בלוג

איך לכתוב תוכן על מוקדי תיירות

בעולם התיירות ישנו היצע מגוון של אתרים ומוקדי ביקור. כשניגשים לכתוב תוכן על מקום מסוים יש להתחשב באופי המקום, נקודות החוזקה ומה מבדל אותו ממוקדי התיירות האחרים. אתם ודאי אומרים לעצמכם ברור שיש הבדל, הרי כתיבה על מסלולי טיולים בהודו אינה זהה לכתיבה המתארת ביקור בניו־יורק. ובכן, אתם צודקים, וודאי שיש הבדל רב בין שניהם, ותוכלו בקלות לכתוב טקסטים שונים לחלוטין האחד מהשני.

אך איך תבדלו מוקדים אורבניים האחד מהשני? מה אם עליכם לכתוב על טיול לפראג מחד וטיול לבודפשט מאידך? שתיהן ערים מרכזיות בארצן, בשתיהן ארכיטקטורה מרשימה, מקומות בילוי כמו ברים, מסעדות וקניונים ושתיהן באירופה. איך בכל זאת תצליחו ליצור את הבידול? במקרה הזה ההבדלים מצויים בפרטים הקטנים, אשר הם יהיו אלו אשר יחוללו את ההבדל הגדול בין מקום אחד למשנהו. כמו כן חשוב לדעת כיצד להתייחס אליהם בכתיבה, זאת נמליץ לעשות על ידי הדגשה של מקומות ומונומנטים ייחודים לאותו מקום בלבד. יש לתת דגש רב באופן התיאור של המקומות בכתיבתכם, רק כך תוכלו להביא אותם לידי ביטוי בפני הקורא.

איך לדעת במה להתמקד בכתיבת מאמרי תוכן?

המטרה בכתיבת תוכן לאתר תיירות היא לחזק את הקשר עם לקוחות פוטנציאליים, ולהעביר מידע נוסף אודות השירותים הניתנים באותו האתר.. בנוסף, זו הדרך שלכם להפגין את הידע המקצועי כדי לבסס את האיכות של העסק שלו אתם כותבים את התוכן. כדי להשיג את המטרות יש צורך לכתוב  תוכן רלוונטי ללקוח שלכם. אם כך, במה נתמקד כאשר אנו כותבים על טיולים עירוניים? בראש ובראשונה עלינו לקבוע לאיזה קהל יעד  נרצה לפנות בכתבה. אם בחרנו לפנות לקהל צעיר, מומלץ לכתוב על אטרקציות בתקציב נמוך כמו, מוזיאונים המעניקים הנחה לסטודנטים, לינה בהוסטלים או דירות אירוח זולות וכמובן שנכתוב יותר על חיי הלילה שיש בעיר. אם בחרנו לפנות למשפחות נכתוב על מלונות או בתי אירוח שיש בהם מספר רב של חדרים, נכתוב על אטרקציות לילדים ומסעדות שיש בהן מנות שגם ילדים יאהבו. לא נשכח כמובן את קהל גיל־ הזהב אשר וודאי יעדיף מסלולים קצרים יותר, טיולים מאורגנים, קונצרטים של מוזיקה קלאסית ומלונות נוחים ברמה גבוהה שיש בהם את כל השירותים בהישג יד.

כל הכתוב לעיל אינו אומר בהכרח שאדם הנמצא בקבוצת יעד מסוימת לא יגלה עניין בתחומים הנוגעים לקבוצת יעד אחרת. אך יש בהחלט מאפיינים משותפים לאנשים הנמצאים בקבוצת גיל משותפת וסטטוס חיים משותף. כמובן שישנן נקודות עניין שפונות לכל קהלי היעד כמו ארכיטקטורה. כתיירים בין אם נטייל בעיר ברגל או באמצעות תחבורה ציבורית כזו או אחרת, נראה חלקים שונים בעיר ונחזה ביצירות ארכיטקטוניות המצויות ללא תשלום ובכל פינה. לכן, יהא זה רלוונטי ליידע היכן נמצאות פינות חמד שכאלה, כדי שהלקוחות ידעו לשים לב. נקודה זו תקפה גם לגבי פארקים, מוקדי קניות ושווקים שיש בהם משהו לכל אחד.

איך נבדל את עצמנו מהמתחרים באמצעות תוכן?

ישנו מגוון של אתרי תיירות ברשת, ובהם כמויות עצומות של מידע בנוגע למסלולים השונים והאטרקציות שכל מקום מציע. נוכל  למצוא בקלות  מידע רב על אתרי תיירות מוכרים כמו מגדל האייפל בפריז, האמפייר־סטייט בניו־יורק והחומה הגדולה בסין. לכן חשוב לבדל את עצמנו באמצעות כתיבת תוכן מקורי בעלת נקודת מבט רעננה על מקומות מוכרים. זו בדיוק הסיבה שבגללה לקוחות ירצו  לשכור את שירותיכם עבור כתיבת תוכן לאתרי תיירות. כותב תוכן מקצועי יודע לערוך את המחקר ברשת ולגלות איזה מידע כבר קיים ונכתב עליו  ואיזה מידע חדש אפשר להוסיף לאתרי הלקוחות שלו. כתיבת מאמרים לאתרי תיירות מחייבת אתכם ככותבי תוכן בכתיבה ציורית, שופעת ומעניינת אשר תגרום לגולשים לקרוא בשקיקה מילה אחר מילה ללא רצון להפסיק. היכולת שלכם למשוך את הקוראים כך, טמונה באיכות כתיבתכם שאותה יש ללטש כל הזמן כמו יהלום משובח.

טיפים נוספים על מה כן כדאי לכתוב הם לנסות ולשים עצמכם בנעליהם של הקוראים שלכם, נסו לחשוב אילו סודות הייתם רוצים לגלות על המקומות המפורסמים בעולם. תמיד טוב לכתוב על מקומות שמציעים כניסה חינם או שירות בחינם בימים מסוימים או בתקופות מיוחדות. כתבו על נקודות יפות בעיר שאין בהן הרבה תיירים. תנו טיפים שרק בני המקום מכירים כמו מסעדות עם מאכלים מקומיים ומשובחים, אילו משקאות ייחודיים יש במקום, למעשה כל דבר שנותן לקוראים תחושה של אקסקלוסיביות הנובעת מקריאת התוכן שכתבתם, אשר תבטיח שהם ישובו לחפש מידע אצלכם ולא אצל המתחרים. חשוב לזכור שרוב האנשים מתכננים חופשות מראש, ומשקיעים כסף שנחסך במיוחד עבור מטרה זו, ולכן חשוב להם  למצות את החוויה עד תום, ולהרגיש שהם קיבלו את התמורה המיטבית ביותר ביחס להשקעה של הזמן והכסף.

לסיכום, אם חשוב לכם להעניק את התוצאה הטובה ביותר עבור התוכן שאתם מגישים ללקוחותיכם, מומלץ תמיד לחדש, לגוון ולרענן את התכנים השונים. כך, תוכלו לשמר את מאגר הלקוחות הקיים ובנוסף להגדיל את קהל הלקוחות שלכם עם מצטרפים חדשים.