בלוג

איך להתקדם ולבדל את סוכנות הנדל”ן שלך מסוכנויות תיווך אחרות ברשת?

אם אתם עוסקים כיום בתיווך ומפעילים סוכנות משלכם, בוודאי הבחנתם בתחרות העצומה שיש במנוע החיפוש של גוגל בתחום זה. בדרך כלל, אינדקסים של מתווכים מופיעות בתוצאות הראשיות. למשל, אם מחפשים בנובמבר 2020 את המילים “מתווך בנתניה”, מגלים כי אתר יד 2 והאתר של דפי זהב מופיעים בראש עמוד התוצאות. לאחר מכן, תופיע רשימה של משרדי תיווך מגוגל ביזנס ואז אתרי אינדקס ופורטלים נוספים. משרדי התיווך עצמם מתחילים להופיע רק מהעמוד השני. לכן, קשה להתקדם במנועי החיפוש לעמוד הראשון. אם כך, יש לבדל את עצמכם בצורה שונה ברשת. במאמר זה נבחן כיצד אסטרטגיות תוכן מתאימות יכולות לעזור.

התחילו ליצור קהילה שקוראת מאמרי נדל”ן באתר שלכם

לפני שאדם רוכש נכס או מתחיל להשקיע בנדל”ן הוא קורא על התחום. זו בדיוק ההזדמנות שלכם ליצור קהילה של קוראים נאמנים החוזרים לבלוג או לקטגורית המאמרים שלכם באתר כדי לקרוא. לא מדובר על מאמרים שיווקיים שמציעים את המשרד, אלא על מאמרים אינפורמטיביים שמעניקים ערך רב לקורא. היום, אתם יכולים ליצור עשרות מאמרים בשבוע או שבועיים בלבד באמצעות מיקור־חוץ ולהתחיל לקדם את הבלוג בפוסטים ממומנים בפייסבוק, באינסטגרם ובלינקדאין.

כתיבה שמתאימה לקהל היעד המתאים

בתחום הנדל”ן יש מספר קהלי יעד מתאימים שלכל אחד מכם צריך לסגנן מאמרים שונים מעט. משקיעים המעוניינים בנכס מניב יצפו לתוכן שונה ממשפחות המעוניינות לרכוש את הדירה הראשונה שלהם. מוכרי נכסים יצפו שתייצגו אותם נאמנה ותשיגו את המחיר הטוב ביותר עבור הנכס, בעוד הקונים של הדירות מעוניינים דווקא במגוון גדול של נכסים במחיר האטרקטיבי ביותר עבורם. לצד כל אלה, יש גם שוכרי דירות המעוניינים לשכור את שירותיכם כדי למצוא נכס להשכרה באזור המבוקש וכן בעלי בתים המעוניינים שתשכירו עבורם את הנכס.

אם בחרתם כותב תוכן המכיר את התחום על בוריו, הוא ידע כיצד לפנות לכל אחד מקהלים אלה בשפה המתאימה לו, באילו ביטויים להשתמש (כמו תשואה על הנכס, מרחב ביתי, עיצוב אדריכלי וכדומה) וכן ידע להציג כל סוכנות נדל”ן כמתאימה ביותר עבור קהל זה.

תוכן מקורי ואיכותי שלא נמצא בשום אתר אחר

האם יצא לכם לבקר פעם באתרי הנדל”ן שבהם מתפרסמים נכסים מקבלן? בוודאי שמתם לב שתיאור הנכסים והדירות הנמצאות בנייה דומה מאד זה לזה. לפעמים, אפילו מדובר בתוכן זהה שהועתק מאתר הקבלן או החברה המשווקת את הפרויקט ולא בניסוח או כתיבת תוכן חדש. חשוב לדעת כי אם אתם מתכוונים להשתמש באתר האינטרנט שלכם גם לצורך קידום במנועי החיפוש, תוכן מועתק יפגע בכם. גוגל מעוניין לקדם אתרים שבהם יש תוכן מקורי, שאינו מופיע בשום אתר אחר. לכן, שכתוב פשוט של אתר הקבלן לא יספיק.

חשוב לתאר את הפרויקט באופן שונה, למצוא את המילים המתאימות גם עבור הקוראים באתר וגם עבור מנועי החיפוש, ולהעניק לקונים הפוטנציאליים את כל המידע הדרוש על מפרט הנכס. כותבים מיומנים בתחום הנדל”ן יכולים לייצר עשרות מאמרים שונים זה מזה לחלוטין המתארים את אותה הדירה ואת אותו פרויקט בדיוק. כיצד תוכלו למצוא כותבים כאלה? פשוט מאד. חברות תוכן המתמקדות בתחום הנדל”ן מעסיקות מתווכים לעתיד, חובבי נדל”ן ומשקיעים בעלי יכולת כתיבה המנסחים תכנים בשפה קולחת. הם יכולים לכתוב עבורכם כמות גדולה של טקסטים איכותיים בזמן קצר. כל שעליכם לעשות הוא לספק את הנושא, את מספר המילים המבוקש ותיאור כללי של המאמר הדרוש, והוא יכתב עבורכם בכמה ימים.

כתיבת תכנים על נדל”ן גם בשפות זרות

בשנים האחרונות משקיעים אנגלו־סקסיים ומשקיעים מצרפת התמקדו ברכישת נכסים מניבים בישראל. אתם יכולים ליצור אתר שלם שיתמקד רק בקהל הזה ובו יופיעו תכנים בשפות זרות כמו אנגלית, צרפתית, ספרדית ושפות נוספות. חברות מיקור החוץ המספקות שירותי כתיבת תוכן לנדל”ן יכולות לספק לכם גם מאמרים איכותיים בשפות זרות שנכתבו על ידי כותבים שזו שפת האם שלהם. כל אחד מהם מכיר את התרבות השונה במדינה לה מיועד המאמר (למשל התרבות בספרד שונה מהתרבות בצרפת).

תכנים אלה מסייעים למשקיע הפוטנציאלי לקבל החלטה לפנות דווקא למשרד שלכם. את המשך ההתקשרות עם הלקוחות תוכלו לעשות כמובן באנגלית.

מדריכים בתחום הנדל”ן

אסטרטגיית תוכן נוספת שיכולה ליצור כמות גדולה של כניסות לאתר היא הוספה של מדריכי נדל”ן מורחבים בהיקף של שני עמודים ויותר. מדריכים אלה יכולים להופיע באתר בצורה חופשית, או להיות באזור סגור באתר אך ורק למי שמשאיר את כתובת האי־מייל שלו ונרשם לרשימת תפוצה. לאחר מכן, ניתן להשתמש ברשימה זו כדי להמשיך ולשווק את השירותים שלכם, לשלוח לינקים למאמרים חדשים ולשמור על קשר עם לקוחות פוטנציאליים שיפנו למשרד כאשר הם זקוקים לשירותי תיווך.

לסיכום, לאור הקשיים של סוכנויות נדל”ן רבות לבדל את עצמן ברשת, מומלץ להשתמש באסטרטגיות תוכן מתקדמות ולייצר קהילה שוקקת חיים של קונים, מוכרים, משקיעים ושוכרים פוטנציאליים.