אלה מכירים את הטכנולוגיה ולומדים אותה היטב לפני שהם ניגשים למאמר. לאחר מכן, הם בוחרים במילים הנכונות כדי להעביר את המסרים המרכזיים על הנושא, תוך הבהרת מונחים טכנולוגיים מתקדמים. בתחום ה-G5 מאמר מקצועי אינפורמטיבי יעסוק בגלי רדיו בתדירות גבוהה ומשמעותם, כדי להבהיר את ההבדלים בין תקן G4 לדור החמישי בסלולר.

מלבד ההכרות עם המונחים הטכנולוגיים נדרשת גם יכולת הבעה טובה בכתב. כותבים בתחומים כמו חדשנות, וטכנולוגיה משלבים את החשיבה הלוגית, עם יכולת כתיבה ויצירתיות ומייצרים מאמרים מקוריים ואיכותיים, כתובים בשפה קולחת ועשירה. כעת, רבים שואלים, כיצד יוכלו למצוא את הכותבים המסוגלים גם להתנסח בעברית רהוטה וגם מכירים היטב את רזי הטכנולוגיה? קיימות מספר דרכים. נסקור אותן בקצרה.

כיצד מאתרים כותבים מומחים בטכנולוגיה?

אחת הדרכים לאתר כותבים טכנולוגיים היא פניה לחובבי גאדג’טים ברשתות החברתיות. תהליך זה לוקח זמן, ויתכן ותמצאו אדם שאוהב מאד טכנולוגיה ואפילו עובד בתחום, אך אינו יודע לכתוב בצורה רהוטה בעברית. שנית, רבים מחובבי הטכנולוגיה עוסקים במקצועות כמו תכנות או הנדסה ולכן מורגלים לעבוד בשכר גבוה. האם תרצו לשלם אלף שקלים לכל מאמר טכנולוגי?

השיטה השנייה, המועדפת יותר, היא באמצעות פניה לחברה המעניקה שרותי כתיבת תוכן. חברה זו מעסיקה כותבים המתמחים בנישות שונות, ביניהן גם מדע, טכנולוגיה, חדשנות, הנדסה ותכנות.