בלוג

איך יוצרים מסע מכירות אפקטיבי במייל?

בחודשים האחרונים חברות רבות הבינו שהדרך היחידה להמשיך ולפעול גם בתקופה של משבר היא באמצעות האינטרנט. מסעדות עברו למשלוחים מקוונים, חנויות וירטואליות בתחום האופנה זכו לפריחה מחודשת, וכמעט כל הפעילות העסקית שעוד נותרה בישראל עברה לרשת. הלקוחות הפוטנציאליים מחפשים אתכם בגוגל, אך רק מספר חנויות מצומצם יכול להיות בתוצאות הראשונות. לכן, אם אתם רוצים להגיע ללקוחות אלה, הדרך הטובה ביותר היא באמצעות תיבת הדוא”ל שלהם. במאמר זה נבין את חשיבות מסע המכירות באמצעות דיוור מקוון ואת הדרכים ליצירת קמפיין אפקטיבי.

יצירת רשימת התפוצה שלכם מבלי לעבור על החוק

הדרך הראשונה להגיע ללקוחות היא באמצעות יצירת רשימת תפוצה מסודרת. תוכלו לחזור אחורה לכל הלקוחות שרכשו מכם בעבר, ולייצא לתוכנת אקסל או לתוכנת דיוור אלקטרוני את רשימת הכתובות והשמות שלהם. לאחר מכן, תוכלו לשלוח להם הודעה ראשונית, שבה אתם מעוניינים לדעת, האם ירצו לקבל מכם מבצעים והנחות בעתיד? חשוב שלא לשלוח להם את הדיוור עם המבצע לפני שהביעו את הסכמתם לכך. בארץ ישנו חוק, המכונה “חוק הספאם”, הקובע כי הלקוח רשאי לקבל פיצוי על דיוור פרסומי שנשלח אליו ללא הסכמתו. פיצוי זה הוא ללא הוכחת נזק ועומד על 1,000 ₪. לכן, תמיד תרצו שתהיה לכם הסכמה מפורשת לדיוור.

דרך נוספת ליצור את רשימת התפוצה שלכם, מבוססת על מתן מתנה דיגיטלית ללקוח אם יצטרף לרשימה. למשל, תוכלו להציע ספר דיגיטלי הכולל מידע מרתק על התחום שבו אתם פועלים, ויכול להעניק ערך מוסף ללקוח. לאחר שהלקוח הזין את כתובת הדוא”ל שלו, עליו לסמן כי הוא מעוניין להירשם לרשימת התפוצה, ולקבל מבצעים באי־מייל. כך תגדילו את הרשימה ואת החשיפה ללקוחות נוספים.

כל כמה זמן לשלוח את המייל?

חשוב לדעת כי קמפיין מכירות במייל יכול להיות דרך נפלאה למכור מוצרים כל יום. אך, אם אתם שולחים אי־מייל בכל יום לאותו לקוח הוא יתחיל להתעלם מכם, ועשוי אפילו להסיר את עצמו מרשימת התפוצה. לכן, מומלץ לחלק את הרשימה שלכם לפי תחומי עניין שונים של הלקוחות, ובכל תקופה קצובה (נניח כל שבועיים), לשלוח מייל אחד לכל לקוח בתחום שלו. אתם יכולים להתמקד אך ורק במוצרים חדשים, או להתאים את המוצרים והשירותים שאתם מציעים לשירותים שהלקוח התעניין בהם בעבר.

בנוסף, בתוך הדוא”ל כדאי להוסיף לינק עליו הלקוח יכול להקליק, אם הוא מעוניין לקבל עוד פרטים על מוצר מסוים. לקוחות שהקליקו על הלינק הזה, יכולים להיות מחוברים באופן אוטומטי לרשימה נפרדת של מתעניינים, שלה תוכלו לשלוח דיוור בתדירות גבוהה יותר.

כתיבת התוכן למייל

אם אתם מתקשים בניסוח המסרים שאתם שולחים ללקוחות, מומלץ לשכור חברה המתמחה בתחום התוכן. חברה זו תוכל לנסח עבורכם סדרת מסרים שלמה, במחיר של פחות ממאה שקלים למייל קצר. היתרון של עבודה עם חברה חיצונית הוא שהיא לומדת את המוצרים והשירותים שלכם, ומסוגלת לזקק את המסרים בצורה הטובה ביותר, תוך התאמה מושלמת לקהל היעד הקורא את המייל. כותבי החברה מתמחים בניסוח שיווקי שאינו אגרסיבי מדי, אך עדיין יוצר סקרנות רבה אצל הקורא. מתוך תיבת הדוא”ל קל מאד להכניס את הגולש לדף המוצר או השירות שלכם, ולהתחיל לייצר מכירות כבר בתוך דקות אחדות מהרגע שהוא נשלח ללקוח.

לסיכום, אם אתם מעוניינים להתחיל מסע פרסום במייל, מומלץ להתחיל מבנייה של רשימת התפוצה והכנת המסרים שישלחו. כמו כן, מומלץ ליצור מערך אוטומטי, השולח את הדיוור בתדירות סבירה, כדי ליצור קהל לקוחות נאמן המתעניין במוצרים ובשירותים שלכם.