בלוג

איך לכתוב תוכן טכנולוגי לאנשים לא טכנולוגים?

כשאתם מוכרים מוצרים או פתרונות טכנולוגיים למהנדסים אחרים, הכל נראה פשוט יותר – כל מה שהם דורשים מכם הוא לספק להם גיליון נתונים. אך מה קורה כשהפתרון שאתם מציעים פונה לקהל שאינו טכנולוגי? אז דברים משתנים באופן דרמטי. במקרה כזה, העיניים הקוראות את התוכן שלכם לא אמורות לדעת כמה זמן לקח לכם לכתוב את קוד ה-API עבור ה- SaaS או מה יש על ה-PCB שלכם.

אם כך, כיצד כותבים תוכן טכנולוגי עבור קהל לקוחות שאינו טכנולוגי? איך עושים זאת נכון במידה כזו שתעניין את קהל הקוראים ותהיה רלוונטית עבורם, אך גם מובנת? בואו לגלות!

מספרים איך, לא מה

כתיבת תוכן טכנולוגי הכוללת אלפי מילים המתארות עד כמה היה מאתגר ליצור את הפתרון שלכם וכמה עבדתם עליו קשה זה די מפתה, אנחנו יודעים. אתם רוצים לספר לעולם עד כמה הקוד שלכם מושלם, יש בו אפס באגים והכל בו מעוצב לשלמות וזה לגמרי הגיוני. עשיתם כאן דבר נהדר ואתם רוצים להתפאר בכך, אך הנה גם המלכוד: הלקוחות שלכם, סביר להניח, לא יעריכו זאת. בלשון המעטה.

הלקוחות שלכם לא מדברים טכנולוגיה והם אפילו לא יודעים מה זה אומר “שורת קוד”. ממה כן אכפת להם? מהתועלת של המוצר שלכם. כתיבת מאמרים בעולמות הטכנולוגיה עבור אנשים שאינם טכנולוגיים חייבת לגעת – די מהר – בליבה של התוכן, בתועלת ובשורה התחתונה.

הידעתם? כ-55% מהגולשים יקראו פוסט בבלוג במשך כ-15 שניות בלבד, ואפילו פחות. זה לא כי הם קוראים מאוד מאוד מהר ומספיקים לעיין בכל התוכן בפוסט, הם פשוט משתעממים בקלות. במקום לקרוא, הם למעשה סורקים את הדף בחיפוש המידע הרלוונטי עבורם, והרשו לנו להוביל אתכם בקלות אל המסקנה המתבקשת: סביר להניח שלא מדובר בתוכן סופר-טכני המתמקד במסע שלכם אל הפתרון הטכנולוגי המושלם וב”מאחורי הקלעים” שלו.

מה שיעזור לכם למכור את המוצר החדשני שעמלתם עליו לא מעט הוא לספר לקוראים מדוע הם זקוקים לפתרון שאתם מציעים, איך הוא יכול לפתור את הבעיות שלהם ומדוע החיים שלהם יהיו טובים יותר לאחר ביצוע הרכישה. וכשזה יקרה – האמינו לנו: הם יישארו באתר למשך הרבה יותר מאשר 15 שניות.

כל אסטרטגיית תוכן טובה מתחילה בפנייה אל הלקוח, בשפה שיווקית שלא מספרת דווקא על המוצר, הפתרון או האנשים העומדים מאחוריו, אלא כיצד כל אלה עומדים הכן לטובת הלקוח: למה פעלתם בצורה הזו ומדוע הם זקוקים לפתרון שלכם.

שפה טכנית – OUT! שפה יומיומית – IN!

אם תמונה שווה אלף מילים, הרי שגם כתיבת תוכן איכותי שווה כמו אלפי מילים לא איכותיות. לא מעט אנשים טכנולוגיים ש”מדברים” טכנולוגיה בז’רגון מקצועי יתפתו לדבר על הפתרון הטכני בשפה טכנית, וזה לגמרי הגיוני – בסופו של דבר לא מדובר בפרוזה, אלא בפתרונות.

מצד שני, אתם לא יכולים לפרסם שעון חכם, למשל, ולחשוף בפני הקוראים את הרכיבים האלקטרוניים שלו. זה פשוט לא יעבוד. במקום זה, אתם רוצים שהם יבינו מה הרכיבים הללו עושים וכיצד הם עומדים לשירותם. מה כן אפשר לעשות כדי לדבר מצד אחד בצורה טכנית אך מבלי להעמיס על הקוראים מידע מיותר? כיצד מדלגים על המשוכה הזו?

במקרים בהם אי אפשר להימנע ממונחים טכניים, ננסה להסביר אותם בקלות מבלי “להתנשא” על הקהל שלנו. שמרו על הסברים פשוטים ועניינים וזכרו שאתם רוצים להתקדם במהירות בהסבר כדי להגיע לנקודה החשובה באמת: מכירת המוצר המדהים שלכם. נניח שאתם מוכרים פתרון המגן על ילדים מפני תוכן שלא מתאים לגילם.

אינספור שורות קוד חוברות זו לזו כדי ליצור את התוצאה הרצויה, אך אתם וודאי לא תפרטו זאת לקהל הרוכשים – זה פשוט לא יעניין אותם. במקום זאת, העדיפו תמיד לספר לגולשים מה יוצא להם מ”שורות הקוד” הללו ומדוע מדובר בפתרון טכנולוגי חדשני. למשל: “הודות לתכונת ה-X שבמוצר שלנו, יחסם בפני ילדים מתחת לגיל 18 כל תוכן העוסק באלימות”.

ראיתם מה עשינו כאן? דיברנו על התכונה שבמוצר, הטכנית לכאורה, אך מיד עברנו לדון בתועלת המיידית שיוצאת מכך להורים – התוכן העוסק באלימות ייחסם באופן מיידי. עם זאת, כדאי לדעת כי גם התוכן הטכנולוגי ה”הארד קור” יכול להיות מעניין אם תסבירו אותו בצורה ברורה ופשוטה. נכון, יש כאן אתגר אך יכול להיות שהתוצאה דווקא תעניין את הקוראים שלכם המעוניין להעמיק במוצר שאתם מציעים.

לסיכום

כתיבת תוכן בעולמות הטכנולוגיה יכולה להיות הרבה דברים, אך היא לא יכולה לשעמם את הקוראים שלכם ואסור לה להישאר במחוזות הכתיבה הטכנולוגית במידה ואתם כותבים להמון העם.

כדי להשיג את התוצאה הרצויה, הקפידו על משלב לשוני שיכבד את הלקוחות שלכם מחד אך לא יהיה טכנולוגי מאידך. שמרו על שפה פשוטה, עניינית ומכבדת והתמקדו בתועלת של המוצר ולא בתכונות שלו. כך תרוויחו פעמיים: גם תשמרו על עניין בקרב לקוחות מתעניינים וגם תיהנו משיווק טוב יותר שיוביל ליותר מכירות.