בלוג

איך כותבים בצורה נכונה תכנים בתחום הלייף סטייל?

אם אתם מפעילים כיום אתר בתחומי “לייף סטיל” כמו אופנה, חופשות ואיכות חיים, בוודאי נתקלתם בהבדל משמעותי בין סוגי התכנים המגיעים אליכם. חלק מהמאמרים נכתבים בשפה קולחת ומרתקת, המדברת בגובה העיניים, ומאמרים אחרים הם אינפורמטיביים ויבשים. לצד כל אלה, נשלחים אליכם גם מאמרי קידום שאינם מעניקים כל ערך לגולש, ונראים כאילו נכתבו במהירות רבה ללא שימת לב לפרטים הקטנים. במאמר זה נדון בהרחבה ברזי הכתיבה בתחום ונוסיף מספר המלצות.

מה מייחד את הכתיבה בתחום הלייף סטייל?

בניגוד למאמרים אינפורמטיביים יבשים, כתיבת מאמרי לייף סטייל נועדה לעודד את הגולש להתוודע למקומות חדשים אשר יתאימו לסגנון החיים הקיים שלו. למשל, חובבי מסעדות יוקרה או נופשים בספא, ישמחו להכיר מקומות חדשים שבהם יוכלו לטעום מעדן במסעדת מישלן של שף בולט או לגלות מעיינות חמים טבעיים חדשים באירופה. הכתיבה מיועדת להציג בפני הקורא את היתרונות של המוצר או המקום המוצעים, במשלב שפתי התואם את אורח החיים הנוכחי של הקורא.

לכן, כאשר מתחילים לעבוד על מאמר בתחום הלייף סטייל, צריך להגדיר בראש ובראשונה את קהל היעד של התוכן בצורה מדויקת. לדוגמה, אתם יכולים לכתוב לעשירון העליון בישראל על מטוסים פרטיים או רכישת יכטות. אפשר לכתוב לקהל יעד של נשים בגילאי חמישים פלוס על מוצרי אנטיאייג’ינג ופתרונות קוסמטיים נוספים. אפשר להתמקד בקהל גברי צעיר ולכתוב על ריצה או שמירה על כושר.

אם אתם מזמינים מאמרים בתחום הלייף סטייל מכותבים חיצוניים חשוב לציין בפניהם לאיזה קהל יעד מיועד המאמר. כך, הם יוכלו להפיק את התכנים הטובים ביותר המיועדים לקהל זה. אם מדובר בקהל צעיר, השפה שבה ישתמשו תהיה במשלב נמוך יותר מהשפה שתשמש לניסוח מאמרים לקהל מבוגר ואיכותי.

איך מוצאים כותבים המתמחים בכל נישה?

אתגר מיוחד שבו נתקלים בעלי האתרים בתחום הוא איתור כותבים מתאימים. כתיבת תוכן ללייף סטייל דורשת הכרות מוקדמת עם נושא הכתיבה או יכולת לבצע מחקר עומק על הנושא בתוך זמן קצר. בדרך כלל תגלו כי אם הכותב שלכם מתמצא בנושא הוא יוכל לייצר מאמר עמוק ומרתק, שהקוראים שלכם ישמחו לקרוא ואפילו ישתפו אותו ברשתות החברתיות עם חבריהם. כך, במקום לזכות רק לקורא בודד, אתם יכולים ליצור חשיפה לאתר שלכם בצורה ויראלית, בלי שהוצאתם ולו אגורה אחת על פרסום.

הדרך הנכונה למצוא כותב כזה היא באמצעות פנייה לחברת תוכן גדולה המעסיקה מאות כותבים. חברה זו מכירה היטב את תחומי העניין של כל כותב, והיא תוכל לבצע את ה”שידוך” המתאים בין הנושא שעליו נכתב המאמר לאדם המנסח אותו.

בנוסף, אותה חברת תוכן תוכל גם להתאים את המשלב השפתי של הכותב לסגנון התוכן המבוקש. אם אתם זקוקים למאמר לייף סטייל בסגנון של מגזין “את” או “לאישה”, ידרש כותב בעל ניסיון בכתיבה למגזינים כאלה המסוגל לנסח מאמר בשפה קולחת ועשירה, הפונה לקהל היעד הזה. מאמרים אינפורמטיביים מומלץ להעביר לכותב תוכן שבקיא בכתיבת סוג התוכן הזה, ויודע לבצע מחקר כדי להוסיף עובדות מרתקות לכל מאמר שנכתב עבורכם.

חשיבות מקוריות התוכן בכתיבת טקסטים ללייף סטייל

ראיתם מאמר שממש אהבתם על הנושא המדובר, והייתם רוצים שהמאמר הזה יופיע גם באתר שלכם. חכו עוד רגע לפני שאתם מבצעים “העתק” ו”הדבק”. העתקה של תכנים יכולה לעלות לכם ביוקר בשני מישורים: אתם עשויים לקבל תביעת זכויות יוצרים מבעל הזכויות על התוכן שהעתקתם, ואתם עשויים לפגוע בצורה מהותית בקידום האתר שלכם ברשתות החברתיות.

מה ניתן לעשות? הציגו בפני הכותב שלכם את המאמר שאהבתם כמקור (רפרנס), בתור תוכן שהוא יכול להתבסס עליו הן מבחינת הנושא והן מבחינת סגנון הכתיבה. כאשר אתם מזמינים את המאמר ספרו לכותב מה אהבתם במאמר שהוספתם להזמנה ואילו מאפיינים הייתם רוצים לשאול ממנו. כך, הכותב יוכל לנסח עבורכם מאמר חדש ומקורי לחלוטין שיהיה מרשים לא פחות. המאמר שיהיה באתר שלכם עשוי להוות השראה למאמרים נוספים שיכתבו בעתיד בנושא, וימשוך אליכם קהל גולשים שיתעניין בתחום.

כתיבה לרשתות חברתיות בתחום הלייף סטייל

מלבד המאמרים הנמצאים באתר, אתם יכולים להתחיל פרויקט כתיבת תוכן שמיועד לפרסום ברשתות חברתיות כמו פייסבוק. הפוסטים שיכתבו לא חייבים להיות ארוכים מאד. הם צריכים להציג באופן מחמיא את הנושא שעליו הייתם רוצים לדבר, ולהעניק לקוראים מידע באמצעות כתיבה של מאה עד מאתיים מילים בלבד.

תוכלו להשתמש בפוסט ברשתות החברתיות בתור “טיזר”, קדימון שנועד למשוך את הקורא ללחוץ על הלינק בפוסט ולקרוא על הנושא בהרחבה באתר שלכם. שימוש בפוסטים ברשתות בצורה נכונה יאפשר לכם ליצור קהילה של גולשים ההופכים להיות עוקבים שלכם וקוראים בכל יום את הפוסטים החדשים שאתם מפרסמים. כמובן, שגם לצורך כתיבת התכנים הללו אתם יכולים להעזר בחברת תוכן מנוסה.

לסיכום, אם אתם מתחזקים כיום אתר בתחום הלייף סטייל ומעוניינים להעשיר אותו במאמרים חדשים, מומלץ להעזר בשירותי כתיבה במיקור־חוץ ולחסוך זמן וטרדה. תוך שבוע או שבועיים בלבד האתר שלכם יכול להיות מלא במאמרים חדשים שיעניקו השראה לקוראים שלכם וימשכו אותם לחזור לאתרכם ולקרוא תכנים נוספים.