בלוג

ההבדל בין מאמרי קידום למאמרים אינפורמטיביים

נתבקשתם להוסיף מאמרי קידום לאתר במטרה שיעלה בראש עמוד התוצאות. אתם מתלבטים, איך להתחיל לכתוב אותם? אילו נתונים להוסיף ועד כמה להיכנס לעומק בתתי הנושאים השונים? קיימים הבדלים רבים בין מאמרי קידום למאמרים אינפורמטיביים. בדרך כלל הם יהיו כתובים בסגנון מעט שונה, בטון קליל או רציני יותר, וכן יכילו כמות קטנה יותר של סטטיסטיקות ונתונים טכניים. מלבד זאת, מאמרי הקידום יכתבו על ידי כותבי תוכן כלליים שאינם בעלי התמחות בתחום מסוים, בעוד שהמאמרים האינפורמטיביים ידרשו רמת ידע גבוהה יותר בתחום שבו אתם עוסקים. נעמוד על ההבדלים בין שני סוגי התוכן במאמר זה.

מה מייחד מאמרים לצורך קידום?

מאמרים לצורך קידום האתר נועדו לעבות את אתר האינטרנט, או לשמש כדי ליצור קישורים נכנסים מאתר אחר לאתרכם. לכן, החלק החשוב ביותר הן מילות המפתח שיכללו במאמר. ניתן להוסיף את מילת המפתח בכותרת המאמר הראשית, בכותרות משניות וכן בטקסט עצמו. בחלק מהפעמים מקדם האתרים ישתמש בביטוי זה, כדי להכניס קישור למאמר שיעביר לעמוד אחר. בחלק מהאתרים תוכלו לראות כי מילות המפתח מודגשות באמצעות פונט בגודל שונה, קו תחתון (אם נוסף למילת המפתח לינק המקשר לעמוד אחר) או באמצעות צבע אחר.

מאמרים אלו יהיו כתובים בצורה כללית יותר ממאמרים אינפורמטיביים. בדרך כלל המידע שבהם יהיה חלקי, וידרוש קריאה נוספת על הנושא כדי להכירו לעומק. המאמר ייכתב על ידי אדם שלמד את התחום באופן כללי וברוב המקרים לא יוכל לשמש כמאמר מקצועי.

חלק מכותבי התוכן יעידו כי כתיבת מאמרי קידום, דורשת פחות מחקר מקדים על הנושא. עם זאת, מאמרי קידום איכותיים יהיו בעלי ערך מוסף לקורא, ויתאימו לעין האנושית לא פחות מלמנוע החיפוש של גוגל. חשוב לזכור כי הן מאמרים אינפורמטיביים והן מאמרי קידום, יכולים לשמש לצורך בניית האתר, אך המאמרים האינפורמטיביים יהיו מרשימים ובהחלט עדיפים יותר.

מה מייחד מאמרים אינפורמטיביים?

מאמרים אינפורמטיביים נכתבים בדרך כלל כדי להעשיר את הידע של הגולש בנושא מסוים שלא הכיר קודם לכן. הם יכולים לכלול מפרט טכני, מקורות סמכותיים ואף ציון מדויק של האדם ששיתף את הידע עם הקוראים. מאמרים אלה יכללו מידע שנבדק היטב, ויעודכנו בהתאם לשינויים בחקיקה, רגולציה או השקת מודל חדש של מוצר. ניתן לכתוב מאמרים כאלה על כל נושא שבעולם, וליצור חוויית קריאה מרתקת לקורא. כמובן, שגם במאמרים אלה ניתן להשתמש לצורך SEO, תוך הוספת מילות המפתח הרצויות.

כאשר חברה רוצה להשתמש בתוכן באתר לצורך מיתוג או בניית סמכות בתחום זה או אחר, היא תבחר להשתמש בתוכן אינפורמטיבי. כתיבת תוכן מסוג זה דורשת התמקצעות בנושא, ולכן זמן הכתיבה של המאמר יהיה ארוך יותר. מרבית ספקי התוכן ידרשו סכום גבוה יותר עבור כתיבת תוכן אינפורמטיבי, בהשוואה לכתיבת תוכן כללי לקידום.

השילוב המושלם בין תוכן אינפורמטיבי לתוכן לקידום

אם אתם מתכננים להעלות אתר חדש או לחזק אתר קיים, מומלץ לשלב בין השניים. בחרו עמודים חשובים בתוך האתר שבהם ייכתב תוכן בשפה גבוהה לאחר מחקר מדוקדק, תוך התמקדות גם בפרטים הקטנים הקשורים לנישה שלכם. עמודים אחרים או מאמרים המקשרים מאתרים אחרים לאתר עצמו, יכולים להיכתב בצורה כללית יותר ולשמש כמאמרי קידום פשוטים.

אם אתם עוסקים בתחום טכני או פונים לקהל יעד מסוים, רצוי להזמין כמות גדולה יותר של מאמרים אינפורמטיביים לאתר המכוונים לקהל זה. זאת משום שעבור חברות גדולות ובעלות מוניטין, מאמרי קידום פשוטים עשויים דווקא לפגוע בתדמית המקצועית של החברה.

לסיכום, מאמרים אינפורמטיביים מאפשרים לכם, למלא את אתרכם במידע חדשני, המעניק לגולש ערך מוסף. מאמרי קידום, לעומתם, הם כלליים יותר ומיועדים הן לקריאה על ידי הגולשים והן עבור מנועי החיפוש, העושים שימוש בתכנים הכתובים, כדי לזהות את תחום העיסוק של החברה המפעילה את האתר, והשירותים שהיא מעניקה לכלל לקוחותיה. לכן, אם אתם מתחילים פרויקט קידום, אל תסתפקו רק בכתיבת תכני קידום, אלא הוסיפו גם מאמרים מעמיקים ואינפורמטיביים, שיהפכו את האתר למאגר מידע מרתק בתחום שבו אתם פועלים. שמירה על הנחיות אלה, תסייע לכם ליצור קהילת גולשים נאמנה החוזרת לאתרכם שוב ושוב.